2534
Sök

Golf 2 till bugrun, ändrat tills 2011

908 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
tja tänkte bygga om min golf 2 till nästa bugrun 2010 men vet inte riktigt vad jag ska göra för
skoj med den, så om ni har några roliga förslag på vad som kan göras men inte kostar allt för mycket.
tacksam för alla svar smile
Senast redigerat av davidklang (6 juni 2010)

Down n`out
514 Inlägg
18 november 2009
pris gräns?   

jag att du ska göra detta

köpa coilovers, sen sänker du den och gör ltie eget ,p ha en egen touch tongue typ, kolla in min, försöker få den så svart som möjligt, allt ska vara svart, det är min grej, big_smile

Down n`out

hellaflush!
1 266 Inlägg
18 november 2009
som sagt, coils är en väldigt bra början, för golfar måste vara låga wink

huh?
10 427 Inlägg
18 november 2009
Vet inte riktigt vad det kostar men en uppsättning med 90 GTI/GL-stötfångare samt skärmbreddare (från GTI?) hade vart en trevlig uppgradering i min mening.

Här har du en god inspirationskälla:
http://www.garaget.org/?car=35199

Diktator
968 Inlägg
18 november 2009
down´n out...

coils och breddade fälgar så har du stuk nog att reppresenta mk2 på br 2010

908 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Vet inte riktigt vad det kostar men en uppsättning med 90 GTI/GL-stötfångare samt skärmbreddare (från GTI?) hade vart en trevlig uppgradering i min mening.

Här har du en god inspirationskälla:
http://www.garaget.org/?car=35199

vet du vart man kan få tag på 90:ans gti /gl stötfångare? hittar inget .

Fotograf
253 Inlägg
19 november 2009
Snåla inte med fälgarna bara! smile

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum

908 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
ngn som vet var jag kan få tag på ett par breda plåtisar för inte allt för mycket pengar, eller ngn som har att sälja?

Dieselgypsy
538 Inlägg
20 november 2009
Se över din budget och posta bilder på Golfar från garaget som du gillar, innan dess är det totalt omöjligt att hjälpa dig.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

908 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
TheDeadDorkster skrev:
Se över din budget och posta bilder på Golfar från garaget som du gillar, innan dess är det totalt omöjligt att hjälpa dig.

gillar dem senaste jag har på den tvättad, min budget ligger på 15tusen varje månad och har ca 5-8 tusen över till annat smått och gott till bilen

Smurfen
103 Inlägg
20 november 2009
Nu skall man inte vara sådan. Men bygg den som du själv tycker om.
Bugrun är representerat av både Stilrena , retro och självklart originalare.
Vilken stil tilltalar dig?

Ett starkt tips som faktiskt är grymt mycket snyggare än man tror.

Sänk den brutalt. Ett par breddade plåt till 8 - 8.5tum breda skodda med 195/45 däck.
emblemlös grill men behålla de gamla stötisarna.
Senast redigerat av VWSmurfen (20 november 2009)

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

908 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
VWSmurfen skrev:

båder orginal men ändå ngt lite unikt/ annorlunda

Dieselgypsy
538 Inlägg
20 november 2009
tja.. För dom pengarna kan man göra mycket, men en bra början som många säger är:
Sänkning (med billigare ställbart), några snygga fälgar (tyskstuk är poppis idag).

Dock så är tipset att du letar efter en redan moddad Golf II GTI som redan har blivit stylad/påbörjad. Det blir billigare i slutändan.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Smurfen
103 Inlägg
20 november 2009
la in lite tips i mitt förra inlägg.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

908 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
http://www.blocket.se/uppsala/Golf_GTI_ … _7&w=3

hittade denna, vad tror ni om att köpa den och fixa den istället ? prisvärd med tycker jag

hittade även dessa... http://www.blocket.se/vasternorrland/Gr … _7&w=3
Senast redigerat av davidklang (20 november 2009)

908 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
VWSmurfen skrev:

Ett starkt tips som faktiskt är grymt mycket snyggare än man tror.

Sänk den brutalt. Ett par breddade plåt till 8 - 8.5tum breda skodda med 195/45 däck.
emblemlös grill men behålla de gamla stötisarna.

var kan jag hitta skodda  195/45 någonstanns ?

1 436 Inlägg
20 november 2009
Tycker ärligt talat du skall göra om allting. Den "styling" du gjort har väl mer förstört bilen och tagit den längre från uställning än en orginalare.

Köp en fräsch orginalare i någon rolig färg, putsa upp, sänksats, -90> kofångarna, några fina fälgar, klarglasröktonat runt om, diskret röktoning på rutorna, rensad baklucka, plocka lister och antenn etc, kroma eller måla allt i motorutrymmet, i med en fet stereo, klä om interiören och ha något kul tema invändigt...

Det återkommande temat inom lyckat bilbyggande brukar vara att göra saker ordentligt snarare än att göra så mycket saker som möjligt.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

35 Inlägg
17 maj 2010
Hej,

om du kollar på Ebay.de så kan du hitta tyskstuk strålkastare, klarglas framblinker, sidoblinkers och baklyktor för nästan exakt en tusenlapp med frakten hit:) Det som jag beställde till min golf kostade inte mer. Kolla gärna min profil för bilder.

Coilovers kan du få för ca 1700 kr:) 60/40 sats för 900 kr. Tona rutor, rostlaga och lackera hela bilen själv, färg kostar inte mer än ca 1500 kr. Sen har du en förbannat fin bil sen till Bugrun! big_smile

908 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
mk2-91 skrev:
Hej,

om du kollar på Ebay.de så kan du hitta tyskstuk strålkastare, klarglas framblinker, sidoblinkers och baklyktor för nästan exakt en tusenlapp med frakten hit:) Det som jag beställde till min golf kostade inte mer. Kolla gärna min profil för bilder.

Coilovers kan du få för ca 1700 kr:) 60/40 sats för 900 kr. Tona rutor, rostlaga och lackera hela bilen själv, färg kostar inte mer än ca 1500 kr. Sen har du en förbannat fin bil sen till Bugrun! big_smile

ska kolla runder lite smile, fin golf föresten smile

35 Inlägg
5 juni 2010
davidklang skrev:
mk2-91 skrev:
Hej,

ska kolla runder lite smile, fin golf föresten smile

Tack tack:D nu ser den ännu bättre ut. Hur har projektet gått?big_smile

Sök