3400
Sök

_night_stalker_´s 300ce [Projektet avslutas]

2 564 Inlägg
3 maj 2010
_night_stalker_ skrev:
nyllet skrev:
_night_stalker_ skrev:

Nä, egentligen inte men varje krona jag sparar kan jag lägga på nått roligare wink borrade lr slitsade brembo skivor och nya belägg ligger ganska högt på listan smile Likaså en svart skinninredning big_smile

mm svart skin är nice... mm funderar med på nya skivor o belägg eller om ja ska köpa värre ok o skivor..

värre ok och skivor lär ju inte skada nu när du ska ha mer effekt. Plus att kör du på riktigt bra saker nu så är de ju klart tills du ska kompressormata smile

men har 4 kolvs ok med 320 skivor på....

tack till:
www.MBSCA.com

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
okej smile Tar ganska bra då med andra ord smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Skogshuggar och merca tokig
93 Inlägg
4 maj 2010
faan va nice d komemr att bli.. den där färgen verkar va nå liknande skit ja köpte på dollar för å måla grillen.. den vart kletig å torkade inte riktigt:/.. ja kan tänka mig att du inte är nå sugen på få köra merca när du får tillbaka grejerna från lacken;P

Pertan the one!
-Det första en vis man tänker är det sista en dum jävel gör!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
köpte min färg på lösvirkeshus. värmetålig metalfärg för utomhusbruk.. Men tror att problemet ligger i att de inte blir tillräckligt varmt i garaget.

Den som orsakar ett stenskott på fronten sen blir de synd om winktongue Ska bli skönt att få den fixad äntligen smile Förhoppningsvis är den hemma igen tills motormässan i ö-sund, hoppas på de. För vill absolut inte köra 142an dit tongue Litar ju knappt på att den tar sig till å från jobbet så tuktad som den e tongue

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Vi kom ju på att jag inte behöver lämna ifrån mig hela bilen utan att de räcker med delarna som ska lackas. Så har gjort klart dom ikv så i morgon eftermiddag/kväll eter att i har ätit middag så åker jag och farsan dom 12 milen till lackeraren smile

Började även montera sommarfälgarna men efter bakfälgarna så tog det stopp då jag upptäckte at centreringsringarna satt kvar fram och do får jag inte loss.. Ska väl försöka igen på lördag lr kanske i morrn om jag hinner. Men bak siterdom iaf och passar perfekt big_smile

Sen till nått tråkigt, min dator är nog mer lr mindre rökt :'( Har tydligen fått in nå jävligt konstigt virus i den, kan inge göra nått utan att den stänger av sig sälv.. Lyckades tillslut få igång mitt virusprogram så jag kunde söka igenom datorn - Inget virus hittades :S

Aja, skiter i om jag måste formatera om den, har ändå funderat på att göra de och installera W7 så nu får ja väl en anledning.. Men jag är rädd att jag kommer förlora ca 300 Gig bilder :'( At annat kan jag ersätta men bilder är fan omöjligt.. Plus att d är ju inte bara bilder, de är ju minnen från många av mina lyckligaste dagar i livet..

Hjälp mig att hålla tummarna för att bilderna går att rädda nu smile Helst att de går fixa den utan att behöva formatera om men håll iaf tummarna för att bilderna ska gå rädda.

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
Sådär, nu är sakerna på lack smile

Men först detta. Igår monterade jag mina sommarfälgar bak. Fick inte loss centreringsringarna som satt kvar fram men ska försöka få bort dom i morgon, utan att förstöra dom dvs..

http://i43.tinypic.com/29p9ffc.jpg
http://i39.tinypic.com/1zohq53.jpg

Efter att jag och farsan slutade jobba idag så for vi hem och lastade in sakerna i bilen innan vi åt middag. Sen ringde vi upp lackeraren för att höra om han var hemma. Det var han tyvärr inte men han skulle va hemma ungefär en timme senare. Så vi tog det lugnt ett tag innan vi satt oss i Carisman och åkte iväg.

Väl framme så var det bara att lasta ur och förklara hur jag ville ha de smile Farsan och han som ska lacka kom fram till att det var 10 år sen dom träffade varandra sist så dom stod och snackade ett tag medans jag kollade in lite av dom bilar han arbetade på. Bla en Inpreza och hans egen Corvette -68 med 426 big block.

http://i44.tinypic.com/w2hape.jpg
Delarna som togs med (inte den vita)
http://i42.tinypic.com/de3pt.jpg
Lackeraren kollar på delarna

Delarna är klara på måndag lr tisdag men kan tyvärr inte hämta dom förren på fredag pga jobb.

