Growe skrev:
innan du tänkt ut vad du ska göra i en liknande sits som du beskriver
så har Hamilton redan tänkt och agerat så nog f-n klarar han sig bättre
det krävs grym snabbhet i f1
man måste kunna agera blixt fort
har sätt folk som försökt köra en f1 bil men i regel hinner dom inte med ens i väldigt slött tempo
reaktionsförmågan är A-o i f1 körning och även i vanlig bilkörning
är man snabb på att agera på rätt sätt så avgör det hurvida man tar rätt beslut eller ej
första reaktionen hos en svenson är att bromsa
och det är nog det sista alternativet som dyker upp i Hamiltons hjärna vid akut läge i trafiken
jag har försökt tränat bort bromsningen vid panik det är svårt som f-n men det har räddat mig ett par gånger även om jag gärna vill bromsa för att det är första tanken som dyker upp
Fast jag tror inte att ens en F1 förare ligger på högvarv o maxad koncentration när han kör vanligt i trafiken. Jag tror snarare han är rätt avslappnad och därför inte speciellt annorlunda mot en svensson. Dock har han nog lite mer erfarenhet av vad han ska köra om något GÅR fel, om han nu hinner med DVS. Men skillnaden är nog mindre än man tror i en vanlig trafiksituation på en vanlig gata med en VANLIG bil.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.