Ni som håller på och gnäller på polisen hela tiden, och kommer med i många fall uppenbart hopdiktade historier, måste ta och förstå hur det funkar! Eller ni kanske inte vill förstå..
I dom allra flesta fall handlar det inte om att polisen inte vill göra nåt, utan att dom inte FÅR eller KAN göra nåt! Så ta och gnäll på lagstiftarna istället, det är dom som satt upp reglerna polisen måste arbeta efter!
polisen sköter sig rätt bra ute på vägarna med bilar o så. men vissa saker kan dom förbättra... men i helhet så gör dom ett ganska bra jobb, iaf häristan
Ni som håller på och gnäller på polisen hela tiden, och kommer med i många fall uppenbart hopdiktade historier, måste ta och förstå hur det funkar! Eller ni kanske inte vill förstå..
I dom allra flesta fall handlar det inte om att polisen inte vill göra nåt, utan att dom inte FÅR eller KAN göra nåt! Så ta och gnäll på lagstiftarna istället, det är dom som satt upp reglerna polisen måste arbeta efter!
hop diktade historier?? du måste ju för fan förstå att om man vart ute för brott ett fleral gånger och haft vänner som haft problem.och samtidig ser hur polisen jobbar och prioriterar visst det är inte bara polisens fel att dom inte kan göra vissa saker.eller att på flera orter i landet har bara öppet mella n 09.00-13.00 endast på onsdagar,det ser inte bra ut jag vet på vissa ställen har man tagigt lagen i egna händer för att skydda sig mot brotslingar, och det är inte bra nått borde göras det jag tog upp i min tråd var just hur dom prioriterar och deras attityd mot människor,
Det är väll så att polisen felprioriterar olika saker, sverige har bra poliser gemfört med andra länder men det finns ett par rötägg som skitar ner hela poliskåren.... bättre prioriteringar och snälla snutar vill jag ha
Det är väll så att polisen felprioriterar olika saker, sverige har bra poliser gemfört med andra länder men det finns ett par rötägg som skitar ner hela poliskåren.... bättre prioriteringar och snälla snutar vill jag ha
Polisen i Sverige är snälla, nästan lite mesiga. Jag blev stoppad av polisen när jag var på semester i USA och då var det banne mig andra bullar, har aldrig varit så skitnödig som jag var då, han stod med handen på pistolen hela tiden...
då är man inte så tuff hehe:P joo jag e nöjd me polisen men så sant är att dem prioriterar ibland fel saker eller fel å fel men saker man tycker dem borde ha gjort annorlunda iaf.
Polisen i Sverige är snälla, nästan lite mesiga. Jag blev stoppad av polisen när jag var på semester i USA och då var det banne mig andra bullar, har aldrig varit så skitnödig som jag var då, han stod med handen på pistolen hela tiden...
Vi har den absolut mesigaste poliskåren.. Enda landet där polisen aldrig får lyfta vapnet... Nää inför Skjut först å ge f*n i å fråga... (gäller inte allt) menar nu när de gäller mord m.m....
MÅnga poliser gör så gott dom kan med de lagar å regler som de har emot sig.. Skulle vilja se siffror på hur mycket arbete dom måste lägga ner på pappers arbetet efter att ha häktat nån för te.x fyllebråk som urartar lite.. Är ju så himla mö skit dom måste fråga en om och allt ska föras i register i detalj. Kan mycket väl förstå att polisen prioriterar vilka brott dom rycker ut på.. Fast det finns som nån nämt en hel del rötägg i polis kåren precis som i alla andra yrkes grupper.
stog med handen på pistolen.. fan det brukar dom flesta poliser gör när man blir stoppad på natten.. det har hänt ett par gångr...
Men polisen i sverige prioiterar HELT fel saker....ist för att ta våldtäckts män o ta fast tjuvar så kör dom runt som fan bara för att se till att " vi " inte kör.....De tycker ja e helt fel inställning till vad som behövs stoppas. Menar....hur mycket har hänt när vi har kört ute på kvällarna? Om man då ser till hur mycket annat skit som händer om kvällarna så tycker JAG att de är mer viktigt att ta hand om ist för oss som bara vill gasa lite på vägen.
Det största felet polisen gör är att vara så jävla kollegiala så man kan spy åt det! Men bortsett från det så gör dom oftast ett bra jobb, med tanke på vilken knepig sitts som sitter..Óch dom får ju inte alltid den uppbackningen dom skulle behöva av den svenska lagen. Jag skulle iaf tycka om dom mycket mer om dom tog tydligt avstånd från sina rötägg och dumheter dom gör som dyker upp i media, men tyvärr vill dom alltid skydda sina egna, även de största uppenbara misstagen förvaras in i det sista oftast utan argument...