Ja har låtigt bilen stå ett bra tag nu men har börjat mecka nu igen innan jag stälde bilen adde jag bytt skiver och klossar och då kom det luft i bromssystemet, så jag och en polare luftade bromsarna började framm gick kanon men sen när vi kom bak så först märkte jag att båda hjulen var rätt så sega att snurra runt presis som man hadde dratt år handbromsen så vi lossade mycket på handbromsvajern för att se så inte den låg imot men det hjälpte inte... och när vi skulle lufta så märkte vi att där inte kom någon bromsvätska från niplen även om man skruva av den och trykte bromsen så hårt man kunde.. bromspedalen käns som den ska göra.. Det jag då undrar är vad är felet. Tycker själv att det skulle vara konstigt om båda oken skulle ha pajat samtidigt för det är presis samma sak på båda hjulen.. Så fundera på om det skulle kuna va stopp i något broms rör ? är det vanligt eller vad tror ni det kan vara, vatt med om någotliknande kanske hur löste du det i så fall ?
Jo jag ska kolla haynes boken den liger i bilen.. jepps de e abs bromsar. nä vrida på nycklen har jag inte tästat i nu hadde inget bateri i då så det hade ju inte hjälpt då
men tack så mycket kom gärna med fler funderingar på vad det kan vara och inte kan vara