3251
Sök

Vad är det för skillnad på en v-tec och på en 2,3i ??

101 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#1
hejsan

jag ska köpa en honda prelude. men jag vill gärna veta vad det är för skillnad på en v-tec och på en 2,3i?? skulle vara jätte tacksam för svar smile


101 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#2
undrar bara om jag ska köpa en v-tec eller en 2,3i


101 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#3
okej. hittat en som gått 20 tusen mil, tror du det är för mycket??


101 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#4
okej. har svårt att välja mellan en v-tec 1994 20 tusen mil, med Ny bytt Kopplingssatts, Lammell, tryckplatta och uttrampningslager. Ny bytt olja och olje filter Nya tändstifft
Ny växellådsolja. (Honda MTF) Nytt sportluftfilter. eller en 2,3i 1994 som gått 14 tusen mil med 4ws, Ny olja, filt, stift Ny fabriks renoverad fördelare. vilken tycker du jag ska sattsa på??


1 688 Inlägg
9 november 2009
#5
Fabriksrenoverad? Hur dumt låter inte det. tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

648 Inlägg
10 november 2009
#6
jag hade kört på 2.2an  mycket piggare bil och bra modifieringsmöjligheter

2.3an lider tyvärr av att lager-ras i motorn om man börjar köra dom hårt och varva vilket dom inte klarar av.

båda är trevliga bilar men har du möjligheten att köpa en 2.2 så gör det..20k mil är ingenting för en Honda som är servad som den skall


101 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
#7
okej smile


509 Inlägg
10 november 2009
#8
Åk å kolla på båda bilarna först å provkör. Jag kan lova dig att du kommer fastna för 2,2 v-tec, ren öronporr när motorn slår om till hög kamprofil.
Senast redigerat av Thiger_84 (10 november 2009)

176 Inlägg
29 december 2009
#9
Ingen stor skillnad på H23 (2.3) och H22 (2.2 vtec)... Mest skillnad ligger i toppen då H23 inte har någon Vtec.
Bottendelen ÄR i stort sett en snålt uppborrad H22!

MED en H23 finns möjlighet att i framtida projekt bygga en s.k H23 VTEC. då bottendelen består av en H23, men med en H22 VTEC topp dom är BOLT ON. Dock behöver du andra delar runt om från en H22 motor, bara o söka på länkar, finns massa om H23 byggen.
En H23 krämar mer effekt än en H22.

Själv skulle jag valt H22an, då det tidigare nämnts om lager problemen
Senast redigerat av H22 (22 april 2010)

194 Inlägg
18 januari 2010
#10
Honda gör tillräckligt pålitliga motorer för att vara hållbara över 20 000 mil, om de varit på service i tid och sköts om smile

Har en Prelude med h22 och den har gått strax över 22 000 mil och har inte krånglat något.



Sök