jag tror vi snart får se ett tecken till på nyregistrerade bilar...så storleken kommer nog inte påverkas...det är ju ett EU-mått dessutom som en hel del biltillverkare utformar bilen utefter
Hehe! Gött, detta med att sluta med skattemärket har jag haft som önskemål länge. Visste att det bara var en tidfråga innan de skulle försvinna... Men det blir ingen skillnad för mig, kör redan nu utan märke, är mycket snyggare och ger ett mer cleant utseende bak.
- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
om den ser lika ut vafan ska man köpa en ny då för? "för att det är snyggare utan märke blablabla".det är väll bilen man kollar på,eller kollar ni på regplåtarna först?
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Så om man beställer nya nästa år då, så får man 2 fram plåtar (dvs utan försänkning för skattelappen då) annars är det inga andra visuella skillnader på skyltarna ?
om den ser lika ut vafan ska man köpa en ny då för? "för att det är snyggare utan märke blablabla".det är väll bilen man kollar på,eller kollar ni på regplåtarna först?
Suck..när man tittar på en bil så ser man väl helheten? Har du då taskiga gamla reg.plåtar, buliga, repiga, matta...you name it, tro fan att det drar ner bilens look.
Sen att man blir av med det fula märket ibak (som ALLTID skär sig med bilens färg) jag då ser jag iaf att det lyfter utseendet, eller?
soyd skrev:
Så om man beställer nya nästa år då, så får man 2 fram plåtar (dvs utan försänkning för skattelappen då) annars är det inga andra visuella skillnader på skyltarna ?
/mvh soyd
Känns ju mest troligt ja, men man vet aldrig..vi bor i Sverige
mina skyltar är bara 2 år gammla, men självklart blir det nya. får man sätta nåt eget märke där då? eller klassas skylten för oläslig då? menar inte att jag ska klistra dit en extra bokstav elr nåt sånt utan typ Bmw emblem..
Det är ju olagligt fram idag, så det lär de bli bak sen med... Men ett tag får man åtminstone ha "gamla" skattemärken kvar antar jag, så det är nog en liten balansgång där
Jag slänger nog på en ny fin skylt utan nåt märke. Tycker det är snyggare. Passar på att ta bort min "audistockholm.se" plåthållare då med