9 november 2009
Trådstartare
Samla regnvatten var ingen dum ide.
Angående hjulhusen så undrade jag bara för att på min bil iallafall så är det mest bara en enda stor plastkåpa, inte så mycket saltet kan göra på det. Jag är dock nogrann med att rengöra över/bakom karossbockningen i hjulhusen, där det lägger sig en del skit.
Att rengöra under bilen är lite problematiskt för markfrigången är ca 20cm och sen så har den sportkjolarna som gör väldigt räta kanter. Att få in slangpistolen och rikta upp kan gå, munstycket för högtrycken går inte, för att jag kan ju inte rikta den uppåt pga dess längd. Jag når ju dock inte så långt in under bilen med slangpistolen. Tittade lite nu hur den ser ut under och på sidorna är det mest plast från kjolarna, fram mest släta plåtar och bak var ljuddämpare och släta ytor.
Biltemas hötrycksschampo är smidigt för att det är bara att spruta på med högtrycken och blåsa av utan att ens behöva ta på bilen. Fast, som sagt det blir ju inte helt rent. Att köra bara högtryck med vatten, för att sen gå på med svamp känns riskabelt pga all smuts som sitter kvar. Avfetta först vore bra, men man vill ju inte ta för mycket (helt?) på lackskyddet.