3518
Sök

Bas spelar alla toner

14 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
har problem med att basen spelar alla toner vilket får ett extremt störande ljud där bakifrån. kopplade in allt igår. antar att man kanske måste ha nått filter som bara skickar igenom bas frekvenser till steget? eller jag har faktiskt ingen aning hjälp mig någon!

Random Hero
4 047 Inlägg
16 oktober 2009
du har ställt in steget på för höga frekvenser garanterat

Dog food lid. Backwards

6 851 Inlägg
16 oktober 2009
Du saknar alltså ett lågpassfilter. Vad har du för steg? brukar sitta någon form av filter på dessa..

14 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
joo de är någon liten spak där uppe men de blir fan inte bra även fast jag flyttar denna. sen är de 3 grejjer som man kan vrida på med skrumejseln och den ena är ju gain och de vet jag ju va de är.. sen är de nogon som heter x-over eller nått samt en som de står några frekvenstal på...

jag har ett mds gp3 2 kanals

En gång till nu
760 Inlägg
16 oktober 2009
De finns en switch på steget du ska ha inställt på "LPF" sidan, nu skulle ja tro att du har den  på "HPF" - högpassfilter sidan..

funkar inte det så får du sänka hertzen på grejerna, experimentera lite! brukar ge sig allteftersom smile.
Lycka till.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

6 851 Inlägg
16 oktober 2009
linasis skrev:
joo de är någon liten spak där uppe men de blir fan inte bra även fast jag flyttar denna. sen är de 3 grejjer som man kan vrida på med skrumejseln och den ena är ju gain och de vet jag ju va de är.. sen är de nogon som heter x-over eller nått samt en som de står några frekvenstal på...

jag har ett mds gp3 2 kanals

Om du har en brux..läs den eller sök efter den på nätet. Då hittar du svartet.

134 Inlägg
16 oktober 2009
Ställ in X-over på LPF.

14 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
problem löst tack för hjälpen allihopa!
Senast redigerat av linasis (16 oktober 2009)

Sök