kawiZz skrev:
Tycker också att man borde satsa lite mer pengar inom motorsport, dom i rikstagen osv har inget intresse utanför sitt så väl meningsfulla och otroliga jobb de gör....hrm...
Inte bygga en massa jävla hockerinkar och fan vet allt, tex som i vänersborg, ljuga och säga att "nähmen detta kommer gå på runt 70miljoner" så springer det iväg till det tredubbla istället.
Kunna bygga fler motorarenor runt om i sverige och om nån liten kärring blir störd av det som sitter och stirrar in i väggen och lyssnar på radio 2 kilometer därifrån så köper man upp huset och river det.
Nu när klimatförändrings tjaffset visade sig vara en bluff så kan vi lika gärna ta bort alla fordonsskatter också.
jag säger go for it, läget kan inte bli mkt sämre än vad svennepolitikerna här gjort Sverige till vad det är idag.
Det är just det där resonemanget som gör att motorsporten får ett ont öga.
För då är långt från ensam att tycka att man ska flytta folk som stör sig. Att då tvinga vissa att flytta för att andra ska få utöva en hobby blir väldigt fel när det kommer till diskussionsbordet. Speciellt när det är en anläggning som tar stor plats, är mycket dyr att skapa och används väldigt lite jämfört med t.ex. en hockeyrink.
Om man istället kan få fram fördelar med det, hitta bra platser där det redan är buller (i sthlm skulle det vara utmärkt i närheten av arlanda som exemplel) och erbjuda att sätta bullerkrav på den egna sporten så blir det lättare. För att få nya anläggningar måste vi öppna oss för förändringar.
För att återgå till topic tycker jag det låter som en mycket bra idé, men väldigt fel i tiden.
Om det varit för 4år sedan fanns "bara" FI som stort missnöjesparti (och ett svagt SD för de som valde det).
Nu finns piraterna som väldigt många tycker har rätt och de har bara ett område det handlar om, gillar man inte övrigt så kan man stötta den ensamma frågan, samtidigt växer SD. Dessa 2 tar mycket folk från marginalerna där "bilpartiet" skulle plocka folk.
Men visst gillar jag att någon skulle tänka mer på bilister. Sätta momsen på varan och inte på alla skatter som ett exempel, bort med koldioxidskatterna då det är bullshit (kan ta en diskussion med alla som inte håller med i PM, vi håller denna tråd ren, tack), och lägga fordonsskatten på att finansiera vägar och vägsäkerhet. Det skulle behövas. MEN pengarna hos andra instanser räcker inte till och då mjölkar man det ur bilister så det går inte idag att styra om de pengarna utan att förändra ett helt samhälle.
Men självklart kan jag ställa upp och hjälpa till med det om det skulle bli verklighet. Med nöje.
Det vore en rolig sak att försöka.