3197
Sök

Bilen bara dog!

Fartdåre!
592 Inlägg
12 maj 2006
Trådstartare
Ha fått ett stort problem! Min Vr6:a statar inte. Va så här igår körde ja upp ti svärföräldrarna bilen gick fint som vanligt utan problem. Men sen när ja skulle in på derasuppfart så bara dog bilen. Första tanken va soppan visst att där va lite men tyckte att den borde hosta först inte bara dö. Men ja tankade 5liter o men den ville inte. Så vi fick putta upp den. Svärfar som skruvat en del bilar genom åren hjälpte mig sedan men vi hittar inget fel. Så där står den nu o vill inte va med längre.
Någon som har något förslag?

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

21 761 Inlägg
12 maj 2006
Nja, bara standardgrejorna. Kolla om det finns soppa och tändning. Kolla säkringar.
Senast redigerat av Drönirettab (12 maj 2006)

Fartdåre!
592 Inlägg
12 maj 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nja, bara standardgrejorna. Kolla om det finns soppa och tändning. Kolla säkringar.

Redan kollat säkringar o sånt o de som de ska, o de e inte relä eller sånt för soppa pumpen går.

21 761 Inlägg
12 maj 2006
Tändningen då?

Avstängd
1 106 Inlägg
12 maj 2006
Jag kan bara på Saab men det jag säger kan hjälpa ibland. Har du kollat så att stiften är i bra skick? Kan även va lådan eller kopplingen som la av.

Livet startar vid 220 km/h

Mental retard :D
98 Inlägg
12 maj 2006
Saabare skrev:
Jag kan bara på Saab men det jag säger kan hjälpa ibland. Har du kollat så att stiften är i bra skick? Kan även va lådan eller kopplingen som la av.

vad har kopplingen med att bilen dog o göra :S fattar inte :S

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

44 Inlägg
12 maj 2006
har du gnista?? håll stiftet (typ gängorna mot gods) och se om de kommer någon gnista.. låter nästan som det eftersom den bara TVÄR dog och inte hostade något alls.. om du inte har någon gnista så är det ju tändningen.. (spolen??) kålla så alla kablar sitter fast och är hela..

Du han dra bilen lite på starten och sedan plocka ut ett stifft så ser du om det är vått wink är de inte de kan de va bränslet.. och om det är de så kan du låssa på anslutningen till brännslebryggan och se om du har tryck (akta ögonen) fast det borde du ha eftersom pumpen går..

om det är tändningen så borde "brottet" va innan spolen för 20 000 volt kan hoppa rätt långt.. du får kårtare brinntid på gnistan men den borde inte bara dö.. så kålla alla komponeneter efter spolen...

Åh nej det är han i Saaben!!!

Avstängd
1 106 Inlägg
12 maj 2006
PureLuck skrev:
Saabare skrev:

Det hände så på min Saab 900i-87 en gång.

Livet startar vid 220 km/h

Senator
323 Inlägg
12 maj 2006
mät upp tändkablarna å kolla får du se...

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

opelmtx
13 maj 2006
är det kamrem eller kedja?? min kamrem gick av för 30 min se bilen bara dog;P

Fartdåre!
592 Inlägg
13 maj 2006
Trådstartare
Ska ta nya ryck idag. Den ska igång.
E säkert ett ganska enkelt fel som e skit svårt o hitta som vanligt.
Senast redigerat av ventohuan (13 maj 2006)

747 Inlägg
13 maj 2006
Saabare skrev:
PureLuck skrev:
Saabare skrev:

Det hände så på min Saab 900i-87 en gång.

Kan inte heler fatta vad kopplingen har med detta och göra... För bilen dör ju inte bara av att kopplingen är sönder... Och den borde ju starta om den oxå är sönder så det va nog långsökt som fyy fan smile

Älgahäng Räjsing Club

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
13 maj 2006
har venton nåt diagnosuttag? i så fall kan du ju kolla det...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
13 maj 2006
mjo, det kan ju tänkas att det är något sånt, går någon el i bilen eller är det helt dött? kan du köra startmotorn? etc etc

Numera leg. grusligist!

Fartdåre!
592 Inlägg
13 maj 2006
Trådstartare
NYA STORA FUNDERINGAR!

Idag så märkte ja att ja kunde inte larma av den med larmdosan så ja fick öppna med nyckeln o sen rycka minus på batteriet. Satte sedan tibax minus efter ca 10 sek in o prövar o starta o den startade. Ja varvade den lite o den gick fint. Men efter ca20 sek så dog den igen. O nu e de ingen gnista på bilen. Kan detta ha med startspärren o göra kanske? Eller kan de va något annat?

Vill iallafall veta hur man kopplar bort larmet eftersom ja inte kan larma av med dosan längre.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
13 maj 2006
det är nog nästan garanterat något med larmet som spökar, vilken tillverkare är det? cargard? defa? ring till tillverkaren ögonaböj å kolla med dem i så fall...

Numera leg. grusligist!

Fartdåre!
592 Inlägg
13 maj 2006
Trådstartare
TS_quattro skrev:
det är nog nästan garanterat något med larmet som spökar, vilken tillverkare är det? cargard? defa? ring till tillverkaren ögonaböj å kolla med dem i så fall...

Larmet e defa o orginalmonterat. Måste ju gå o koppla bort de!

Sök