Mufflan skrev:
Hej.
Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.
Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.
De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.
Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.
Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?
För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.
*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.
*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?
Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?
-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.
Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag är:D
Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!
Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader här:)