2833
Sök

Vilka bassar för att få bra basstryck

Gladen Audio
2 388 Inlägg
25 november 2009
jonash skrev:
tujbo skrev:
jonash skrev:

Har du hört Sinus stegen i 1 ohm? Sämre kontroll på konerna är nog svårt att hitta.

Men, tryck..ja kanske. Bra? Nej.

Men man får vad man betalar för.

Aboslut jonas är det så att man får vad man betalar för men utlyst budget var ju inte genesis anpassad eller hur?

För 6k får man mycket potenta steg, det går alldeles utmärkt att söka efter begagnat steg.

/Jonas

Jag fattade det som det skulle vara både basar och steg för dem 6k.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
25 november 2009
Frippe_L skrev:
jonash skrev:
tujbo skrev:

Aboslut jonas är det så att man får vad man betalar för men utlyst budget var ju inte genesis anpassad eller hur?

För 6k får man mycket potenta steg, det går alldeles utmärkt att söka efter begagnat steg.

/Jonas

Jag fattade det som det skulle vara både basar och steg för dem 6k.

Det har du nog rätt i. Såg länken till Sinus steget bara och läste originalposten lite hastigt.

Nåja.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

4 693 Inlägg
25 november 2009
Nu var det iofs bas och slutsteg för den pengen.

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
25 november 2009
Köp Frippes basar och detta steget: http://www.blocket.se/alvsbyn/Spl_sluts … 18&w=3

Då har du ett system som kan spela duktigt högt.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Gladen Audio
2 388 Inlägg
25 november 2009
ExtraKim skrev:
Köp Frippes basar och detta steget: http://www.blocket.se/alvsbyn/Spl_sluts … 18&w=3

Då har du ett system som kan spela duktigt högt.

Ja där har man ett steg som kan kötta på. Begagnat är bra. fick hem ett Ampire M2000 idag för inte mkt pengar. har du haft nr 40 Kim?

Team-leader för Team1

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
26 november 2009
Jag tror jag har ägt nr 40, har haft 6st så jag har inte full koll.
Står vilka jag har haft i en tråd på Lazzat forumet, som vi inte kommer åt. sad

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

233 Inlägg
26 november 2009
lånar tråden lite:) är detta steget nog bra för att driva en jbl p-1222 fullt ut?

http://www.blocket.se/lulea/Nytt_Ampire … _8&w=1

tack på förhand:)
Senast redigerat av flamestone (26 november 2009)

4 693 Inlägg
26 november 2009
flamestone skrev:
lånar tråden lite:) är detta steget nog bra för att driva en jbl p-1222 fullt ut?

Oja, det där räcker och blir över smile

Booyakasha!

233 Inlägg
26 november 2009
Softis skrev:
flamestone skrev:

Oja, det där räcker och blir över smile

okej tack ska du ha:)

stahre
26 november 2009
Jag har kollat lite på det steget jag med, och andra av ampire med för den delen. Men undrar om det är bra saker? kvalitet och hur dom låter. Bra priser på dessa steg men har inte hört så många i detta forum som har deras saker.
Mvh

387 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
hehe kommer med en dum fråga till tongue

kan man oftas få provlyssan på grejer i ljudbutiken iannan man köper det ?

dum fråga kanske tongue

4 693 Inlägg
26 november 2009
Jag gör det iaf, lika bra att vara på den säkra sidan smile

Booyakasha!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
26 november 2009
frank_745 skrev:
hehe kommer med en dum fråga till tongue

kan man oftas få provlyssan på grejer i ljudbutiken iannan man köper det ?

dum fråga kanske tongue

De flesta har ju grejer inkopplade för provlyssning men det säger inte så mkt om hur det kommer låta i bilen, det som låter klent i butik kan låta klockrent i bilen och tvärtom.

Har du tex slutsteg inkopplat i bilen och vill provlyssna en bas som butiken har i låda så tror jag nog dem flesta går med på det också.
Högtalarkit kan va lite knivigare att få prova, dock är det lite lättare att höra ungefär hur det kan låta redan i butiken. Visst det kommer skilja en hel del beroende på montering i bilen men det hjälper iaf till.

Team-leader för Team1

387 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
De flesta har ju grejer inkopplade för provlyssning men det säger inte så mkt om hur det kommer låta i bilen, det som låter klent i butik kan låta klockrent i bilen och tvärtom.

Har du tex slutsteg inkopplat i bilen och vill provlyssna en bas som butiken har i låda så tror jag nog dem flesta går med på det också.
Högtalarkit kan va lite knivigare att få prova, dock är det lite lättare att höra ungefär hur det kan låta redan i butiken. Visst det kommer skilja en hel del beroende på montering i bilen men det hjälper iaf till.

okej tack

233 Inlägg
26 november 2009
stahre skrev:
Jag har kollat lite på det steget jag med, och andra av ampire med för den delen. Men undrar om det är bra saker? kvalitet och hur dom låter. Bra priser på dessa steg men har inte hört så många i detta forum som har deras saker.
Mvh

de är de jag funderar på också:) skulle vara bra att veta det också:) någon som vet om detta är ett bra steg:)?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
26 november 2009
flamestone skrev:
stahre skrev:
Mvh

de är de jag funderar på också:) skulle vara bra att veta det också:) någon som vet om detta är ett bra steg:)?

Dem gamla monoblocken var bra iaf, köpte sj ett beggat Ampire M2000 nyligen men inte kopplat in dem
Hur dem nya modellerna är vet jag inte, fråga Nyberg som har multi-media import. NMI här på garaget.

Team-leader för Team1

233 Inlägg
26 november 2009
Frippe_L skrev:
flamestone skrev:
stahre skrev:
Mvh

Dem gamla monoblocken var bra iaf, köpte sj ett beggat Ampire M2000 nyligen men inte kopplat in dem
Hur dem nya modellerna är vet jag inte, fråga Nyberg som har multi-media import. NMI här på garaget.

ok får se om man satsar på alpine istället men ska avvakta lite är detta steget bra så köper man ju det:)

Sök