2408
Sök

Varför finns det så mycket "lågbudget-bilar" här i Sverige?

517 Inlägg
8 november 2009
Texasbo skrev:
Dansken- skrev:
Japp, bilarna är mycket billigare i USA och bilarna är överlag större. Men vilken skit!!! Har haft många hyrbilar i USA och man blir ju besviken gång på gång. Där är helt klart en anledning till att bilarna är billigare. Klart att där finns många fina amerikanska bilar, men de som "average Bob" kör är ingen höjdare. Svennes Volvo eller SAAB är mycket bättre bilar.
Nu pratar jag självklart inte om 50 och 60-talet, för då var det ju lite roligare med amerikanska bilar.

Jo men du måste ju hyra på rätt ställe har hyrt alltid av Hertz presige klassen och bilarna har hållt allt man kan begära  var där i september och hade då en lincoln navigator 2009 med 500 mil på mätaren
att köra den var skönare än sex garanterat

Då har du haft sex med fel person(er)... wink

43 Inlägg
8 november 2009
ErikAxelsson skrev:
Texasbo skrev:
Dansken- skrev:
Japp, bilarna är mycket billigare i USA och bilarna är överlag större. Men vilken skit!!! Har haft många hyrbilar i USA och man blir ju besviken gång på gång. Där är helt klart en anledning till att bilarna är billigare. Klart att där finns många fina amerikanska bilar, men de som "average Bob" kör är ingen höjdare. Svennes Volvo eller SAAB är mycket bättre bilar.
Nu pratar jag självklart inte om 50 och 60-talet, för då var det ju lite roligare med amerikanska bilar.

Jo men du måste ju hyra på rätt ställe har hyrt alltid av Hertz presige klassen och bilarna har hållt allt man kan begära  var där i september och hade då en lincoln navigator 2009 med 500 mil på mätaren

Haha nä jag lovar den var fantastiskt helt underbar å suck nu vill jag dit och köra den igen

1 581 Inlägg
8 november 2009
Volvo740-88 skrev:
Undra varför bensinen måste vara så dyr här i Sverige. Men inte i USA :s
Sverige har ju världens högsta bensinskatt, men inte irak eller USA eller afrika.

För att Sveriges politiker har bestämt sig för att Sverige ska ligga i topp i anseende till miljökraven. Det ska se bra ut. Att lilla sketna Sverige tror att sänka utsläppen här bidrar till något. Börja med USA, Ryssland, Kina och Indien. Där kan dem börja chockhöja bensinpriset. Där är det miljöpåverkan

161 Inlägg
8 november 2009
Texasbo skrev:
ErikAxelsson skrev:
Texasbo skrev:

Haha nä jag lovar den var fantastiskt helt underbar å suck nu vill jag dit och köra den igen

http://www.yttermera.se/motor/images/ve … lagare.jpg   är det där du?

Elektriker/Montör
534 Inlägg
8 november 2009
FugitivE skrev:
Vad säger att ford är "lyx" bilar? samt Lexus? som typ är en toyota?

Och att säg att Audi är en lågbudgetbil är väl att ta i.

Nämn en Ford och Lexus som är så "lyx" ?

Lexus är ju Toyotas "lyx-bil". Samma som det var tänkt att Saab skulle bli GM´s "lyx-bil" i USA.

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

43 Inlägg
8 november 2009
alexandern skrev:
Texasbo skrev:
ErikAxelsson skrev:

tongue

Hahaha japp fast fel bil men blir man kåt går det med Range rover också

Elektriker/Montör
534 Inlägg
8 november 2009
alexandern skrev:
Texasbo skrev:
ErikAxelsson skrev:

hahahaha.. Klockren....

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

806 Inlägg
950 Inlägg
8 november 2009
Texasbo skrev:
Dansken- skrev:

Hihi, japp också Hertz här, men mitt företag tillåter oss inte att hyra dyra bilar tyvärr.
Tror inte heller att average Joe körer Lincoln Navigator.

