Ska det inte stå något i stil med "DTC" på knappen och jag tror den sitter på nederdelen av mittenkonsollen.. om jag inte har helt fel?
DSC står det på knappen
Så här är det ;
DSC, Dynamisk stabilitetskontroll, är standard för alla nya BMW. Systemet reglerar kontinuerligt stabiliteten hos bilen och kan direkt korrigera tendenser till instabilitet, som understyrning eller överstyrning. Genom mätning av hjulens varvtal, tväraccelerationen och girhastigheten avläses i vilket tillstånd Din BMW befinner sig och hur den rör sig. Värdena jämförs med rattutslaget och gaspedalens läge.I samma ögonblick som sensorerna upptäcker en tendens till minskad stabilitet, aktiveras effektiva motåtgärder, som återför bilen inom säkra gränser. DSC ingriper då i motorstyrningen och sörjer dessutom vid behov för att hjulen bromsas individuellt. Detta sker inom loppet av några millisekunder. Bilen stabiliseras och tendenser till sladd förhindras direkt. När DSC griper in i körningen, görs föraren uppmärksam på detta genom en blinkande lampa på instrumentpanelen. Systemet kan naturligtvis kopplas ur, när föraren så önskar.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Ska det inte stå något i stil med "DTC" på knappen och jag tror den sitter på nederdelen av mittenkonsollen.. om jag inte har helt fel?
DSC står det på knappen
Så här är det ;
DSC, Dynamisk stabilitetskontroll, är standard för alla nya BMW. Systemet reglerar kontinuerligt stabiliteten hos bilen och kan direkt korrigera tendenser till instabilitet, som understyrning eller överstyrning. Genom mätning av hjulens varvtal, tväraccelerationen och girhastigheten avläses i vilket tillstånd Din BMW befinner sig och hur den rör sig. Värdena jämförs med rattutslaget och gaspedalens läge.I samma ögonblick som sensorerna upptäcker en tendens till minskad stabilitet, aktiveras effektiva motåtgärder, som återför bilen inom säkra gränser. DSC ingriper då i motorstyrningen och sörjer dessutom vid behov för att hjulen bromsas individuellt. Detta sker inom loppet av några millisekunder. Bilen stabiliseras och tendenser till sladd förhindras direkt. När DSC griper in i körningen, görs föraren uppmärksam på detta genom en blinkande lampa på instrumentpanelen. Systemet kan naturligtvis kopplas ur, när föraren så önskar.
Men är det inte den knappen man håller in för att då stänga av alla hjälpmedel? eller är jag heelt ute och cyklar? För när det är utkopplat så lyser den DSC lampan hela tiden.
DSC, Dynamisk stabilitetskontroll, är standard för alla nya BMW. Systemet reglerar kontinuerligt stabiliteten hos bilen och kan direkt korrigera tendenser till instabilitet, som understyrning eller överstyrning. Genom mätning av hjulens varvtal, tväraccelerationen och girhastigheten avläses i vilket tillstånd Din BMW befinner sig och hur den rör sig. Värdena jämförs med rattutslaget och gaspedalens läge.I samma ögonblick som sensorerna upptäcker en tendens till minskad stabilitet, aktiveras effektiva motåtgärder, som återför bilen inom säkra gränser. DSC ingriper då i motorstyrningen och sörjer dessutom vid behov för att hjulen bromsas individuellt. Detta sker inom loppet av några millisekunder. Bilen stabiliseras och tendenser till sladd förhindras direkt. När DSC griper in i körningen, görs föraren uppmärksam på detta genom en blinkande lampa på instrumentpanelen. Systemet kan naturligtvis kopplas ur, när föraren så önskar.
Men är det inte den knappen man håller in för att då stänga av alla hjälpmedel? eller är jag heelt ute och cyklar? För när det är utkopplat så lyser den DSC lampan hela tiden.
Ja . och det var väl det trådskaparen frågade efter.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
den går det att slå av på iallafall, sitter en knappt långt ner till vänster på mittenpanelen, och det står DTC / DCS kommer inte ihåg, och den slår av alla hjälpmedel förutom ABS bromsarna.
men, tror alla E39'or utom M5'an är odiffade ifrån fabrik, så dom är inte så jätteroliga utan antispinn ändå