TenZer skrev:
Hur resonerar ni när ni skriver att det vore bättre med kinesiska ägare än att Saab och Volvo går i graven med hedern i någotsånär behåll?
Hur resonera DU? tar jag som motfråga, Gå i graven med hedern i behåll? varför? när jobben kan räddas ytterligare ett litet tag till så att vi kanske hinner förbereda oss för x antal tusen arbetsösa till. Men visst x antal tusen pers till som inte betalar skatt och lever på bidrag är kanske bättre bara märkena får sin heder i behåll? dummaste jag hört på bra länge...
TenZer skrev:
Blir det kinesiska ägare så räkna med att dyrbar teknik och forskning kommer gå förlorad och kopieras, kvalitet kommer inte att existera samt att tillverkningen absolut inte kommer vara i närheten av Europa.... Jag förstår inte ens hur Ford tänker när man kan tillåta en försäljning till geeley då Fords mindre bilar delar såpass mycket med Volvo.
Precis som att dem redan inte kan gå och köpa sig en saab och kopiera lösningar ifrån? och varför är den förlorad? vem som helst kan ju "sno" den från kineserna och sedan göra nått bra av den så det där låter bara dumt.
TenZer skrev:
Åter till ämnet, riktigt dålig stil av Koenigsegg. Har man bestämt sig för att rädda ett märke och har fått lån osv beviljat så ska man inte ge sig i första taget, skulle inte förvåna mig om det är som många nämnt tidigare att det hela bara var ett uselt pr trick. Om så är fallet hoppas jag dom inte säljer en ända bil till.
Det tycker jag inte, men du kanske skulle tänka dig att köpa upp ett bolag med stora förlustsiffror bara för att du fått lånet beviljat? om det nu var ett smart drag eller inte det återstår att se...
TenZer skrev:
Vore inte det bästa att plocka hem både Volvo och Saab?
Absolut! där är vi på samma sida iaf. Dem borde också vara statligt ägda så att staten får lite $$$ och vi får fler jobb till folket!
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.