hallå ! som ovan lyder så vid tex halv tank dör den vid skarpa svängar , spelar ingen roll vilket håll . vid full tank finns inte de problemet. vid ca 10 liter å mindre i tanker dör den mycket oftare. blir precis som om tändningen stängs av i nån sekund , sen startar den igen ! tycker också den drar oförskämt mycket , Ca 2 liter milen , jag kör inte lugnt men inte heller som en idiot ..? om de kan ha nåt med problemet å göra ..
nuvarande "setup";
öppet luftfilter 16T turbo 3"downpipe 2.5" avgasrör med en ljuddämpare ställbart laddtryck nu ca 1.1 bar återcirkulerande orginaldump nåt okänt bränsle samt tändningschip elektrisk fläkt vx3 kam
låter som soppa pumpen är väck...sen att den drar 2 liter milen ja du de låter lite väl mycket men 1.4 är de ju inga problem att få en gammal volvo att dra.
sen med din setup, kallstarter kanske bara stadkörning så ja du 2 liter milen är ju ingen omöjlighet..
hadde samma fel i en gammal 740tic jag hadde, å det va förpumpen i tanken som va felet,den funkade ej alls,men med över halv tank så behövs ej förpumpen..så det e därför den funkade då. byt den.
den sitter i tanken, bara lyfta på mattan(sedan) skruva loss den inre luckan över baljan(kombi) så kommer du ner i ovanför tanken. där sitter ett lock du ska vrida på beroende på årsmodell kan det se lite annorlunda ut men alltid något att vrida på med mejsel eller kniv sen är det bara lirka ut hela armaturen och byta pumpen och i med det igen...kan sitta en pump undertill då kallad huvudpump och är det den pumpen i tanken kallas den för förpump och på senare modellen av 940 sitter det enbart den pumpen i tanken. men gå in på tex mekonomen och slå på ditt regnr så får du upp rätt så är det löst... lycka till
toppen , var tvungen p pilla isär tomgångsreguklatorn idag å göra rent en så ska ta tanken i morgon ! pratade med en som trodde de kunde vara filtret i den också ! så ska kika på de i morgon !