3398
Sök

Tips på HÖGT spelande 12" bas/basar..

1 785 Inlägg
22 oktober 2009
Leo86 skrev:
BJonsson skrev:
Leo86 skrev:
SoloX 12a??
går juh trycka in rikligt med effekt i dom

nej usch.... ingen solox för mig!
min erfarenhet av dom är att dom är rent utsagt skit!
men det är ju min mening

d e juh inte finljud direkt tongue dom leverar tryck med hög ljudnivå. om du ska spela högt alltså tongue. d e juh inte direkt risk att du har för mycket effekt hehe

Priset ligger lite högre på Solo X 12orna än på B2 Audio HD dessutom presterar B2 Audio i stil med DD fast för en mindre summa pengar.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 468 Inlägg
22 oktober 2009
dbjanoz skrev:
Leo86 skrev:
BJonsson skrev:

men det är ju min mening

d e juh inte finljud direkt tongue dom leverar tryck med hög ljudnivå. om du ska spela högt alltså tongue. d e juh inte direkt risk att du har för mycket effekt hehe

Priset ligger lite högre på Solo X 12orna än på B2 Audio HD dessutom presterar B2 Audio i stil med DD fast för en mindre summa pengar.

jo i och för sig. jag har ingen större erfaren het av varken B2 audio eller dd faktiskt. d e nog du ättre på än vad jag är tongue

Gladen Audio
2 388 Inlägg
22 oktober 2009
dbjanoz skrev:
Leo86 skrev:
BJonsson skrev:

men det är ju min mening

HD12 kan du köra måååånga fullmutterburpar (nytt ord SAOL?) innan det lönar sig att kona om.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

4 074 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
BJonsson skrev:
funderar på att köpa mig två st 12" basar till micran i stället för mina 18" känner att jag inte har kompetensen för att klara att bygga vägg och grejer... Så jag är på jakt efter 2st 12or som spelar rejält högt... får kosta ca 8-9000:- totalt eller ca 4500:- st om de blir två!
Funderar på B2 HD12 dom ska det ju gå att spela högt med,eller?
Kan även tänka mig beggat...

Länka gärna!

Tycker "B2 Audio HD12" är ett bra förslag. Vad har du att driva dem med?

just nu ett sundown saz-3000d men det blir ett till sånt!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Leo86 skrev:
dbjanoz skrev:
Leo86 skrev:

jo i och för sig. jag har ingen större erfaren het av varken B2 audio eller dd faktiskt. d e nog du ättre på än vad jag är tongue

polarn har 2st solox 12or och han har matat på dom rejält med effekt men JAG tycker inte dom presterar efter avd dom kostar... enligt mig skit basar som bara vill ha massa effekt. men viist är det nån som vill sälka billigt så visst kan jag prova såna!

"There can only be one"
205 Inlägg
22 oktober 2009
BJonsson har du kollat av E-post och PM?

4 074 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Naughty Tee skrev:
BJonsson har du kollat av E-post och PM?

Aha.... nu har jag det! smile

Sundsvall
285 Inlägg
13 Inlägg
26 oktober 2009
Jag har en SW9122 - Eclipse 12" Titanium Subwoofer tål 2000rms 2x4ohm den kan du spela sönder inredning med. 2000kr med låda.
maila mig på chonka66@hotmail.com

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
27 oktober 2009
BJonsson skrev:
Leo86 skrev:
dbjanoz skrev:

polarn har 2st solox 12or och han har matat på dom rejält med effekt men JAG tycker inte dom presterar efter avd dom kostar... enligt mig skit basar som bara vill ha massa effekt. men viist är det nån som vill sälka billigt så visst kan jag prova såna!

SoloX 12" basarna är bland de svåraste basarna jag har byggt med. Har både totalt misslyckats till att få de att prestera så man nästen skiter på sig.wink

Din polare har kontaktat mig ett flertal gånger men det är första hand butiken som säljer basarna som måste kunna sin sak.

Det är ju inte basen som låter det är lådan som gör att basen låter.

MVH//Björn

219 Inlägg
27 oktober 2009
ja jag kan inte påstå att ja är besviken på solo x basarna. dom leverar GÖTT med tryck. men sen är de som björn säger att lådan är ju skapligt viktig. alla basar kan ju spela ap kasst om lådan är helt fel. o så finns de ju ungefär 100 andra faktorer som spelar in. hehe. men solo x basarna tycker ja lirar högt med skön fysisk känsla:-) hehe.
Senast redigerat av per-kan (27 oktober 2009)

4 074 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
dbakuten skrev:
BJonsson skrev:
Leo86 skrev:

SoloX 12" basarna är bland de svåraste basarna jag har byggt med. Har både totalt misslyckats till att få de att prestera så man nästen skiter på sig.wink

Din polare har kontaktat mig ett flertal gånger men det är första hand butiken som säljer basarna som måste kunna sin sak.

Det är ju inte basen som låter det är lådan som gör att basen låter.

MVH//Björn

Självklart beror det mycket på lådan,jag säger inte att basen är DÅLIG jag sa att jag tycker inte dom presterar för vad dom kostar och enligt MIG är det skit basar! men det är ju min åsikt.. smile
Ja som du vet så har han ju även provat en massa olika lådor och aldrig fått till det nå riktigt,men det kan ju vara han som slarvat det vet ju inte jag,men effekt hade han ju en del till dom allafall... Hur som helst så kan vi väl summera med att säga att dom presterar men är svåra att bygga låda till och vill ha mycket effekt och kostar skjortan!  eller?  big_smile

214 Inlägg
27 oktober 2009
jbl har väldigt bra basar men irriterande är det på deras oerhört höga pris

4 074 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
wayfinder skrev:
jbl har väldigt bra basar men irriterande är det på deras oerhört höga pris

Höga pris? vad jämför du med då?

219 Inlägg
27 oktober 2009
ja jbl har väl ingen bas som är speciellt svett dyr nu för tiden eller har ja  missat något, hehehe

4 693 Inlägg
27 oktober 2009
Den enda dyra JBL basen jag vet är väl den där JBL GTI, men den säljs väl inte längre?

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
27 oktober 2009
B2 Hd är en bra kandidat och om du söker lite så hittar du två tillsalu i Karlskrona, ena oanvänd och den andra knappt inspelad.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
27 oktober 2009
ExtraKim skrev:
B2 Hd är en bra kandidat och om du söker lite så hittar du två tillsalu i Karlskrona, ena oanvänd och den andra knappt inspelad.

Eller 4st NYA till grymt bra pris hos oss.....

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök