2431
Sök

Köpråd Förstabil: BMW

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 november 2009
Siarnaq skrev:
NITROUS skrev:
tar man inte hand om bilen så är det klart den rostar? se har bla mercedes också stora problem med rost.

sen det där med chryslern...skulle vilja se den hänga på en BMW i kurvorna(inte nån gammal E28 med sunkiga fjädrar). sen tror jag den skulle få det kämpigt om den körde mot en BMW med överladdning.

Varför är detta standard argumentet på garaget?

"Alltså, jag har ju runt 550 bänkade hästar, din Volvo hänger nog inte på, tyvärr."

"MEN LOLOMFGWTFBBQ ALLTSÅ DUGH JAG TAR DEJ I KURVORNA FFS KAPAD 2 VARV TAR KURVOR BÄTTRE ÄN EN F1 ALLTSÅ".

För i helvete, det är ingen banracer, och ska ni ta kurvor i över 80km/h i stan eller?

Jag kan lika gärna vända detta och påpeka att jag gärna skulle se en BMW hänga på den rakt fram, samma argument, lika jävla idiotiskt.

PMS?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 november 2009
NITROUS skrev:
PMS?

Nej, det kallas avsky för obegränsad idioti, vilket du verkar inte förstå innebörden av.

Gå och polera din BMW.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 november 2009
Siarnaq skrev:
NITROUS skrev:
PMS?

Nej, det kallas avsky för obegränsad idioti, vilket du verkar inte förstå innebörden av.

Gå och polera din BMW.

nypolerad och klar, men det hör inte hit...

Avstängd
512 Inlägg
3 november 2009
Brukar sällan ligga och rejsa mellan rödljusen, Crossfire finns även standard med kompressor och mercedes AMG motor på 374hk tror jag det är, men fula fälgar och ful biltemavinge, men gör 0-100km/h på 4.1sekunder! Orginal! Får en sådan för under 200´! Väcker nog betydligt mer blickar än en Bmw för dubbla slanten! Och blir låångt efter 0-100km/h!!

Fick tag i kompressor till min bil, och högre laddtryck, ger 400hk+, går gott..

/A.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 november 2009
NITROUS skrev:

Det hörde inte "PMS?" heller, men det klämde du ur dig utan eftertanke.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 november 2009
Siarnaq skrev:
NITROUS skrev:

Det hörde inte "PMS?" heller, men det klämde du ur dig utan eftertanke.

Jag tycker och tror vad jag vill, tror jag att en BMW piskar chryslern så får jag väl tror det? har själv kört en liknande och det var det tråkigaste jag nånsin kört.vad är ditt problem? nog med OT nu.

The Listener
279 Inlägg
3 november 2009
NITROUS skrev:
Siarnaq skrev:
NITROUS skrev:
tar man inte hand om bilen så är det klart den rostar? se har bla mercedes också stora problem med rost.

sen det där med chryslern...skulle vilja se den hänga på en BMW i kurvorna(inte nån gammal E28 med sunkiga fjädrar). sen tror jag den skulle få det kämpigt om den körde mot en BMW med överladdning.

Varför är detta standard argumentet på garaget?

"Alltså, jag har ju runt 550 bänkade hästar, din Volvo hänger nog inte på, tyvärr."

"MEN LOLOMFGWTFBBQ ALLTSÅ DUGH JAG TAR DEJ I KURVORNA FFS KAPAD 2 VARV TAR KURVOR BÄTTRE ÄN EN F1 ALLTSÅ".

För i helvete, det är ingen banracer, och ska ni ta kurvor i över 80km/h i stan eller?

Jag kan lika gärna vända detta och påpeka att jag gärna skulle se en BMW hänga på den rakt fram, samma argument, lika jävla idiotiskt.

PMS?

Tönt som skyller på sånt så fort du blir överkörd av en tjej, mycket klent och fögga manligt.

