Tror inte det är nåt fel, utan bara kondens som redan påpekats. Vill du vara säker: Be en kompis köra bakom dig och lukta. Om det läcker igenom glykol luktar det sött.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Be en kompis köra bakom dig och lukta. Om det läcker igenom glykol luktar det sött.
Eller så kollar man om det försvinner kylvätska från expansionskärlet... Lite enklare!
En topplockspackning behöver inte säga kabrak och sedan är den väck med vitrök etc. Jag har sett flera fall där det varken pyst eller bubblat i exp-kärlet då läckan varit så liten. Mängden vatten som sipprar ut blir då mindre än att det märks genom att kolla på expansionskärlet. Lukten på avgaserna påverkas däremot alltid om man använt glykol vill säga.
Jag väljer att inte använda någon smiley, är det ok?
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
En topplockspackning behöver inte säga kabrak och sedan är den väck med vitrök etc. Jag har sett flera fall där det varken pyst eller bubblat i exp-kärlet då läckan varit så liten. Mängden vatten som sipprar ut blir då mindre än att det märks genom att kolla på expansionskärlet. Lukten på avgaserna påverkas däremot alltid om man använt glykol vill säga.
Jag väljer att inte använda någon smiley, är det ok?
Aha, du menar om det skulle vara en läcka som är så liten att det inte läcker?