4387
Sök

Tips på 400 RMS monoblock stabilt i 2 ohm

91 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Hej, ämnet avslöjjar det mesta.. behöver ett 400 RMS monoblock som är stabilt i 2 ohm som inte kostar jättemycket..

har inget direkt maxpris men vill ha en prisbild på vad som fins för vilka pengar..
nytt som begagnat

stahre
11 november 2009
Senast redigerat av stahre (11 november 2009)

1 435 Inlägg
11 november 2009
Stahres förslag är bra val.

Annars om du vill ha lite mer kräm rekomenderar jag detta som lämnar 600WRMS @ 2 ohm

http://www.ljudia.se/bil-s82121/slutste … 50-p78186/

1 679 Inlägg
11 november 2009
Jag använder ett Rockford Fosgate P300-1!
Står i specen att det levererar bara 300rms men är som max upp mätt i 430 eller nåt sånt tror jag:)
Riktigt bra steg tycker jag:) Driver två stycken GAS tolvor på det med bra kontroll tycker jag.

stahre
11 november 2009
Kan slänga in lite fler förslag som kostar ett par kronor till www.blekingebilradio.se : Artnr:sp0001 eller U-Dimension EL-D61 detta är trevligt också Dls CA12

6 851 Inlägg
11 november 2009
Har ett steg till övers om det är intressant. 500Wrms vid 2ohm, Blaupunkt.
Skicka PM vid intresse..

91 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
mkt intresanta förslag.. 999 för 450 RMS låter ju prisvärt.. men det är ju inte vara watt och RMS att kolla på runt slutsteg så har nån några komentarer på http://www.blekingebilradio.se/       
Sinus Live SL-A500 V2 fins på startsidan

stahre
11 november 2009
m8te skrev:
mkt intresanta förslag.. 999 för 450 RMS låter ju prisvärt.. men det är ju inte vara watt och RMS att kolla på runt slutsteg så har nån några komentarer på http://www.blekingebilradio.se/       
Sinus Live SL-A500 V2 fins på startsidan

Förstod inte riktigt... Att inte det Sinus steget skulle ge ut 450 wrms i 2 Ohm?
Det gör det nog alldeles säkert, det har ju kostat 2500kr innan i alla fall, och det är ett poppis steg. Inte minst dom lite större Sinus stegen, mkt effekt för lite pengar. Vad för bas är det du ska driva?

91 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Menade inte att jag misstror watten det levererad ;D Isf bryter dom mot lagen om dom annonserar en produkt som inte har standarden som annonsen utlovar ^^

Är helt vilsen i slutstegs djungeln men om dom är kända att göra bra steg så vågar man köpa ett.
två st Dragster DWE106.1 ska jag spela med steget. 999 kr är ju extremt prisvärt om det är bra kvalitet på steget!

Står mellan den och Mutant MT4001R, bägge kostar lika mkt och ger ungefär lika mkt effekt
Senast redigerat av m8te (11 november 2009)

stahre
11 november 2009
Okej, skulle säga att det spelar mindre roll vilket du tar om det är sinus och mutant du bestämt dig för att välja mellan. Men basarna skulle nog må bra med lite mer effekt också;)

91 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
försöker hålla priset så billigt som möjligt.. men tror jag ska beställa sinusen, priset är ju rellativt lågt så om jag inte är nöjd med effekten från en så är det ju bara att köpa en till. Är väll inte så svårt att koppla in ett till steg?

91 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Pratade med återförsäljaren och han sa "Hallo,

Det är bra med effekt i detta steg, dock är inte kontrollern bra"

Frågade vad han menade med det och svarade "Jo kontrollen är viktig när det gäller lågbas.

Tänk dig ett steg med dålig kontroll, detta steg kommer att göra så att basen upplevs slapp och fladdrig (oknotroll).

Medans ett steg med bra kontroll kommer att hålla samman basen på ett bra sätt så man upplever basen som snabb och fast (Kontroll).

Hoppas du förstår vad jag menar."

och sen tipsade han om steg som kostade det dubbla, har inte hört nått liknande om slutsteg tidigare. Försöker han packa på mig ett steg som kostar mer eller stämmer det?

1 634 Inlägg
11 november 2009
m8te skrev:

Frågade vad han menade med det och svarade "Jo kontrollen är viktig när det gäller lågbas.

Tänk dig ett steg med dålig kontroll, detta steg kommer att göra så att basen upplevs slapp och fladdrig (oknotroll).

Medans ett steg med bra kontroll kommer att hålla samman basen på ett bra sätt så man upplever basen som snabb och fast (Kontroll).

och sen tipsade han om steg som kostade det dubbla, har inte hört nått liknande om slutsteg tidigare. Försöker han packa på mig ett steg som kostar mer eller stämmer det?

Tycker han låter ärlig.

De 2 stegen jag hade valt mellan är Rockford fosgate Punch eller DLS CA12. Har haft en äldre modell av punch steget och det fungerade mycket bra.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
11 november 2009
Har gett dej ett förslag på ett ok. steg för pengarna..Ska du ha portad låda kommer det va bra, men skall du ha en sluten låda så kan effekten bli lite för klen, det har jag inte hunnit testa ännu.

91 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
kommer att börja med min slutna låda jag har stående.. om jag inte är nöjd så bygger jag en portad ist,

TT - Kollar bara lite alternativ före jag bestämmer mig big_smile

Andras - dom bägge var lite dyra, försöker lägga mig under 2000.
Senast redigerat av m8te (11 november 2009)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
11 november 2009
m8te skrev:

Haha Hallo! låter som du ringde jimmy :-)

ett tips under 2000 med schysst drag i är det Stahre tipsa om innan som han själv har till två 10".
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … p;cat=1789

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
11 november 2009
m8te skrev:

Det är mycket riktigt som han förklarade för dig. Det är inte antal Watt som avgör hur ett slutsteg låter ihop med en bas.

Ett slutsteg som lämnar 500W kan spala både högre och tajtare en ett slutsteg som lämnar 1000W på pappret.

MVH//Björn

91 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Tack för att ni förklarade det för mig ^^ Var nära att köpa steget ett tag big_smile
U-Dimension EL-D61 var ett av stegen han tipsade mig om.. fins det mer förslag?

stahre
11 november 2009
stahre skrev:
Kan slänga in lite fler förslag som kostar ett par kronor till www.blekingebilradio.se : Artnr:sp0001 eller U-Dimension EL-D61 detta är trevligt också Dls CA12

Dessa som jag tipsa om tidigare är två fina steg, och som sagt har jag u-dimension steget själv och det är toppen, inget du blir besviken på skulle jag tro smile

Sök