3 354 Inlägg
3 november 2009
Crozzfire skrev:
Brukar sällan ligga och rejsa mellan rödljusen, Crossfire finns även standard med kompressor och mercedes AMG motor på 374hk tror jag det är, men fula fälgar och ful biltemavinge, men gör 0-100km/h på 4.1sekunder! Orginal! Får en sådan för under 200´! Väcker nog betydligt mer blickar än en Bmw för dubbla slanten! Och blir låångt efter 0-100km/h!!

/A.

hade för mig att Srt-6an bara har 330hk

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Avstängd
512 Inlägg
3 november 2009
Så att du menar att alla som har Mercedes E klass tvättas sällan och illa? Volvo är mycket bra mot rost..

/A

Avstängd
512 Inlägg
3 november 2009
Kanske är så, men 0-100km/h på 4.1 sekunder...

Moderator, ta bort mig från detta moppeforum och Epatraktor samfund! Snälla...mest töntiga länkar och inlägg, tack för mig, hej hopp alla nötter..

/A.

806 Inlägg
3 november 2009
Farväl hjärtat

806 Inlägg
3 november 2009
Rquired skrev:
Jag hade aldrig åkt och kikat på en lågmilad Bmw (eller äldre importbil över huvud taget) i malmö eller annan stad nära kontinenten, klart man kan hitta en fin bil men jag tycker att man hittar mest skruvad skit där nere. Förmodligen en sådan bil "Crossfire" fick tag på eftersom han känner sig tvungen att skriva en massa skit så fort Bmw nämns...

3-serie eller 5-serie, spelar inte så mycket roll. Visst är 3an snäppet roligare (eller livligare är kanske rätt ord) men det kanske inte automatiskt är ett plus när man pratar förstabil? Så köp den du trivs bäst med och bry dig inte så mycket om prestanda rakt fram, det finns alltid en bil som är snabbare. smile

För övrigt är inte 2.5an i x23i nått att se upp för, den ger mer än man tror. Tester har visat att den ger ca 185hp på drivhjulen, lika mycket som den gamla x25i som den bygger på gav. Om detta stämmer, varför har du Bmw skrivit ner den? Helt enkelt för att den annars hade konkurrerat för mycket med x28i som på pappret ger liknande effekt som den gamla x25i. x28i har ett annat register och vrid och är betydligt starkare än både 23i och 25i vilket man känner när man kör den, men på pappret hade det varit svårt att motivera prisskillnaden upp till 28i om inte 23i fått 170hp.

Så ett tips kan vara att leta upp en riktigt fin 323i med M-paket och en massa trevlig utrustning, kanske tom automat? Dels får 3an dra mer på b-kort på grund av 5ans högre vikt, och dels räcker 3-serien förmodligen till när det gäller utrymme osv gissar jag på? Och du kanske blir ifrånkörd av en nyare V70 T5, men som sagt det finns alltid en snabbare bil!

Ett ex bara: http://www.blocket.se/jonkoping/Bmw_323 … amp;last=1

v70 T5 va nog lite att ta i

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 november 2009
EmilHammarlund skrev:
Äh, se det skojjiga med Garaget istället. Skrattar så jag viker mig åt denna tråd!

Äh, vissa tar ju internet på liv och död verkar det som.

Avstängd
512 Inlägg
3 november 2009
Vem ser en Bmw 740 eller vad de heter?, den nya karossen, ser ut som en svälld limpa! Men säkert bra komfort och bla bla..men kostar som ett hus! och lika synlig som en annan Svensson 700 serie.

806 Inlägg
3 november 2009
Får väl säga mitt då, antingen en 540 eller inget:) om man inte gillar att köra seg bil då

564 Inlägg
3 november 2009
Siarnaq skrev:
groze skrev:
Är det inte bättre att vara tyst om man inte vet vad man pratar om, istället för att öppna munnen och bevisa det?

...Audin du länkade till är dessutom inte någon raket heller.

