4813
Sök

Breddad Audi S2 -91 - Update 18/10 Bromsar

Drömbilen som behövde lite kärlek. Sen skulle den in och få lite nya bussningar och blev stående i flera år. Det här är min vision om hur en S2 borde ha byggts från början.

192 707 Visningar
Uppdaterades senast 22 oktober 2012
135 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
bollen1986 skrev:
Komme nog se grym ut när den blir klar

syabo skrev:
fan vad snygg den blir!

Tack, jag blev speciellt nöjd med Diffusorn. Det känns som att det börjar närma sig nu.

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 mars 2010
sjuuukt snygg big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Truck förare
273 Inlägg
18 mars 2010
ännu en tråd att följas..lycka till med bygget=)

1 174 Inlägg
18 mars 2010
galet skoj projekt!

Installatör
773 Inlägg
18 mars 2010
ser gött ut.!! big_smile

"Ölen In, Böseblicken på"

Tävlingskör
49 Inlägg
29 mars 2010
kommer garanterat följa bygget, tack för inspirationen. kan behövas en hel del sådant till min S4a;)

26 Inlägg
5 april 2010
Haha! va irriterande men endå roligt att jag utan att kikat i tråden tänkt ut samma setup som dej, med diffusa där bak och skärmbreddning.. breddningen fick jag hem idag btw, trist de där med passformen vid bakhjulet dock.. hmm  sj kommer jag köra svart bil rakt igenom.. med tonade rutor, lysen mm..

Var det svårt att få till breddninge i övrigt? några tips kanske?

idiot!

1 210 Inlägg
5 april 2010
Respekt!  du är duktig och vågad.. Denna bil kommer bli otroligt fin.. gillade bilderna på din framvagn,så snyggt smile

Kikar in senare för lite uppdatering smile

135 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
babek skrev:
Haha! va irriterande men endå roligt att jag utan att kikat i tråden tänkt ut samma setup som dej, med diffusa där bak och skärmbreddning.. breddningen fick jag hem idag btw, trist de där med passformen vid bakhjulet dock.. hmm  sj kommer jag köra svart bil rakt igenom.. med tonade rutor, lysen mm..

Var det svårt att få till breddninge i övrigt? några tips kanske?

Haha ja roligt men ändå tråkigt. Visst är det kul att vara hyfsat ensam om något men o andra sidan så är det kul att det finns många fräna S2or.
Vad är det för breddning som du har fått tag på? Liknande den som jag har eller? Man ska vara jävligt noga med att passa in bakskärmarna innan man limmar. Kolla alla linjer och sånt. Sen är det ju bra att spara mycke plåt bak så limmet får bra fäste.

26 Inlägg
5 april 2010
Josam skrev:
Haha ja roligt men ändå tråkigt. Visst är det kul att vara hyfsat ensam om något men o andra sidan så är det kul att det finns många fräna S2or.
Vad är det för breddning som du har fått tag på? Liknande den som jag har eller? Man ska vara jävligt noga med att passa in bakskärmarna innan man limmar. Kolla alla linjer och sånt. Sen är det ju bra att spara mycke plåt bak så limmet får bra fäste.

Visst är det trist om alla har samma lika, precis så jag tänkte när jag jagade ifatt på breddningen.. men jag bor å andra sidan i sthlm och kommer förhoppningsvis bli ensam om detta kitt här.. Breddningen är den samma som du har fast med svart gelcoat.

Så mycket plåt ska sparas alltså för att få de att fästa så bra som möjligt, bra att veta.
Vad använde du dig av för lim? fick tipset att använda würths "limma täta"..

Måste bara ge dig en eloge också för att du rättar till linjerna som blir fel från breddningen.
De flesta gör inte det och de ser inte så vacker ut.. tyvärr... roll

idiot!

135 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
babek skrev:
Visst är det trist om alla har samma lika, precis så jag tänkte när jag jagade ifatt på breddningen.. men jag bor å andra sidan i sthlm och kommer förhoppningsvis bli ensam om detta kitt här.. Breddningen är den samma som du har fast med svart gelcoat.

Så mycket plåt ska sparas alltså för att få de att fästa så bra som möjligt, bra att veta.

Måste bara ge dig en eloge också för att du rättar till linjerna som blir fel från breddningen.

Man ska ju ha ett limm som inte härdar och blir hårt. Det finns många olika fabrikat som man kan köra med. Själv limmade jag med PL 400. Huvudsaken är att limmet är elastiskt när det har torkat.

