Motsvarande pris på en S60 T5 var minst 90 000, upp till 160-170 000 som en jämförelse på Blocket, den 9-3an i annonsen som trådskaparen länkade hade ett pris på 80 000.
så har de ju alltid varit saab har alltid haft kasst andra handsvärde gämfört mot volvos av motsvarande modell vilka modeller man än gämfört genom tiderna
fast är ju trådskaparen som ska leva med bilen så vad de nu blir för nån tycker han ska köpa den han tycker bäst om i bäst skick mest utrustning/lägst mil för den summan han tänkt sig..
fast personligen hade jag valt volvo alla gånger..
Sen får man också tänka på att för dem 80.000:- får man jävligt mkt bil för pengarna... Ska man sälja vidare den, ja då tror jag det blir lättare att sälja Saaben framför Volvon, det måste man också tänka på när man köper bil....det är bättre att köpa en bil för 80.000:- och sedan få sålt den för vi säger som lägst 70.000:- än att åka o köpa en T5.a för 120.000:- och sen bara få kanske 90.000:- för den...(beroende på hur mkt man kör) men jag använder min bil dagligen, så att i längden tror jag att Saaben lönar sig.....
Saaben ligger säkert mycket bättre till prismässigt, de sjunker som gråstenar i pris. Dock får du det i nacken när du vill sälja.
Sjunker? Tkr du verkligen dom sjunker än..inte på 9-3SS iaf, 9-5orna verkar ju vara dom som tappar.
Motsvarande pris på en S60 T5 var minst 90 000, upp till 160-170 000 som en jämförelse på Blocket, den 9-3an i annonsen som trådskaparen länkade hade ett pris på 80 000.
Bilen i annonsen var förvisso ingen Aero.. Men du säger ju ett svar här med, varför bränna iväg så mkt pengar på Volvon när man kan få en Saab för billigare peng som är jättefin att köra, sen chippa den.
Bilen i annonsen var förvisso ingen Aero.. Men du säger ju ett svar här med, varför bränna iväg så mkt pengar på Volvon när man kan få en Saab för billigare peng som är jättefin att köra, sen chippa den.
Javisst, men å andra sidan, läser man testerna som Steifan lade upp tidigare så Saaben tristare i alla avseenden än Volvon förutom väghållningen.
Högre bränsleförbrukning, mindre hästar, sämre kvalitétskänsla, sämre känsla i växellådan, lägre toppfart, o.s.v.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Så jävligt snygga bilar...men så svårt att välja..jag känner att t5an är roliga att köra, men Aeron är 100gånger bekvämare....Sjukt jobbigt detta...
Jag äger en T5 från -05 och har kört lite 9-3ss i med olika motorvarianter. Min uppfattning är faktiskt tvärtom. T5an har bättre komfort och ligger stadigt och tungt på vägen, medan Aeron känns piggare och alertare i väguppförandet (känns som att den väger ett halvt ton mindre). Motorn i saaben känns däremot riktigt träig jämfört med volvos 5a. En bra kombination hade varit volvo-motorn och saab-chassit
Från -05 uppgraderades interiören något i s60n och med helskinn är det en rätt lyxig känsla och med mer kvalitetskänsla än 9-3 (som dock har lika sköna stolar). Om du gillar lite aktiv körning bör du hoppa över automatlådan om du ska köpa T5an. Förtar rätt mycket av körglädjen, eftersom det roliga med T5an till stora delar är just motorn.
Men med lite ekonomiska kalkyler förstår jag att mycket talar för 9-3an som går att få till väldigt bra priser.
Bilen i annonsen var förvisso ingen Aero.. Men du säger ju ett svar här med, varför bränna iväg så mkt pengar på Volvon när man kan få en Saab för billigare peng som är jättefin att köra, sen chippa den.
Javisst, men å andra sidan, läser man testerna som Steifan lade upp tidigare så Saaben tristare i alla avseenden än Volvon förutom väghållningen.
Högre bränsleförbrukning, mindre hästar, sämre kvalitétskänsla, sämre känsla i växellådan, lägre toppfart, o.s.v.
Men trots allt detta, bättre väghållning och roligare att köra. Tunga argument
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Men trots allt detta, bättre väghållning och roligare att köra. Tunga argument
Om du läste testerna på förra sidan, som Steifan länkade, var det inte så särskilt mycket som talade till Saabs fördel.
Vem behöver PDF när man har orginalet till hands? Mycket talar för Volvo, men Saaben kan knappast betecknas som en dålig bil samtidigt som den har ovanstående fördelar. Något som väger tungt ur mitt perspektiv i alla fall
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Bilen i annonsen var förvisso ingen Aero.. Men du säger ju ett svar här med, varför bränna iväg så mkt pengar på Volvon när man kan få en Saab för billigare peng som är jättefin att köra, sen chippa den.
Javisst, men å andra sidan, läser man testerna som Steifan lade upp tidigare så Saaben tristare i alla avseenden än Volvon förutom väghållningen.
Högre bränsleförbrukning, mindre hästar, sämre kvalitétskänsla, sämre känsla i växellådan, lägre toppfart, o.s.v.
Men trots allt detta, bättre väghållning och roligare att köra. Tunga argument
Fan jag tkr min Aero gick billigt, men allt är väl relativt. Sen beror de ju på hur man kör. Och att säga sämre vxl.låda, ja då skulle jag vilja veta vilken? Förstår dock lite om dom pratar om 5 vxl.
Allt är en smaksak, det enda jag skulle vilja säga i en sån här tråd där pajkastningsnivån kan vara nära ÄR: Ut och provkör!