3158
Sök

VARNING för korkade bilköpare.

412 Inlägg
10 maj 2006
pukan2 skrev:
jag har då sålt mins 100 bilar i mitt liv ok jag har då alldrig träffat på nån mer dummare mäniska i hella mitt liv.
ok vi skräv en handskrivet kvitto på att bilen säljes i befintligt skik.
vissa mäniskor är bara för mycket.
det gävliga är att snubben inte ens kollade på bilen när han kom ni vet som man brukar gör,det enda han titta på va det öppna filter i motorumet.sedan tästade han bilen.ok sen köpte den.

Shit, missade du svenska lektionerna i skolan eller?smile

On topic: jag själv hade då inte orkat lägga ner det arbetet han gjorde för att kolla alla fel.
Jag menar om bilen är 15 år så kan man inte räkna med att den är i nyskick.

3 182 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
hahaha ja jag missa svenskan i skolan.eller dom konstaterade att jag va dyslektiker eller hur det stavas.

men jag skäms inte för det,jag stavar som en kratta men vem bryr sig inte jag igallafall.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
10 maj 2006
OT: varför skriver du "ok" iställe för och?

edit: sry såg att nån redan påpekat
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (10 maj 2006)

Bmw osv..

bitter besserwisser
644 Inlägg
10 maj 2006
elsmurfo skrev:
pukan2 skrev:
jag har då sålt mins 100 bilar i mitt liv ok jag har då alldrig träffat på nån mer dummare mäniska i hella mitt liv.
ok vi skräv en handskrivet kvitto på att bilen säljes i befintligt skik.
vissa mäniskor är bara för mycket.
det gävliga är att snubben inte ens kollade på bilen när han kom ni vet som man brukar gör,det enda han titta på va det öppna filter i motorumet.sedan tästade han bilen.ok sen köpte den.

Shit, missade du svenska lektionerna i skolan eller?smile

har även du missat SVENSKlektionerna?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

27 Inlägg
10 maj 2006
Vikken idiot. Säg att du polisanmäler honom om han ringer o tjatar mera!

Kör inte mot rött!

21 761 Inlägg
10 maj 2006
Jaha, nu var vi där igen då. Jag er ert nya svenskläraret.

Men den där länken till konsumentverket var ju bra att läsa, det reder ut en del frågetecken iaf.

3 182 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
japp den dära länken va väldigt bra att läsa.ska anväda deras formulär nästa gång jag säljer en bil.

hårdrockar'n
118 Inlägg
10 maj 2006
en sån kille hade jag inte sålt till.

Modern cars - they all loo like electric shavers

12 086 Inlägg
11 maj 2006
Hoppas du skrev, säljes i befintligt skick på kvittot. De låter kanske svinigt men har han köpt bilen kan du va lugn, de är hans problem nu.

8 156 Inlägg
11 maj 2006
Jag tycker att man som köpare har ett visst ansvar att kolla igenom bilen. Dummare än så är man väl inte. Slår man sen till och köper bilen i befintligt skick så får skylla sig själv efteråt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

56 Inlägg
11 maj 2006
JapMax, du e ute å cyklar...
"Befintligt skick" är inte nåra magiska ord som fritar säljaren från allt ansvar.
En säljare kan tvingas häva köpet om han lurat köparen.   

Phaetoon:
köparen har omfattande undersökningsplikt.
Men säljaren har ändå ett visst ansvar efter köpet, och "befintligt skick" betyder inte att bedrägeri är lagligt.

Om pukan2 som sålde sin Opel var ärlig och inte försökt lura köparen så behöver han nog inte oroa sig.

3 182 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
japp,jag har inte lurat köparen men det tror inte killen på,enligt han så SKA jag veta att generatorkollen ÄR slut,för er som vet hur den sitter på en corsa a gsi vet gö hur gävligt det är att komma åt den, sen inte nog med det,det är en delco generator med.orka bry sig om den,mätaren vissar att den fungkar, ok jag har aldrig haft problem med den.

vissa personer är bara för mycket.

jag tar mer än gärna tillbaka den
det va en fruktans värt rolig bil att köra.

Sök