3030
Sök

Framvagns inställning GOLF 3 1,8

85 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Hej!
Jag skulle behöva göra en framvagns inställning då mina nya sommardäck är helt slut på yttersidorna. Jag har kollat luft trycket i däckena och det ligger på 2,0 i alla så det kan inte vara det som är felet och dom är även kollade på verkstan så dom är raka. Så min far och jag tror att det kan vara framvagnen som är felet. Och då till frågan.

Kan man göra detta själv eller måste jag lämna in den på verkstad och få det fixat? Vad skulle det kosta ungefär?

Tacksam för alla svar MVH David

2 021 Inlägg
5 november 2009
krävs speciella instrument för o ställa framvagnen på ett vettigt sätt, kostar väll runt en tusing kan ja tänka mig på de flesta verkstäder/däckfirmor.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 november 2009
vet inte vad det kostar men säkert 7-800... och du kan inte göra det sälv, då dem använder speciella laserinstrument för att få en exakt inställning....

det är bara att punga ut med vad det kostar... alternativt gå till närmsta gymnasieskola och kolla om fordonsprogrammet har sånna instrument.. dem brukar göra det för 100kr typ...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

424 Inlägg
6 november 2009
skarmarn skrev:
Hej!
Jag skulle behöva göra en framvagns inställning då mina nya sommardäck är helt slut på yttersidorna. Jag har kollat luft trycket i däckena och det ligger på 2,0 i alla så det kan inte vara det som är felet och dom är även kollade på verkstan så dom är raka. Så min far och jag tror att det kan vara framvagnen som är felet. Och då till frågan.

Kan man göra detta själv eller måste jag lämna in den på verkstad och få det fixat? Vad skulle det kosta ungefär?

Tacksam för alla svar MVH David

Vad har du för storlek på däcken? tycker 2,0bar låter lite väl lite

Hur känns framvagnen när du kör? otrevlig? Kan ju vara så att cambern står galet om nu bilen inte drar åt något håll eller känns allmänt spårig.

Du kommer tjäna på att lämna in bilen till någon som vet hur man gör och har bra utrustning .

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

85 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
var och besikta bilen idag och då så sa dom att vänster fram är glapp så därför sliter den ut mina däck så mycket. det står på däcken att jag ska ha 2,0 bar. Det är 175/70 14 på däcken.

424 Inlägg
6 november 2009
skarmarn skrev:
var och besikta bilen idag och då så sa dom att vänster fram är glapp så därför sliter den ut mina däck så mycket. det står på däcken att jag ska ha 2,0 bar. Det är 175/70 14 på däcken.

Ok, då är det bara att byta.

Däcken rekommenderas minimum 2bar, kastar du i lite till kan du till och med kanske sänka din bränsleomkostnad lite. Jag hade kastat i 2,4 iallafall .

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Sök