3581
Sök

Törs jag köra 4 meter med min 200a? trots motorraset..(motorn funkar men går dåligt)

NissanMotorsport
5 november 2009
Trådstartare
Bilen står just nu utanför garaget..och vill köra in den och börja riva isär, men ingen möjlighet att bogsera eller putta, då den stock ett tag och rör sig inte ur fläcken smile

Beskriver vad som hände, så fort ja gasa på och laddtrycket börja byggas på så börja den hosta och gå dåligt, gick inte att gasa, men gick hur bra som helst om man körde lugnt utan ladd.. men några meter efter det så tvärdog den, gick dock att starta.. (stod mitt i en korsning så var illa tvungen att starta och åka) då börja den läcka olja och gå väldigt dåligt..ojämnt, stannade och såg att de droppa olja bakom motorn någonstans.. troligen någon packbox? och så kommer det avgaser ur oljepåfyllningslocket..  de lutar väl mest åt att vevhusventilationen gett upp och någon packbox?

sen film här hur den beter sig..
[video]http://www.garaget.org/video/zp7ok8da7n06[/video]

så törs man åka? eller riskerar jag att rasa den ännu mer? nog ingen som vet säkert, men vad tror ni mest på?

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
5 november 2009
4 meter? Det hade du ju hunnit köra på den tiden när motorn var igång och du spelade in videon yikes

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

699 Inlägg
5 november 2009
DrKamikaze skrev:
4 meter? Det hade du ju hunnit köra på den tiden när motorn var igång och du spelade in videon yikes

Haha, håller med.. Har du olja i motorn är det ju bara å köra in om den går sådära..

Bilgalen elektriker :)

NissanMotorsport
5 november 2009
Trådstartare
Men, om jag hade kunnat så hade ja väl gjort det..har inte varit ledigt inne där då massa annat skit stått ivägen.. men nu har den stått ett bra tag..

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
5 november 2009
ryck ur tändkablarna och kör in på startmotorn. måste vara mest safe om man inte kan putta

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 november 2009
En motor som beter sig så skulle då jag aldrig inte ha startat.
När jag körde kolvras så var det bara till att slänga sig på nyckeln o vrida av.
Nästa gång jag vred om nyckeln så var det efter helrenovering.
Du kan ju faktiskt sabba mer än nödvändigt.
Men det är ju ditt val wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

NissanMotorsport
5 november 2009
Trådstartare
ok Tackar, känns ju lite onödigt att starta.. får bjuda hit några kompisar och putta tongue hehe, eller finns det något knep man kan använda sig av, bilen står me fronten mot garaget.. och kommer inte förbi med någon annan bil..finns det något enkelt knep? smile tror inte de går att putta även fast man rubbar den lite me bogserlina bakåt, bromsar liggar ju på så går väldigt trögt

En gång till nu
760 Inlägg
5 november 2009
Testa att knacka på bromsarna med pappa slägga om dem inte släpper, med en träplanka imellan då förstås.

Låter som de är nått fel med ventilerna, nått kan ha blivit sned av utmattning.
tätningarna är ju inte bra iaf så mycket avgas som kom upp där iaf.

Och som ovanstående har sagt, är de verkligen värt att starta den igen? inte vad jag tror innan du rivit tongue

skicka pm när du vet felet, alltid intressant att veta vad som krångla.
Lycka till smile

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 november 2009
Spruta på lite 5:56, VD-40 eller liknande på skivorna så går det lite lättare smile
Sjäv så bultade jag en fast stålplatta med en ögla på i garaget fö såna här tillfällen. big_smile
Bara att vincha en det som ska in, med rullande eller släpande hjul wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

67 Inlägg
5 november 2009
annars kanske hjuldolly för bilen vore nåt?tongue
www.biltema.se
art.nr: 15-839
bara o slänga upp bilen på dom o rulla på^^

7 100 Inlägg
5 november 2009
du ska ju ändå riva den,så kör in tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök