3226
Sök

Volvo pv 544 projekt - S*tans folkracebil 18/01

1 574 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
Blev lite rädd när jag satt o läste första sidan i tråden. Men nu när jag sett att du bygger gatbil istället för att bygga krockkudde av den så blev jag lite lugnare igen smile. Blir nog snyggt tror jag

Hehe okej, joo de hoppas jag med! smile

1 574 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Slänger väl in en bild på toppen & kammen som mest troligt ska användas!smile
Toppen är en 531 och kammen en månen 8a smile
*ventilkåpan är nylackad högblank svart men är dammig på bilden:P*
http://img4.imageshack.us/img4/3481/dsc02791z.jpg

Mvh/Robin
Senast redigerat av VovlokaXxen (24 november 2009)

35 Inlägg
25 november 2009
kommer bli snyggt

Volvo

2 164 Inlägg
25 november 2009
bra att du har ändrat dig nu smile kan jag andas igen, och sova gott om nätterna big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

1 574 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
dadde skrev:
bra att du har ändrat dig nu smile kan jag andas igen, och sova gott om nätterna big_smile

Hehe låter ju bra de lol

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
25 november 2009
Håller med, bra att du tänkte om, tycker du gör helt rätt i att bygga något som kan få leva vidare på ett snällt sätt big_smile

Clean låg pv med inte allt för mycket ombyggt, men ändå lite mer hottad än de vanliga, och mycket krom så har du en bil som heter duga big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 574 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Håller med, bra att du tänkte om, tycker du gör helt rätt i att bygga något som kan få leva vidare på ett snällt sätt big_smile

Clean låg pv med inte allt för mycket ombyggt, men ändå lite mer hottad än de vanliga, och mycket krom så har du en bil som heter duga big_smile

Skärmarna kommer breddas, men de kommer göras stilrent smile
Kommer sänka den så mycke som de går lol
Krom kommer de inte så mycke av tror ja roll

1 574 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Tjena!

Är de någon som vet hur ja ska göra vid besiktning? har inga papper alls på bilen då den stått så pass länge.. ramnummer finns dock kvar
Vad är de för besiktning som ska göras?

Mvh/Robin

Självlärd
3 083 Inlägg
26 november 2009
Då är det om jag inte minns helt fel en typbesiktning som ska göras väl?

PS. Har du inga ägarpapper eller nånting? Måste ju ha gjorts ett ägarbyte när du köpte bilen
Senast redigerat av Volvo142_73a (26 november 2009)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

812 Inlägg
26 november 2009
ta med dig ramnummret och åkt till länsstyrelsen. där kan dom plocka fram papprena på den även om den är "automat skrotad" kostar  väl några kronor men de e inte farligt iaf.

annars får du sno skyltarna från en annan pv wink sitter ju bara ett nummer på dom så big_smile

lycka till med bygget smile

mvh mårten

man lever bara en gång..

1 574 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
Då är det om jag inte minns helt fel en typbesiktning som ska göras väl?

PS. Har du inga ägarpapper eller nånting? Måste ju ha gjorts ett ägarbyte när du köpte bilen

Ja fick bilen av min farbror, och bilen har stått minst 20år på ett stenrös så ja fick inga papper..

Pimpad740:
Du tror man kan de? vore ju guld! Men hur blir de då ja bygger om till annan bakaxel, framvagn å motor å så?

Mvh/Robin

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
26 november 2009
Ja, men då måste du ju hitta en pv som finns i registret och inte har någon ägare, typ nått gammalt vrak, o då ska du ändå hålla på med chassinummer o sånt bös wink

så gör som tidigare sa, börja med att ringa transportstyrelsen och kolla upp bilen och om du kan få nya papper

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

1 574 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Ja, men då måste du ju hitta en pv som finns i registret och inte har någon ägare, typ nått gammalt vrak, o då ska du ändå hålla på med chassinummer o sånt bös wink

så gör som tidigare sa, börja med att ringa transportstyrelsen och kolla upp bilen och om du kan få nya papper

Ja ska in på länsstyrelsen imorn å kika va dom har att säga! men ja antar att ja måste reg besikta den så då kanske man kan skapa en helt ny identitet?

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
26 november 2009
Ja men varför skapa ny identitet igentligen om du kan få in den i registret på de gamla numren och få reda på regget? tongue Din morbror borde väl ha nått papper där det står nått om den, efterssom han ställde iväg den, jag menar en bil försvinner ju inte bara sådär?

------------------

1 574 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Ja men varför skapa ny identitet igentligen om du kan få in den i registret på de gamla numren och få reda på regget? tongue Din morbror borde väl ha nått papper där det står nått om den, efterssom han ställde iväg den, jag menar en bil försvinner ju inte bara sådär?

Joo de är sant.. tänkte lite fel bara tongue Ska fråga min farbror nån dag, men ska in och kolla med länsstyrelsen imorn så de märks då om dom vet nått om den! smile min farbror kan ha tappat bort papperna sen har den bliviti "automatiskt" skrotad..

247 Inlägg
26 november 2009
Pimpad740: Du tror man kan de? vore ju guld! Men hur blir de då ja bygger om till annan bakaxel, framvagn å motor å så?

Mvh/Robin

Eftersom du gör rejäla ombyggnader så kommer inte bilen klara en vanlig besiktning, det du behöver göra för att få bilen gat legal är att besiktiga den som ombyggt fordon. SFRO har gett ut en bok där du har nästan all info du behöver veta inför ditt bilbygge. Köp den och studera noggrant reglerna för just din bil. Har du frågor gällande ombyggt fordon som du inte hittar i boken så går det snabbt och enkelt att maila dom.

Vid ombyggt fordon så har jag för mig att du skapar en ny identitet på bilen. Så då slipper du leta efter uppgifter.
Senast redigerat av mickey (26 november 2009)

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

2 914 Inlägg
26 november 2009
har skickat PM till dig ang mina folkracebilar tongue

1 574 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
mickey skrev:
Pimpad740: Du tror man kan de? vore ju guld! Men hur blir de då ja bygger om till annan bakaxel, framvagn å motor å så?

Mvh/Robin

Eftersom du gör rejäla ombyggnader så kommer inte bilen klara en vanlig besiktning, det du behöver göra för att få bilen gat legal är att besiktiga den som ombyggt fordon. SFRO har gett ut en bok där du har nästan all info du behöver veta inför ditt bilbygge. Köp den och studera noggrant reglerna för just din bil. Har du frågor gällande ombyggt fordon som du inte hittar i boken så går det snabbt och enkelt att maila dom.

Vid ombyggt fordon så har jag för mig att du skapar en ny identitet på bilen. Så då slipper du leta efter uppgifter.

Joo då tänkte ja lite rätt ändå...
Har läst lite på deras hemsida, men förstår inte en sak, måste man göra en bygg besiktning? såg att dom hade ett "kitt" på bygg och reg besiktning för 4000kr eller va de stog.. kanske man ska lägga pengarna å köpa boken?

1 574 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Tjena alla! smile

Har svetsat igen ett hål jag "folkrace lagade" innan, och fick även en liten överraskning då ja hittade lite tenn  :thumbdown:

aja, slänger upp två bilder på de
http://img682.imageshack.us/img682/5003/foto0104g.jpg http://img682.imageshack.us/img682/foto0104g.jpg/1/w640.png
http://img3.imageshack.us/img3/7465/foto0105l.jpg http://img3.imageshack.us/img3/foto0105l.jpg/1/w640.png

Mvh/Robin

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 november 2009
Rätt beslut, nu får vi vänta och se i vilken skepnad denna PV skall förgylla gatorna i framtiden smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök