4348
Sök

KÖPRÅD! S60 T5 Eller Saab 9-3 Aero......

806 Inlägg
10 november 2009
DjMes skrev:
MrEricsson skrev:
TurbOla skrev:

Motsvarande pris på en S60 T5 var minst 90 000, upp till 160-170 000 som en jämförelse på Blocket, den 9-3an i annonsen som trådskaparen länkade hade ett pris på 80 000. wink

så har de ju alltid varit saab har alltid haft kasst andra handsvärde gämfört mot volvos av motsvarande modell vilka modeller man än gämfört genom tiderna

fast är ju trådskaparen som ska leva med bilen så vad de nu blir för nån tycker han ska köpa den han tycker bäst om i bäst skick mest utrustning/lägst mil för den summan han tänkt sig..

fast personligen hade jag valt volvo alla gånger..

Sen får man också tänka på att för dem 80.000:- får man jävligt mkt bil för pengarna...
Ska man sälja vidare den, ja då tror jag det blir lättare att sälja Saaben framför Volvon, det måste man  också tänka på när man köper bil....det är bättre att köpa en bil för 80.000:- och sedan få sålt den för vi säger som lägst 70.000:- än att åka o köpa en T5.a för 120.000:- och sen bara få kanske 90.000:- för den...(beroende på hur mkt man kör) men jag använder min bil dagligen, så att i längden tror jag att Saaben lönar sig.....

Så just nu står det mellan dem här två bilarna:

S60 T5 Automat: http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_s60 … 11&w=3
Saab 9-3 2.0T : http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_9_ … 11&w=3

Volvos automatlåda kan ha varit det värsta jag har varit med om, va iof ingen t5a jag körde men jävlar va sur jag blev på den skit lådan

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 november 2009
lodiseN skrev:
Volvos automatlåda kan ha varit det värsta jag har varit med om, va iof ingen t5a jag körde men jävlar va sur jag blev på den skit lådan

Volvo och Saab köper sina automatlådor från samma tillverkare, Aisin.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

806 Inlägg
10 november 2009
TurbOla skrev:
lodiseN skrev:

Volvo och Saab köper sina automatlådor från samma tillverkare, Aisin.

Aja men den saaben va manuell lådad då hade jag hellre tagit den bara för det^^

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 november 2009
lodiseN skrev:

Det funkar väl så länge man kör lugnt. wink

806 Inlägg
10 november 2009
TurbOla skrev:
lodiseN skrev:

Det funkar väl så länge man kör lugnt. wink

Haha a men jag tar tillbaka det jag sa

177 Inlägg
10 november 2009
Köp Volvon, går ju att få mkt goare ljud ur dessa motorer smile el köp min ST

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

OEM <3
6 957 Inlägg
10 november 2009
TurbOla skrev:
Bjork skrev:
TurbOla skrev:

Saaben ligger säkert mycket bättre till prismässigt, de sjunker som gråstenar i pris.
Dock får du det i nacken när du vill sälja. smile

Sjunker? Tkr du verkligen dom sjunker än..inte på 9-3SS iaf, 9-5orna verkar ju vara dom som tappar.

Motsvarande pris på en S60 T5 var minst 90 000, upp till 160-170 000 som en jämförelse på Blocket, den 9-3an i annonsen som trådskaparen länkade hade ett pris på 80 000. wink

Bilen i annonsen var förvisso ingen Aero..
Men du säger ju ett svar här med, varför bränna iväg så mkt pengar på Volvon när man kan få en
Saab för billigare peng som är jättefin att köra, sen chippa den. wink

OEM <3

4 005 Inlägg
10 november 2009
En s60 T5 röd med sportpaketet 2005 och uppåt vore  trevligt. Synd att det bara finns 1-3 st.

För övrigt är det fan så mkt billigare o köpa en 2004a, byta lampor och lacka ner listerna.

plattsättare!
804 Inlägg
10 november 2009
köp en s60 det är mycket fina/snygga bilar. Jag är hel nöjd med min smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

huh?
10 427 Inlägg
10 november 2009
S60 har ju rätt så kass vägkänsla så jag hade nog ej valt en sån.
Dock har jag aldrig spakat en 93 SS, men jag antar att den känns
bättre på vägen.

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 november 2009
Bjork skrev:
Men du säger ju ett svar här med, varför bränna iväg så mkt pengar på Volvon när man kan få en

Javisst, men å andra sidan, läser man testerna som Steifan lade upp tidigare så Saaben tristare i alla avseenden än Volvon förutom väghållningen. smile

Högre bränsleförbrukning, mindre hästar, sämre kvalitétskänsla, sämre känsla i växellådan, lägre toppfart, o.s.v. smile

2 600 Inlägg
10 november 2009
säger saab mycket finare och snyggare bil och trevlig att tester säger att Volvo är bättre så får man nog skaffa sig en egen uppfattning av det.

gör som jag kör gubba racer=)

95 Inlägg
10 november 2009
DjMes skrev:
Så jävligt snygga bilar...men så svårt att välja..jag känner att t5an är roliga att köra, men Aeron är 100gånger bekvämare....Sjukt jobbigt detta...

Jag äger en T5 från -05 och har kört lite 9-3ss i med olika motorvarianter. Min uppfattning är faktiskt tvärtom. T5an har bättre komfort och ligger stadigt och tungt på vägen, medan Aeron känns piggare och alertare i väguppförandet (känns som att den väger ett halvt ton mindre). Motorn i saaben känns däremot riktigt träig jämfört med volvos 5a. En bra kombination hade varit volvo-motorn och saab-chassit wink

Från -05 uppgraderades interiören något i s60n och med helskinn är det en rätt lyxig känsla och med mer kvalitetskänsla än 9-3 (som dock har lika sköna stolar). Om du gillar lite aktiv körning bör du hoppa över automatlådan om du ska köpa T5an. Förtar rätt mycket av körglädjen, eftersom det roliga med T5an till stora delar är just motorn.

Men med lite ekonomiska kalkyler förstår jag att mycket talar för 9-3an som går att få till väldigt bra priser.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 november 2009
TurbOla skrev:
Bjork skrev:

Javisst, men å andra sidan, läser man testerna som Steifan lade upp tidigare så Saaben tristare i alla avseenden än Volvon förutom väghållningen. smile

Högre bränsleförbrukning, mindre hästar, sämre kvalitétskänsla, sämre känsla i växellådan, lägre toppfart, o.s.v. smile

Men trots allt detta, bättre väghållning och roligare att köra. Tunga argument wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 november 2009
Rquired skrev:
Men trots allt detta, bättre väghållning och roligare att köra. Tunga argument wink

Om du läste testerna på förra sidan, som Steifan länkade, var det inte så särskilt mycket som talade till Saabs fördel. wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 november 2009
TurbOla skrev:
Rquired skrev:

Om du läste testerna på förra sidan, som Steifan länkade, var det inte så särskilt mycket som talade till Saabs fördel. wink

Vem behöver PDF när man har orginalet till hands? Mycket talar för Volvo, men Saaben kan knappast betecknas som en dålig bil samtidigt som den har ovanstående fördelar. Något som väger tungt ur mitt perspektiv i alla fall wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

OEM <3
6 957 Inlägg
11 november 2009
Rquired skrev:
TurbOla skrev:
Bjork skrev:

Fan jag tkr min Aero gick billigt, men allt är väl relativt. Sen beror de ju på hur man kör.
Och att säga sämre vxl.låda, ja då skulle jag vilja veta vilken? Förstår dock lite om dom
pratar om 5 vxl.

Allt är en smaksak, det enda jag skulle vilja säga i en sån här tråd där pajkastningsnivån kan
vara nära ÄR: Ut och provkör!

OEM <3

Sök