3125
Sök

Abs och Esp lyser Passat tdi 02:a

3 Inlägg
14 februari 2017
Trådstartare
På min vw passat 1.9 tdi 2002 lyser abs och esp lampan ibland och samtidigt slutar bromsljuset fungera.. Fick upp en felkod på " brake pressure sensor " så jag bytte bromstrycksgivaren men samma fel fortfarande.. Någon som vatt med om nått liknande ?
Senast redigerat av Martin3610 (14 februari 2017)

Avstängd
10 388 Inlägg
14 februari 2017
Martin3610 skrev:
På min vw passat 1.9 tdi 2002 lyser abs och esp lampan ibland och samtidigt slutar bromsljuset fungera.. Fick upp en felkod på " brake pressure sensor " så jag bytte bromstrycksgivaren men samma fel fortfarande.. Någon som vatt med om nått liknande ?

Bromsljuskontakten.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 Inlägg
14 februari 2017
Trådstartare
Kan de verkligen va så lätt ? smile

Avstängd
10 388 Inlägg
14 februari 2017
Martin3610 skrev:
Kan de verkligen va så lätt ? smile

Det kan det absolut.

Har haft liknande fenomen på min gamla A6:a.

Den gav röd bromsvarning, abs-varning och esp. Och en hel hoper med bromsrelaterade felkoder.

Bytte bromsljuskontakten, och felkoderna kom inte tillbaka, och bilen slutade varna.

Anledningen till detta är/var iaf på A6:an att det är en dubbelbrytare. Ena går till just bromsljuset, andra till "bilen". När denna felade så kände bilen att den bromsade, men fick ingen indikering från bromsljuskontakten, och antog helt enkelt att det var fel på bromssystemet. För att förenkla det väldigt.

Men, just i kombination med att ditt bromsljus samtidigt inte fungerar, så skulle jag iaf börja där, och se det som en väldigt stark kandidat.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 Inlägg
15 februari 2017
Trådstartare
Tack för tipset smile

2 Inlägg
för 10 timmar sedan
Är de mon som har hittat felet?

6 356 Inlägg
för 5 timmar sedan
På min Audi TT (2004) så sitter det två stycken bromstrycksgivare under bromsservot i motorrummet. För tre år sedan började ESP lampan lysa. Hade turen att få tag på en svensk firma på nätet som sålde begagnade givare och bytte bägge mina givare och ESP lampan slocknade. Så i mitt fall handlade det om två givare! En av dessa var trasig men jag bytte ändå bägge.

2 Inlägg
för 4 timmar sedan
Jag tänkte på har samma fel som snubben som la upp denna tråd me bromslampor o sånt

Diagnostekniker
2 953 Inlägg
för 3 timmar sedan
Är väl inget svårare än att plocka väck bromsljuskontakten och kontrollera funktionen med en multimeter.

Up the RA

Sök