Nu är killen intresserad av BMW. Kom med bra BMW-förslag istället.

När man inte vet vad man pratar om?

Om du nu är så BMW frälst, så kan du ju blandannat gå och ha sex med din läderinredning och glappa stag. smile
Om du nu inte är certifierat blind på köpet, så kan du ju se att jag äger en 525i E34. Utan överdrivning så är det den sämsta bil jag har ägt. IN MY OPINION, ska jag översätta detta eller har du nog med vett att förstå vad det innebär?
Den enda BMW jag kan tvinga mig till att äga är nog en M5, cirka 00-01.

Sen så stog det dessutom detta..

Letar efter en lämplig första bil i prisklassen 20-50 000. Men inte kul om man åker på ett storrep. vid ett litet dyrare köp som förstabil. Är studerande så, jag tror inte jag skulle klara av att lägga ut 20 000 på rep om jag köper en bil för 50k.

Läs om tills det sjunker in. smile

Hoppa för fan inte på någon bara för att du TYCKER att du har rätt. Då det gäller åsikter och uppfattning, så finns det inget rätt eller fel.

Det är inget jag TYCKER. Jag VET att du hade fel i vissa av dina påståenden. Bland annat behöver man inte lägga ut 15 lök för att få ett avgassystem bara för att det är en BMW. Jag tycker inte jag hoppade på dig, jag ansåg bara att din kommentar var felaktig och skriven utan relevant innehåll. Tråden heter ju faktiskt Köpråd BMW. Då kan man ju ge tips på BMW istället för Audi?
Jag tyckte dessutom att det var lite komiskt att du tycker bmw är slöa och i samma inlägg länkar till en riktigt slö A6. wink Alla bilmärken har slöa modeller. Även BMW.  wink

Japp, jag älskar att smeka min läderklädsel, men några glappa stag har varken jag eller mina bilar.

Speciellt BMW frälst är jag inte, däremot har jag efter att ha ägt och testat MÅNGA märken och modeller fastnat för BMW. För MIN del finns det INGEN bil som kan konkurrera med de kvaliteer som JAG prioriterar hos en bil. Dvs körglädje, komfort, låga driftskostnader, snygg, bakhjulsdriven, grym väghållning, mycket utrustning osv.

Men som tur är har vi ju olika rövar allihop, och dom är ju dessutom delade.

Nu ska jag ta och gå ut till garaget och smeka lite extra på min klädsel bara för att den är så fiiin.

Puss på dig!

Men för att inte tråden ska spåra ur helt...

En 323i eller 523i är nog det mest prisvärda valet på bil. Snål, hyffsat snabb och stabil motor och drivlina.  smile
Dessa går dessutom att hitta i riktigt fint skick!

MVh Johan.

806 Inlägg
3 november 2009
Kanske en 850 turbo? vad är du ute efter vill du köra långsamt gående fordon eller snabbt lr vad? nej jag orkar inte läsa allt i början. Audi a4 1.8t?
Senast redigerat av lodiseN (3 november 2009)

109 Inlägg
3 november 2009
Dohej, jag har en sv-såld bmw 328 touring i absolut toppskick med 19500 mil på mätarn som jag ska sälja, här i Piteå. Intresserad? smile

Meister
6 763 Inlägg
3 november 2009
Jag har kört en 523 e39 och det var ingen raket direkt och den bilen är fruktansvärt snålt utrustad. Finns inte ens elhissar bak! Men man åker ganska bra. Sen har jag kört en 325 e36. Ingen direkt raket heller rakt fram men ganska rolig när det svänger

181 Inlägg
3 november 2009
Crozzfire skrev:

/A.

Källa tack?

Hittar bara en som har 330hk och gör 0-100 på 4.8 sekunder, vilket är ganska imponerande ändå, men det är en extrem skillnad ner till 4.1 tongue

Edit: Stavfel
Senast redigerat av hest (3 november 2009)

Sök