3354
Sök

Saab 9-3 års. 1999 startar inte

4 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Hej,
Har problem med min Saab 9-3 som inte vill starta. Allting börjande dagen efter att jag tankade full tank i bilen, plötsligt gick den inte igång. Har kolla tändningen och har full gnista. Testade även med startkablar bara för att vara på säkra sidan dock utan reslutat.

Kan man kolla på ett enkelt sätt att bensintillförseln är ok. Är den någon som vet vart bensinfiltret sitter?
Tacksam för alla tips.
Senast redigerat av Japo (12 november 2009)

Hojstyling.se
72 Inlägg
13 november 2009
Hellu!

Det låter som det vanliga. Bränslepumpen. Har du lyssnat efter om den surrar som den ska när du vrider på nyckeln?
Bensinfiltret om jag inte minns fel nu sitter längs den högra tröskeln under ett svart plastskydd. Jättelätt att komma åt.

Bilmekaniker
235 Inlägg
13 november 2009
Filtrett e lätt, som ovan.   Ta o banka lite på tanken, kan komma igg igen ett litet tag då.   Pumpen sitter i tanken på ovansidan. demo tank!  en lyft är rekomenderat. smile

4 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
NiWi skrev:
Hellu!

Det låter som det vanliga. Bränslepumpen. Har du lyssnat efter om den surrar som den ska när du vrider på nyckeln?
Bensinfiltret om jag inte minns fel nu sitter längs den högra tröskeln under ett svart plastskydd. Jättelätt att komma åt.

Var inne på en Saab verkstad och fick lite tips, att mäta spänningen vid bensinpumpen. Om den ligger under 12 volt ska kan det vara vevaxelgivaren som har gått. Tydligen ska denna ge signal till bensinpumpen. om 12 volt kommer fram så är nog pumpen som har gått.

Tack för tipset!

4 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Peran skrev:
Filtrett e lätt, som ovan.   Ta o banka lite på tanken, kan komma igg igen ett litet tag då.   Pumpen sitter i tanken på ovansidan. demo tank!  en lyft är rekomenderat. smile

Ok, ska testa

Tackar!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök