en 740 är det ju bara mekanisk laddtrycksregulering, dvs wastegaten, men nyare bilar har mekanisk tillsammans med en elstyrd pysventil. tja om du ska chippa så kan du ju låta den sitta kvar och höja laddtrycket lite
en 740 är det ju bara mekanisk laddtrycksregulering, dvs wastegaten, men nyare bilar har mekanisk tillsammans med en elstyrd pysventil. tja om du ska chippa så kan du ju låta den sitta kvar och höja laddtrycket lite
Hade lite bråttom imorse när jag skrev, bilen är redan chipad. Men ja vet inte, motorn är i ganska bra skick, gått 15k mil så jag vet inte om jag törs ha pyscentilen kvar, men samtidigt är det ju skoj och ladda lite.
SLuta håll på med sånt skit..köp en klocka på bsr..som jag ..1395 :-
Skit har jag hört att det är ja, den satt där när jag fick bilen.
Förresten någon som vet exakt vad som KAN hända om man har pysventil?
Jo, jag hade en 740 med ET-motor tidigare, med bränslechip och pysladd, körde länge med 1.0 iladdtryck utan problem, men så provade jag att höja till 1.2 då tittade en vevstake ut genom blocket. Men, som sagt 1.0 funkade helt ok, i ett par år körde jag nog så, och bilen kändes riktigt pigg.