Jag måste säga att jag har lagt ner ganska många timmar på att få till linjerna, men det är ju sånt som gör att man sticker ut i slutändan.

2 Inlägg
2 maj 2010
Josam skrev:
babek skrev:

Man ska ju ha ett limm som inte härdar och blir hårt. Det finns många olika fabrikat som man kan köra med. Själv limmade jag med PL 400. Huvudsaken är att limmet är elastiskt när det har torkat.

Jag måste säga att jag har lagt ner ganska många timmar på att få till linjerna, men det är ju sånt som gör att man sticker ut i slutändan.

ser bra ut det här johan.
kommer närmare för varje dag ser jag.
själv har man brutit hälbenet så får inte stödja på 2 månader så för en annan går det segt,
har fått iväg lite saker som ska lackas och har fixat lite med bilen innan foten gick åt helvete. sen har det dykit upp lite saker som är beställda.
min blir solid blanksvart. så våra lär ju bli ganska lika simon? kommer din ha rs2 front med?

det ända som är roligt nu när vi börja bli några stycken med den här breddningen är att man är själv i kolfiber vad jag vet?

lycka till så hörs vi.

ciao

http://www.garaget.org/?car=139748 Audi s2 Coupe kolfiber widebody med monster maskin

135 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
ThE_HooD skrev:
ser bra ut det här johan.
kommer närmare för varje dag ser jag.
själv har man brutit hälbenet så får inte stödja på 2 månader så för en annan går det segt,
har fått iväg lite saker som ska lackas och har fixat lite med bilen innan foten gick åt helvete. sen har det dykit upp lite saker som är beställda.
min blir solid blanksvart. så våra lär ju bli ganska lika simon? kommer din ha rs2 front med?

det ända som är roligt nu när vi börja bli några stycken med den här breddningen är att man är själv i kolfiber vad jag vet?

lycka till så hörs vi.

ciao

Det lät ju inte för skönt det där med hälbenet.. Jag har inte bestämt lack på min än, håller på med avgassystem och lite sånt nu. Jag har flyttat från stan ut på landet igen så det har varit mycket med det på sistone, har även börjat ett nytt jobb, är numera servicerådgivar på Audi i Örebro.

Jag kommer att köra ett moddat reiger paket på min utöver breddningen så det blir lite skillnad på våra.

krya på dig

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
12 maj 2010
fan va grymmt najs det blir

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Truck förare
273 Inlägg
13 maj 2010
hur går det?? längesen man såg en updatering smile

135 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Larzzon nr1 skrev:
hur går det?? längesen man såg en updatering smile

Jag har inte varit så jättemycke i garaget på sistone, har flyttat och bytt jobb så det har varit mycke annat som har tagit upp min tid. Nu i veckan blev min underbara kisse påkörd så jag har inte varit på humör för att skruva någe bil.

Men på den lilla tid som jag har varit i verkstan så har jag hållt på med motorn, har svetsat nya tryckrör och nytt avgassystem till bilen. Jag har öppnat insuget och rensat bort servicekanaler så det ska lämnas in på svets snart. Ajust fan jag har fått på däck på fälgarna som jag köpte det blev riktigt nice, nu sitter det 255/35-18 Good Year Eagel F1 på Compemotiv-fälgarna.

Min kamera ligger fortfarande nerpackad i någon kartong någonstans så jag har tyvärr inga bilder att bjuda på. Men det kommer en uppdatering så snart jag har hittat den.

Truck förare
273 Inlägg
13 maj 2010
det va tråkigt att höra om katten sad
oki då väntar ja me spänning på lite bilder smile

55 Inlägg
18 maj 2010
Tråkigt med katten sad

Welcome to the world of Quattro...

26 Inlägg
23 juni 2010
En liten motivationshöjare från mig. Skynda på nu! big_smile

http://img821.imageshack.us/img821/6504/img1272h.jpg

http://img8.imageshack.us/img8/5541/img1305p.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/7889/img1313y.jpg

Här är en bild på min diffuser...

http://img192.imageshack.us/img192/9941/20100622.jpg

idiot!

1 Inlägg
29 juni 2010
Hur har du löst det med däcken när du har hängt på breddningen?
Har du spacers för att det inte skall se konstigt ut att däcken är så långt in i skärmen eller har du bitit i det sura äpplet och köpt nya fälgar och däck som är bredare?

Jag hittade ett kit på såna skärmar på blocket men då måste jag köpa 8 nya fälgar med däck så det blir ju lite saftigt dyrt för mig.

Grymt tjusig breddning och ett kul projekt i övrigt. smile

Sök