4690
Sök

Att sälja bil till "köpesannonser"(hämtar samma dag osv)

945 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Håller på att försöka sälja min bil.
Har bråttom att få sålt den och hinner inte vänta på "rätt" köpare.
Därför har jag hört av mig till en del köpare som givetvis inte betalar det pris jag helst skulle vilja ha, men jag måste bli av med bilen, fort!

Vad är era erfarenheten? Har någon sålt sin bil på detta sätt?

2 072 Inlägg
9 november 2009
har testat några gånger men de betalar ALLT FÖR LITE...för mig iaf

Sandzoo i da house

945 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Jo det kan jag tänka mig. Men vi får väl se lite vad de säger.
Sandzoo, hur mycket för lite? 10-15000?

342 Inlägg
9 november 2009
De som sätter ut sådana annonser är i regel fordonshajar och skojare ...
De spelar på folks desperation, naivitet och i viss mån även okunskap.
Det perfekta offret är den som de kan köra med och få att tro på vad som helst.
Att det inte är gynnsamt för dig ur ekonomisk synvinkel har du ju redan förstått, men jag vill mena att det inte är det minsta gynnsamt för dig över huvud taget att göra affär med en sådan annonsör.

Räkna med att de bjuder 10-20% av bilens rätta värde.
Och med 10-20% är jag inte sarkastisk eller ironisk eller så, utan menar just så ...

Då är det bättre att du tokdumpar priset själv och lägger ut bilen på Blocket.
Resultat: Bilen kommer vara såld inom några timmar och du har högst sannolikt ändå fått mer för bilen än vad du hade fått om du sålt till någon av dessa "Hämtar samma dag"-annonsörer ...
Senast redigerat av 9Femma (9 november 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

159 Inlägg
9 november 2009
De livnär sig på de som är desperata och måste sälja snabbt till ett för lågt pris, om man skall vara krass. Ingte fel i det, är ju upp till säljaren om man vill sälja eller inte.
Men räkna som sagt inte med att få det du begär för bilen, eller vad bilen är värd.
Och många utav dessa annonsskapare är säkerligen (fördomsfullt?) inte helt reko

294 Inlägg
9 november 2009
Haha

jag ringde en gång till en sån när jag skulle sälja min ford scoprio.

I annonsen stod det
"Vi köper alla bilar, alla modeller, oavsett skick"

Okej,
värt ett försök tänkte jag.
det jag hade var en nyskattad, nybesiktigad bil, som jag inte ville ha så mycket för.
svaret blev:
Nej tyvär, inte scorpio.

De ville inte ha den om de ens skulle få den tongue

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

945 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Sladdbarnet skrev:
De livnär sig på de som är desperata och måste sälja snabbt till ett för lågt pris, om man skall vara krass. Ingte fel i det, är ju upp till säljaren om man vill sälja eller inte.
Men räkna som sagt inte med att få det du begär för bilen, eller vad bilen är värd.
Och många utav dessa annonsskapare är säkerligen (fördomsfullt?) inte helt reko

Jag vet ju att jag inte kommer få det jag egentligen vill ha. Men i detta läget så finns det inte nån annan möjlighet. Jag behöver pengar.

Om någon av er vill lägga ett skambud, så väkommna.

Ljudbyggare
170 Inlägg
9 november 2009
Nej men lite allvarligt. Satsa på blocket. I en billig peng. Är det pengarna så finns det ju fler alternativa lösningar än att sälja bilen. Eller något allvarligt fel på den?

945 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Frostfjord skrev:
Nej men lite allvarligt. Satsa på blocket. I en billig peng. Är det pengarna så finns det ju fler alternativa lösningar än att sälja bilen. Eller något allvarligt fel på den?

Ja, klart det GÅR att lösa utan att sälja bilen. Men jag använder den inte. Och den ökar inte direkt i värde.
Felen är att ABS sensorn höger bak är trasig. Behöver två nya däck, dålig batteri och att motorlampan börjat lysa efter att jag pillat med lite kontakter.
Så det är väl inte direkt några stora grejer. Men jag orkar fan inte med att greja med bilen.

429 Inlägg
9 november 2009
Samma för mig, ringde till en sådan person, hade en saab 9000 Turbo, de ville inte ens hämta den ...

// Pontus

Fisketokig
2 997 Inlägg
9 november 2009
Lägg ut ny annons och skriv att den säljes till högsbjudande och att den måste bort innan helgen tex. Du kommer nog få många samtal, skambud men förhoppningsvis några intresserade köpare som kan mötas på rimligt pris för båda.

Är du redan beredd på att inte få ut maxvärde för bilen så bör det finnas köpare...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Gréve
497 Inlägg
9 november 2009
nej de är inte bra att sälja till såna, jag hade en audi a6 2,6quattro -95 som var värd runt 12-15k och jag tänkte att man kanske skulle prova med tanke på att dom bjuder rätt å bra och allt som står i annonsen å han bjöd 5...

efter lite prat så "sista priset" 6, så om du har absolut nära på döden behov av lite pengar så  sälj annars gör det inte, finns inte nå mera att säga om det. hmm
Senast redigerat av The_Rebel (9 november 2009)

Jävel
2 018 Inlägg
9 november 2009
Vad har TS för bil i fråga?

You got to risk it, to get the biscuit :)

Gréve
497 Inlägg
9 november 2009
Plankpojk skrev:
Vad har TS för bil i fråga?

bra fråga... jag gissar på bilen som han har på sin sida renaulten, men man kan ju aldrig vara säker

945 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Ursäkta mig.
Det är min svarta Renault som är aktuell.

V-Power
1 186 Inlägg
9 november 2009
Sir_x skrev:
Ursäkta mig.

Såg att den låg ute på blocket. Konstigt att den inte har blivit såld än, men ett tips kan kanske vara att ta bort alla "felen på bilen" i annonsen och berätta det för köparen i telefon eller när ni träffas istället. Säkert många som bara bläddrar förbi nu och inte tänker på att det är små fel.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Jävel
2 018 Inlägg
9 november 2009
10000 bjudet wink
Senast redigerat av Plankpojk (9 november 2009)

You got to risk it, to get the biscuit :)

945 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
R1kard skrev:
Sir_x skrev:
Ursäkta mig.

Såg att den låg ute på blocket. Konstigt att den inte har blivit såld än, men ett tips kan kanske vara att ta bort alla "felen på bilen" i annonsen och berätta det för köparen i telefon eller när ni träffas istället. Säkert många som bara bläddrar förbi nu och inte tänker på att det är små fel.

Grejen är att jag och bilen inte bor på samma ställe. Jag inne i stan och bilen med pappa på landet.
Har inte tid att åka och visa bilen hela tiden, därför står alla fel i annonsen. Så det inte ska bli massa missförstånd. Eller sura spekulanter som åkt och kollat på en bil i onödan. (för oss båda)

5 198 Inlägg
9 november 2009
Sätter man ut en annons så får man väl se till att den kan visas upp på ett eller annat sätt.. och som köpare får man acceptera att åka i onödan.

Sök