hejsan jag har fått Glapp i framvagn och även back ..kan detta vara styrtagen och Stabilisatorstagen .. det klunkar när jag kör i håller och små väg kanter eller hur man skall förklara men ni fattar nog hur jag menar ..skulle vara snällt om någon visste vad detta kan vara vill få det årdnat så fort som möjligt.det är inte så trevligt att köra så här!! tacksam för svar
hejsan jag har fått Glapp i framvagn och även back ..kan detta vara styrtagen och Stabilisatorstagen .. det klunkar när jag kör i håller och små väg kanter eller hur man skall förklara men ni fattar nog hur jag menar ..skulle vara snällt om någon visste vad detta kan vara vill få det årdnat så fort som möjligt.det är inte så trevligt att köra så här!! tacksam för svar
bilen är en s40 t4 -98
kolla bulten på styrstaget så att den sitter fast den kan även glapp också... när du har bilen upphissad rucka på hjulen och se om du ser nått fel
Hissa upp bilen på båda sidor samtidigt annars kan du inte känna glapp i stabstagen. Kolla även så att fjädrarna inte har gått av, kan skrammla då också.
kolla spindelleden. brukar klonka som fan om den när man kör över fart hinder t.ex. k-stang brukar klonka om man kör över små ojämnheter som det kan vara på t.ex grusvägar. fjädrarna har en tendens att gå av bak också..
så nu har jag bytt stabliserings staget och det blev något bätre ..men inte helt okej än ..så nu moste det vara styrtaget eller spindelleden .va tror ni??
så nu har jag bytt stabliserings staget och det blev något bätre ..men inte helt okej än ..så nu moste det vara styrtaget eller spindelleden .va tror ni??
fjäderbenslagringarna kan det vara jag bytte en sådan på en bil efter det hade klonkat när man körde i gropar och på dåliga vägar
Styrstaget kan du kolla själv om det glappar håll en hand på kl 9 <-- och en på -->3 och dra framo tebax så känner du om det glappar
har nu bytt stabliseringstaget och styrstaget och det blev bättre ..men det klunkar när man kör iväg och skall lägga i tvåan och släpper kolplingen lite rykigt så klunkar det till ..vad kan det vara ??och sen en fråga till när man för med vinterdäck med profilen 55 eller 65 blir bilen lite svajig då??eller kan det vara att jag måste göra en framhjuls inställning efter att jag har bytt dessa två delar?tacksam för bra svar börjar bli trött på att leta felen själv ..
Du kanköra med 185/65-15 på vintern om inte bromsarna är för stora. Har du bytt styrstag måste du göra hjulinställning. Klunkandet är troligen höger övre motorfäste.
Du kanköra med 185/65-15 på vintern om inte bromsarna är för stora. Har du bytt styrstag måste du göra hjulinställning. Klunkandet är troligen höger övre motorfäste.