161 Inlägg
8 november 2009
Texasbo skrev:
alexandern skrev:
Texasbo skrev:

tongue

Hahaha japp fast fel bil men blir man kåt går det med Range rover också

hehe, bra att du inte tog illa upp. jag tyckte bara det va passande big_smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 november 2009
Vrf skulle man vilja vara som USA?!

http://www.monkeyreview.co.uk/wp-content/uploads/2009/03/1237939669100.jpg
Senast redigerat av LeafBox (8 november 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

43 Inlägg
8 november 2009
Dansken- skrev:
Texasbo skrev:
Dansken- skrev:

Hihi, japp också Hertz här, men mitt företag tillåter oss inte att hyra dyra bilar tyvärr.
Tror inte heller att average Joe körer Lincoln Navigator.

Nä fast jag hade gillat en gammal skabbig också bara den varit stor och haft v8 så ja jag vet
lider av någon feber

43 Inlägg
2 182 Inlägg
8 november 2009
BowserQ skrev:
Varför har vi inga cadillacs, lincoln, lexus, Fet ford o.s.v som standard bilar?

För att folk i Sverige är så jävla tråkiga

"Va ska jag köpa för bil denna gång, en blå Saab? en röd Porsche? nä det får bli en grå V70 så att ingen uppmärksammar mig"

De tråkigaste bilarna jag haft i bilväg är europérna, har inte haft en japanare (å kommer troligtviss inte äga nån).

Det är väl en smaksak vad man kör kommer troligtviss aldrig köpa en europé igen då det inte är nått för mig.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
8 november 2009
LeafBox skrev:
Vrf skulle man vilja vara som USA?!

http://www.monkeyreview.co.uk/wp-conten … 669100.jpg

Det där har jag sett otalet gånger här i Sverige också.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

864 Inlägg
8 november 2009
Fellow skrev:
Volvo740-88 skrev:
Sverige har ju världens högsta bensinskatt, men inte irak eller USA eller afrika.

För att Sveriges politiker har bestämt sig för att Sverige ska ligga i topp i anseende till miljökraven. Det ska se bra ut. Att lilla sketna Sverige tror att sänka utsläppen här bidrar till något. Börja med USA, Ryssland, Kina och Indien. Där kan dem börja chockhöja bensinpriset. Där är det miljöpåverkan

Skön inställning....Man ska alltså helt skita i dom mindre aktörerna bara för att det finns länder som är värre? Alla ska väl sträva efter att bli bättre? Det är bara att acceptera att vi går mot förändringar....

12 086 Inlägg
8 november 2009
Helt korrekt att amerikanska bilar är stora, men verkligen inte lyxiga. Dom gör ju mest smäck.
Jag håller inte med dig, jag tycker Sverige överlag har fräsha moderna bilar.

Varken Renault, Ford, Toyota, VW, Audi lr Merca är lågbudgetbilar. Verkligen inte de 3 sista.

43 Inlägg
8 november 2009
Tuffhaggman skrev:
Fellow skrev:
Volvo740-88 skrev:

Skön inställning....Man ska alltså helt skita i dom mindre aktörerna bara för att det finns länder som är värre? Alla ska väl sträva efter att bli bättre? Det är bara att acceptera att vi går mot förändringar....

Visst men vad bättre är är ju olika för oss  är ju varken bättre eller kul om stora sköna bilar
med v8 ska utrotas

677 Inlägg
8 november 2009
Svenskar är tråkiga, vi ska inte visa att vi äger något av värde.

Sen har vi bensinen, även om jag måste gå emot strömmen när det kommer till bensinförbrukningen.
En v70r t5 drar ungefär som en Dodge magnum med 5,7an.

Jag väljer hellre en v8 än en sunkig 5a med kass framvagn.

Men just det, jag bor i sverige då kan jag ju inte äga en sådan.

Sen kvalite, visst jänkare är plastiga och håller dåligt men man får ju vad man betalar för? eller?
De görs för amerikaner och de är billiga. Svergies avgifter gör bilarna dyra.

43 Inlägg
8 november 2009
JapMax skrev:
Helt korrekt att amerikanska bilar är stora, men verkligen inte lyxiga. Dom gör ju mest smäck.
Jag håller inte med dig, jag tycker Sverige överlag har fräsha moderna bilar.

Varken Renault, Ford, Toyota, VW, Audi lr Merca är lågbudgetbilar. Verkligen inte de 3 sista.

Fast är bilen stor och motorn stor så kan man ju leva med lite smäck det är förlåtet
när v8 dunkar i gång och slår i takt med hjärtat  man slänger in jonny cash i bandaren drar ratt kryckan till drive och stampar yihaaaaa

Sök