4475
Sök

740 turbo vill inte starta.. bränsle problem

539 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#41
ah som sagt ja har inge mer idér:/..


357 Inlägg
25 november 2009
#42
Du vet att det är returen som sitter på btr'n och matarslangen direkt på bryggan?


539 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#43
Matarslangen ska ju gå till btr.. å returen sitter i slutet på spridarbryggan mot torpeden..


252 Inlägg
25 november 2009
#44
icklas skrev:
Matarslangen ska ju gå till btr.. å returen sitter i slutet på spridarbryggan mot torpeden..

AF har rätt. Matarslangen så gå in i sluten på spridarbryggan och returen sitter på btr:en. I alla fall på alla volvo 740 jag sett.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 november 2009
#45
icklas skrev:
Matarslangen ska ju gå till btr.. å returen sitter i slutet på spridarbryggan mot torpeden..

nej då skulle det inte funka, matarslangen går in i spridarbryggan, returen ut från BTR.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

539 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#46
men faan då går soppan åt rätt hål.......

hmm då får bilen soppa men vill inte starta ändå..

ska kolla över det där spridar relät då..


Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 november 2009
#47
Kolla kamremmen! Risken finns att den kuggat när du körde i gropen.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Avstängd
70 Inlägg
25 november 2009
#48
allt detta krånge hade man kunnat slippa med en diesel motor

gör som ford köp volvo

539 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#49
te_wik skrev:
Kolla kamremmen! Risken finns att den kuggat när du körde i gropen.


Mvh Tommy

hmm ah får väll gö det:)..


169 Inlägg
25 november 2009
#50
tror med på kammen...

Full Gas Spar Tid:P

539 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#51
Har titta efter spridar relät som skulle sitta vid expansionsburken, men det finns inget där.. ja har kollar vid och runt om men inget relä finns..

sitter det relä på alla?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 november 2009
#52
men om stiften blir blöta så funkar ju relät
men kolla kamremmen så den inte har hoppat

+ att testa att dra en extra jord från batterit till motorn
har du bra mer kräm i batterit?
säker på att den inte surat ner sig nu?

när testa du startgas ?
va det förut när pumpen inte gick
om det va så kan du testa nu , kan ju va så att den inte får tillräkligt med soppa när den är kall å sen surar ner sig

har du testat att dra igång den ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

539 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#53
Jag ska kolla kamremmen då ja blev lite nyfiken på det..

jag har ett bra batteri med bra kräm.

+ att ja har spritt nya tändstift så tycker dom borde ge bra gnista!..

ja prova med startsgas efter bytet av pumpen med startkablar till en annan bil..
då fräste det bara från vevhusfiltret å klaffmätaren..

så ja ska kolla genom olje påfyllningen å se om kamen rör sig för då har iaf inte den där kilen till drevet gått av..

annars äre väll bara å riva å se så remmen står rätt..
Senast redigerat av icklas (25 november 2009)


99 Inlägg
25 november 2009
#54
icklas skrev:
Jag ska kolla kamremmen då ja blev lite nyfiken på det..

jag har ett bra batteri med bra kräm.

+ att ja har spritt nya tändstift så tycker dom borde ge bra gnista!..

ja prova med startsgas efter bytet av pumpen med startkablar till en annan bil..
då fräste det bara från vevhusfiltret å klaffmätaren..

så ja ska kolla genom olje påfyllningen å se om kamen rör sig för då har iaf inte den där kilen till drevet gått av..

annars äre väll bara å riva å se så remmen står rätt..

tar ju inte många minuter att riva av kamremskåpan smile

mvh johan


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 november 2009
#55
icklas skrev:
Jag ska kolla kamremmen då ja blev lite nyfiken på det..

jag har ett bra batteri med bra kräm.

+ att ja har spritt nya tändstift så tycker dom borde ge bra gnista!..

ja prova med startsgas efter bytet av pumpen med startkablar till en annan bil..
då fräste det bara från vevhusfiltret å klaffmätaren..

så ja ska kolla genom olje påfyllningen å se om kamen rör sig för då har iaf inte den där kilen till drevet gått av..

annars äre väll bara å riva å se så remmen står rätt..

glöm inte att testa en startkabel mellen jord på batterit till motorn
kan va så att nån jord kabel har gått av så att gnistan blir sämmre

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

539 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#56
Oki, ja ska prova det mdär med jorden..


45 Inlägg
26 november 2009
#57
ta los spridar raden så du kan se om spridarna pulsar när mit styrdon dog i min vart dom öppen hella tiden dom ska pulsa skulle då jag titta på

1 335 Inlägg
26 november 2009
#58
Spridar relät sitter på höger sida sett framifrån på 740 turbo, alltså förar sidan. Sitter vid behållaren för servo oljan. Hade liknande problem på min 740 tic, den fick soppa till railen och hade gnista men starta ej pga att spridarna ej öppna. Kolla så motorn är ordentligt jordad (alla 3 jordningar) Kolla så kamremen sitter riktigt.

539 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#59
oki, ska kolla efter relät där då:)..

Om man har hallgivare i fördelaren, har man inte vevaxelläges givare då?

nu har gnistan försvunnit å dom nya stifften är torra efter att man vridit på nyckeln..

ser en givare på sprängkåpan med 2st kontakter sitter med 2st skruvar på vardera sida?


539 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#60
någon?



Sök