Bmw 3-serie behöver förmodligen ingen närmre beskrivning, jag tror du hört dess för och nackdelar tidigare.
Nya Audi A4 är en riktig kanonbil, bortsett från den vanliga kombinationen av superlativ och stabil eller välbyggd är den en av få moderna bilar där man med rätta kan hävda att framhjulsdriften knappt känns. Men hur bra bil det än är så finns det också nackdelar med att ingå i en koncern, de billigare syskonen från VW och Skoda håller visserligen inte samma nivå. Men skillnaden i känsla och kvalitet motiveras inte av skillnaden i pris.
Hade jag haft valet, och hade min budget utan problem rymt en A4 med den utrustning jag velat ha, hade jag utan tvivel valt A4 av dessa tre. Men när valet nu står mellan en snik A4 eller en riktigt välutrustad Skoda/VW hade jag valt någon av de senare.
Skoda Yeti är en bil som imponerade på mig, smidigare än de bilar du kikat på hittills men bör rymma lika mycket som en Touring eller Avant. En Yeti TDI 4x4 170hp i relativt välutrustade Experience-grad (ingår tex dragkrok, hillhold, klima, farhållare, parksensor, bluetooth handsfree etc) kostar 286.000:-
Då får ni en trevlig och smidig bil man sitter högt och bra i, och som inte gör bort sig utanför vägen heller. Det gäller bara att kväva prestigetänkandet i det här fallet