2467
Sök

Svetsning i sidobalk yttre. Va ska man skaffa för svets till det?

39 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#1
Hej Jag håller på och lagar rost på en gammal volvo 360gl -88. 17000 mil

Det är den yttre sidobalken som ska lagas, då den nu nästan är obefintlig på sina ställen. Är det något speciellt man bör Tänka på eller är den bara att ta bort all rost, och sen svetsa dit nytt material. hur petiga är de på besiktningen.

Tänkte passa på att köpa en nybörjar svets till ändamålet, ÄR det någon som vet om Bimax 4135 är en bra svets till ändamålet, och till annan svetsning på bil. hittade en begagnad på blocket.

Har även kikat på en av clasohlsons svetsar Bimax 105.


Det finns säkert andra som tagit upp frågor angående svetsar men jag hittar inte de svar jag vill ha.

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 november 2009
#2
bara det sitter fast och fogen inte  går  sönder  när dom ställer  sig och bankar då ska det ju duga

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

39 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#3
okej det är gött, det kan man ju lätt testa hemma innan. Bör man slipa till det nåt så att det inte utskiljer sig så mycket från det andra. eller kan man bara göra en grov lagning och sen måla över?

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 november 2009
#4
grovlagning sen på med spackel och sen måla över men men övning  ger färdighet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

167 Inlägg
13 november 2009
#5
För fan, inte spackla balkarna...

då säger bara besiktningsgubben att du kan backa ut igen och komma tillbaka nä du lärt dig hur man skall göra.

Bara svetsa balken så de ser bra ut och på med lite boddy så blir de bra.


39 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#6
Okej jag har metall grundfärg och tjockt rostskydd färg från plastic padding räcker det....

Tack för svaren....

167 Inlägg
13 november 2009
#7
De räcker gott och väl, bara man svetsar någolunda så klagar sällan sbp.



Sök