4669
Sök

Saab 900 2.0t Dumpproblem

104 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#1
Tja! Min original dump släpper genom luft vid tomgång ska det vara så?


1 210 Inlägg
31 oktober 2009
#2
Ja de ska vara så. när du ger belastning så tätar den... och när du växlar släpper belastningen vill säga så släpper den ut över trycket som är kvar...
På tomgång inge belastning..
enkelt förklarat smile

104 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#3
Ekis! skrev:
Ja de ska vara så. när du ger belastning så tätar den... och när du växlar släpper belastningen vill säga så släpper den ut över trycket som är kvar...
På tomgång inge belastning..
enkelt förklarat smile

Jag satte för dumpen nyss och testade bilen och då gick han mycket bättre, han laddade upp mycket snabbare:S


1 210 Inlägg
31 oktober 2009
#4
Hehe du har mycket skumma problem/funderingar om din bil... wink
men visst helt klart ska man fråga andra för att få tips och råd...

När du nu satte för dumpen som du säger, hur mycket skillnad gjorde det? kan inte tänka mig att de var nån jätte större skillnad... smile

Har du orginal dump?  lr en med ställbart tryck?
De kan ju vara så att du faktiskt har den för klent ställd.. 
men att "sätta" för dumpen är inte att rekommendera då du i längden skadar ditt agg...

104 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#5
Ekis! skrev:
Hehe du har mycket skumma problem/funderingar om din bil... wink
men visst helt klart ska man fråga andra för att få tips och råd...

När du nu satte för dumpen som du säger, hur mycket skillnad gjorde det? kan inte tänka mig att de var nån jätte större skillnad... smile

Har du orginal dump?  lr en med ställbart tryck?
De kan ju vara så att du faktiskt har den för klent ställd.. 
men att "sätta" för dumpen är inte att rekommendera då du i längden skadar ditt agg...

Det är originaldump, skillnaden är nästan som när man har chippat bilen:P får väll bli en öppen dump istället


1 210 Inlägg
31 oktober 2009
#6
Hm! om de är en sån markant skillnad så är de nog en trasig dump..

men orginal bosch dump brukar vara skottsäker, och tåla mycke ladd/hk.

Se om du kan testa en annan dump ifrån nån kompis?

104 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#7
Ekis! skrev:
Hm! om de är en sån markant skillnad så är de nog en trasig dump..

men orginal bosch dump brukar vara skottsäker, och tåla mycke ladd/hk.

Se om du kan testa en annan dump ifrån nån kompis?

Bilen började gå högt på tomgång idag med mellan 1500 - 2000 det var då jag märkte det med dumpen


104 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
#8
skiljer det mycket på Scan-Techs dump och bosch dump? förutom halva priset


1 210 Inlägg
1 november 2009
#9
Vet faktiskt inte googel?


Sök