2538
Sök

Glapp i framvagn s40 t4 -98

166 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
hejsan jag har fått Glapp i framvagn och även back ..kan detta vara styrtagen och Stabilisatorstagen .. det klunkar när jag kör i håller och små väg kanter eller hur man skall förklara men ni fattar nog hur jag menar ..skulle vara snällt om någon visste vad detta kan vara vill få det årdnat så fort som möjligt.det är inte så trevligt att köra så här!! tacksam för svar

bilen är en s40 t4 -98

Mds

1 043 Inlägg
18 november 2009
Hissa upp bilen och kolla, det är bara gissningar annars.

166 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
norpan1 skrev:
Hissa upp bilen och kolla, det är bara gissningar annars.

jo men vad är den vanligaste orsaken till detta felet jag har.

Mds

161 Inlägg
18 november 2009
jag hade lika på min och det var att skruvarna till stötdämparna fram hade släppt, jag drog bara åt dom så slutade det.

166 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
t4-bsr skrev:
jag hade lika på min och det var att skruvarna till stötdämparna fram hade släppt, jag drog bara åt dom så slutade det.

nu har jag kollat alla bulltar och ingen sitter löst ..så vad skall jag göra nu då??

Mds

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 november 2009
Linderoth skrev:
hejsan jag har fått Glapp i framvagn och även back ..kan detta vara styrtagen och Stabilisatorstagen .. det klunkar när jag kör i håller och små väg kanter eller hur man skall förklara men ni fattar nog hur jag menar ..skulle vara snällt om någon visste vad detta kan vara vill få det årdnat så fort som möjligt.det är inte så trevligt att köra så här!! tacksam för svar

bilen är en s40 t4 -98

kolla bulten på styrstaget så att den sitter fast den kan även glapp också... när du har bilen upphissad rucka på hjulen och se om du ser nått fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

166 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
har redan kollat staget men inget som är löst men har stora funderingar på om det är dom stagen som jag nämde längre upp

Mds

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 november 2009
ja kolla stabilisatorstagen du skadar inte

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

166 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
ironhead skrev:
ja kolla stabilisatorstagen du skadar inte

men hur ser man om det är glapp i dom du för jag kände på dom och dom satt som fan och var stumma

Mds

1 043 Inlägg
20 november 2009
Hissa upp bilen på båda sidor samtidigt annars kan du inte känna glapp i stabstagen.
Kolla även så att fjädrarna inte har gått av, kan skrammla då också.

16 Inlägg
20 november 2009
kolla spindelleden.   brukar klonka som fan om den när man kör över fart hinder t.ex.   k-stang brukar klonka om man kör över små ojämnheter som det kan vara på t.ex grusvägar.
fjädrarna har en tendens att gå av bak också..

166 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
säknings fjädrar på blien och dom är hela. det klunkar i små ojämheter ..skall ta å byta stabliseringdtsgen imorgon så får vi se om det slutar..

Mds

Rally Mupp
300 Inlägg
20 november 2009
Kolla fjäderbenslagringarna oxå, men jag skulle tro att det är kräng-stagen som är glappa.

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

166 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
så nu har jag bytt stabliserings staget och det blev något bätre ..men inte helt okej än ..så nu moste det vara styrtaget eller spindelleden .va tror ni??

Mds

739 Inlägg
22 november 2009
Linderoth skrev:
så nu har jag bytt stabliserings staget och det blev något bätre ..men inte helt okej än ..så nu moste det vara styrtaget eller spindelleden .va tror ni??

fjäderbenslagringarna kan det vara jag bytte en sådan på en bil efter det hade klonkat när man körde i gropar och på dåliga vägar 

Styrstaget kan du kolla själv om det glappar håll en hand på kl 9 <-- och en på -->3 och dra framo tebax så känner du om det glappar

mvh

166 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
har nu bytt stabliseringstaget och styrstaget och det blev bättre ..men det klunkar när man kör iväg och skall lägga i tvåan och släpper kolplingen lite rykigt så klunkar det till ..vad kan det vara ??och sen en fråga till när man för med vinterdäck med profilen 55 eller 65 blir bilen lite svajig då??eller kan det vara att jag måste göra en framhjuls inställning efter att jag har bytt dessa två delar?tacksam för bra svar börjar bli trött på att leta felen själv ..

Mds

1 043 Inlägg
28 november 2009
Du kanköra med 185/65-15 på vintern om inte bromsarna är för stora.
Har du bytt styrstag måste du göra hjulinställning.
Klunkandet är troligen höger övre motorfäste.

166 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
norpan1 skrev:
Du kanköra med 185/65-15 på vintern om inte bromsarna är för stora.
Har du bytt styrstag måste du göra hjulinställning.
Klunkandet är troligen höger övre motorfäste.

okej ..men hur kan man kolla det .

Mds

739 Inlägg
29 november 2009
du ska göra framhjulsinställning min kompis har klonkande ljud när han burna med en v40 kommer inte ihåg vad han sa vad felet va ;p

166 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
vofloo skrev:
du ska göra framhjulsinställning min kompis har klonkande ljud när han burna med en v40 kommer inte ihåg vad han sa vad felet va ;p

kan du inte fråga han vad felet var då??hade varit snällt

Mds

Sök