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Ja, nu har man äntligen fått på sommarfälgarna big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41281/923424_c75rad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/41281/923425_kf7mu9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/41281/923426_corps0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/41281/923432_6b2hl6.jpg

Chevrolet Racing

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
8 maj 2010
Ser bra ut ju big_smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

2 140 Inlägg
8 maj 2010
me like! wink

vart har du köpt grillen och vad har du för sänkning?
Senast redigerat av AntrE (8 maj 2010)

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Holmii skrev:
Ser bra ut ju big_smile

Jag sa ju att de skulle bli grymt winktongue

AntrE skrev:
me like! wink

Hehe, får tacka för de omdömmet tongue

Grillen är en hemgjord 5-ribbors avantgardgrill. Ska köpa en riktig 6-ribbors avantgardgrill snart smile

Sänkningen vet jag inte riktigt vad de är men låg och styv är den iaf smile Och KYB racing dämparna hjälper till ganska mkt till de smile Går perfekt efter vägen, ligger som ett strykjärn big_smile

Chevrolet Racing

93 Inlägg
8 maj 2010
satan va bra d vart med fälgarna:).. ser fram imot å få se när du fått på spoilrarna:)..  skulle passat bra med klarglas winkbig_smile

Pertan the one!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Mercedes_entusiast skrev:
satan va bra d vart med fälgarna:).. ser fram imot å få se när du fått på spoilrarna:)..  skulle passat bra med klarglas winkbig_smile

Kommer bilder med front och bakkjol nästa helg. Hämtar och monterar sakerna på freda kvällen smile Sen får vi hoppas på fint väder under helgen så ska jag ta med en kompis ut så han får nån användning för sin fina systemkamera tongue

Jo, klarglas finns i tankarna. Men inte helt billigt om man ska köpa de nytt tyvärr sad

Chevrolet Racing

2 140 Inlägg
9 maj 2010
_night_stalker_ skrev:
Holmii skrev:
Ser bra ut ju big_smile

Jag sa ju att de skulle bli grymt winktongue

AntrE skrev:
me like! wink

Grillen är en hemgjord 5-ribbors avantgardgrill. Ska köpa en riktig 6-ribbors avantgardgrill snart smile

Sänkningen vet jag inte riktigt vad de är men låg och styv är den iaf smile Och KYB racing dämparna hjälper till ganska mkt till de smile Går perfekt efter vägen, ligger som ett strykjärn big_smile

okej, jo avantgardegrill är sååå snyggt!
visst lackar du som du hade förr? alltså med listen där som bryter av? smile

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
AntrE skrev:
_night_stalker_ skrev:
AntrE skrev:
me like! wink

okej, jo avantgardegrill är sååå snyggt!
visst lackar du som du hade förr? alltså med listen där som bryter av? smile

Jo, stötfångarna blir en avbrytande färg, ser lite tomt ut med dom vita när resten av bilen är vit. Dom flesta andra färger på denns modell ser de bra ut med stötfångarna i samma färg men vit ser de tomt ut på smile
Org är dom blågrå typ men nu blir dom lackade svart för att passa in och bryta av bra smile

Chevrolet Racing

2 140 Inlägg
9 maj 2010
har själv lackat så på min mb smile blir alldeles för vitt utan nått som bryter av smile
hur breda däck har du?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
AntrE skrev:
har själv lackat så på min mb smile blir alldeles för vitt utan nått som bryter av smile
hur breda däck har du?

Okej smile vad har du för mb? Finns de nån bild man kan få se? smile För 225 fram och 235 bak. Tänkte först köra 245 lr 255 bak men de hade sett kontigt ut då dessa fäljar och 235or fyller ut perfekt ut till kanten smile

Chevrolet Racing

2 140 Inlägg
9 maj 2010
Okej, med 45/40 profil?

en vanlig 200 inget speciellt smile vill inte visa upp den än då den inte är klar smile

93 Inlägg
10 maj 2010
_night_stalker_ skrev:
Kommer bilder med front och bakkjol nästa helg. Hämtar och monterar sakerna på freda kvällen smile Sen får vi hoppas på fint väder under helgen så ska jag ta med en kompis ut så han får nån användning för sin fina systemkamera tongue

Jo, klarglas finns i tankarna. Men inte helt billigt om man ska köpa de nytt tyvärr sad

Härligt d ser ja fram imot wink... jo tack d vet ja allt för väl tongue.. bra taskigt efter ja hade köpt mitt kit så kom d ut på blocket för 900kr.. d blir alltid så, fattar inte dsad..
Du hinner ju iaf klart tills du ska till östersund måste väl kännas bra big_smile..

Pertan the one!

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
10 maj 2010
Har du hört nåt ang. utställning då? smile Jag är åxo lite sugen, men det är såå mycket som skall fixas då ^^

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

7 120 Inlägg
10 maj 2010
Blev väldigt bra med nya fälgarna smile

Sök