2674
Sök

Tillbaka skruving av mätare

15 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
Har en chevrolet colorado -05  som jag måste skruva tillbaka mätarställningen på, nån som vet hur man gör eller nån som gör det..    ´

tack på förhand

517 Inlägg
15 maj 2006
sånt ska man ge fan i!

Byggare
202 Inlägg
15 maj 2006
håller med!

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

hmmmm
1 094 Inlägg
15 maj 2006
ja inte ska man skruva tillbaka mätaren, enda anledningen jag skulle göra det för är om jag bytt mätare för den gammla var trasig och den nya visar mkt mera... men en 05:a borde inte ha ett trasigt mätarhus.... så ajjabajja tongue

hårdrockar'n
118 Inlägg
15 maj 2006
och varför "måste" du göra det?
sprängs bilen annars?
eller maffian kanske dödar din dotter som dom har kidnappat?
om inte ska du ge fan i det

Modern cars - they all loo like electric shavers

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
15 maj 2006
gör du det så blir jag personligen riktigt sur på dig. jag håller på att leta bil just nu och har vart nära på att bli blåst iallafall 2 gånger och jag har betalat massa pengar för att få bilar uppkollade hos serviceställen osv. så ge fan i de

183 Inlägg
15 maj 2006
Det är ju ganska så onödigt att hålla på å skruva tillbaka mätaren, det är ju bara att notera mätarställningen på den nya och ha kvar den gamla och visa upp den för ev. framtida köpare om det skulle bli nått vingel och snack om miltalen.

Men sen så förstår jag inte varför miltalen ska vara såå viktiga på alla bilar, visst.. det är ju bra att veta. ang serviceintervaller osv. men bilen ska väll tala för sej, miltalen ska inte tala för bilen?

TIG-svetsare
202 Inlägg
15 maj 2006
Kör lite mindre med bilen, så går den inte så många mil :S

en moderator borde ta bort tråden, rena tramset ju...
Senast redigerat av _xXx_ (15 maj 2006)

"Spelar det ingen roll så kvittar det.."

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
15 maj 2006
och varför skulle du behöva göra det då?? :S

bitter besserwisser
644 Inlägg
15 maj 2006
gör det och jag hoppas att den blir stulen och försäkring inte gäller

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

SSS -12
3 217 Inlägg
15 maj 2006
Jävla fifflare! Det är du som drar skammen över bilvärldens ärliga människor...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

15 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
ja tack för alla onödiga tips...  nötter

Rekondare
289 Inlägg
16 maj 2006
varför så mycket gnäll på honom? Vet ni varför han vill skruva tillbaka den eller?Nej,just det...

OT: Är nog inget man pysslar med själv kan jag tänka mig...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

15 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
michael561 skrev:
varför så mycket gnäll på honom? Vet ni varför han vill skruva tillbaka den eller?Nej,just det...

mm undrar det med

finns nåt som heter skattemyndigheten
o något som kallas sköntaxering, det är när man kör privat med sitt företags fordon
o får dom  nys på det så kosta det 30 kr per mil som du inte kan visa att det är inom jobbet...

så 1000 privata mil med firmabilen är 30 000...

så det är av den anledningen o inget annat

Rekondare
289 Inlägg
16 maj 2006
insider gjorde ju nåt reportage...hmm...hette det inte typ mätarservice eller nånting...? Testa att söka på google smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

hårdrockar'n
118 Inlägg
16 maj 2006
MercaRobin skrev:
michael561 skrev:

mm undrar det med

finns nåt som heter skattemyndigheten
o något som kallas sköntaxering, det är när man kör privat med sitt företags fordon
o får dom  nys på det så kosta det 30 kr per mil som du inte kan visa att det är inom jobbet...

så 1000 privata mil med firmabilen är 30 000...

så det är av den anledningen o inget annat

kör inte med den privat då. köp en privat bil som andra hederliga personer.

15 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
-heavy
hårdrockar'n

har det kanske oxo.. dumme fan... men ibland så kanske det bara blir så att man kör den o utnyttjar det...  lätt för dej o sitta o säga köp privat bil,,,    men eftersom attt du tydligen är blind så ser ju du inte att jag har en bil online...

hårdrockar'n
118 Inlägg
16 maj 2006
MercaRobin skrev:
-heavy
hårdrockar'n

har det kanske oxo.. dumme fan... men ibland så kanske det bara blir så att man kör den o utnyttjar det...  lätt för dej o sitta o säga köp privat bil,,,    men eftersom attt du tydligen är blind så ser ju du inte att jag har en bil online...

använd den då för fan.
om du utnyttjar din chef det skiter jag i. det jag menar är att du ska ge fan i att skruva mätare och sånt skit.

ps. dina förolämpningar biter inte på mig, jag bara skrattar åt dom HAHA.

15 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
heavy skrev:
MercaRobin skrev:
-heavy
hårdrockar'n

använd den då för fan.
om du utnyttjar din chef det skiter jag i. det jag menar är att du ska ge fan i att skruva mätare och sånt skit.

mannen jag är min egen chef... fast det är ett AB  inget jävla HB

hårdrockar'n
118 Inlägg
16 maj 2006
MercaRobin skrev:
heavy skrev:
MercaRobin skrev:
-heavy
hårdrockar'n

använd den då för fan.

mannen jag är min egen chef... fast det är ett AB  inget jävla HB

du får vara vems chef som helst så länger du inte håller på att fiffla med bilar

Sök