2611
Sök

Team Loppans Lotus Seven!! Uppdaterad den 20 September!!

165 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#81
Tysken|GBG skrev:
Noookie skrev:
Tysken|GBG skrev:
Tips : Gör det ställbart så kan ni ställa in senare , så ni inte gör fasta fästen och sen måste ni göra om det

Vad ska göras ställbart?

Styrningen , så ni kan flytta den beroende på rideheight tex
Så ni kan ställa in det senare när den är belastad

Jaha ok! De får vi ta och göra.


2 788 Inlägg
1 februari 2010
#82
Ser grymt bra ut smile Mer updates! big_smile


165 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#83
_Fredrik skrev:
Ser grymt bra ut smile Mer updates! big_smile

Hahah blir svårt att uppdatera när vi inte har arbetat tongue Men det kommer nog en imorgon ska du se big_smile


1 010 Inlägg
1 februari 2010
#84
Inte läst nu på jättelänge, ni jobbar på i bra takt må jag säga! smile

En liten tanke, kanske kommer lite sent

Noookie skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106384/848826_xp8974.jpg

När ni ändå sitter och gör nya fästen, kan det vara bättre att fästa dämparen direkt i spindeln.
Som det sitter nu är det inte helt snällt mot gängorna ut till leden. (tänker på övre bärarmen)

Som det ser ut nu är det inte helt omöjligt att det knäcks det vid gängorna när bilen tex åker på ett gupp.

Snart dax för provkörning smile


Med lem
768 Inlägg
LoOw & SloW
46 Inlägg
5 februari 2010
#86
Looking Good!

MVH Johan


2 Inlägg
5 februari 2010
#87
Noookie skrev:
JonR skrev:
MattiasH skrev:

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Hur många minutgrader bumpsteer skall ni ha? Jag funderar på att bygga något liknande, men man vill ju veta så att man inte gör fel. Har också för mig att jag läste någonstans att mycket bumpsteer ger effektivare styrning i snabba kurvor.

165 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
#88
eskil55 skrev:
Noookie skrev:
JonR skrev:

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Hur många minutgrader bumpsteer skall ni ha? Jag funderar på att bygga något liknande, men man vill ju veta så att man inte gör fel. Har också för mig att jag läste någonstans att mycket bumpsteer ger effektivare styrning i snabba kurvor.

Jag läste på en hemsida att man ska börja med 0 grader och sedan ändra efter behag. Så kommer iallafall vi göra.


2 Inlägg
5 februari 2010
#89
OK - 0 grader var det. Hur får du fram det måttet?
När skall ni besiktiga den hos SFRO?
Jag är spänd på att se den när den är helt klar - sjukt nice projekt!!

1 010 Inlägg
6 februari 2010
#90
eskil55 skrev:
Hur många minutgrader bumpsteer skall ni ha? Jag funderar på att bygga något liknande, men man vill ju veta så att man inte gör fel. Har också för mig att jag läste någonstans att mycket bumpsteer ger effektivare styrning i snabba kurvor.

Verkligen säkra nu på att ni inte blandar ihop olika begrepp?

Bumpsteer är verkligen inte nått att man vill ha...iaf inte jag hmm


2 373 Inlägg
6 februari 2010
#91
Mycket intressant tråd!! Lycka till med resten kommer att följas smile

Häls. Hervas

165 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
#92
JockeT skrev:
eskil55 skrev:
Hur många minutgrader bumpsteer skall ni ha? Jag funderar på att bygga något liknande, men man vill ju veta så att man inte gör fel. Har också för mig att jag läste någonstans att mycket bumpsteer ger effektivare styrning i snabba kurvor.

Verkligen säkra nu på att ni inte blandar ihop olika begrepp?

Bumpsteer är verkligen inte nått att man vill ha...iaf inte jag hmm

Den sorten jag vet är att man sätter inre styrled i lod med övre och undre a led.


45 Inlägg
6 februari 2010
#93
Jag tror inte ni riktigt förstått vad bumpsteer är... Det är toe förändring vid bump/roll och inget annat. Inget man vill ha!


165 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
#94
mjong skrev:
Jag tror inte ni riktigt förstått vad bumpsteer är... Det är toe förändring vid bump/roll och inget annat. Inget man vill ha!

Ok.. Men jag tror att vi tänker på samma sak bara att du menar hur de påverkar och jag hur man bygger om så man inte får det. Om man sätter inre styrled jämns med a lederna så ska det inte bli lika stor vertikalisk ändring på toe vinklen när man kör på nått. Så har jag förstått det.
Men som sagt så är jag inte så hemma med detta då jag bara har läst på forum hur det fungerar.


387 Inlägg
6 februari 2010
#95
ser fint ut grabbar smile


2 788 Inlägg
11 februari 2010
#96
Fan vad bra det blir! smile


165 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
#97
_Fredrik skrev:
Fan vad bra det blir! smile

Ja visst blir det smile


GTI Power
76 Inlägg
13 mars 2010
#98
fan grabbar nu får ni ju komma med en uppdatering.. vill se mer..!

Nisse! från man-power.

165 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
#99
Rille_nilsson skrev:
fan grabbar nu får ni ju komma med en uppdatering.. vill se mer..!

Jag fixar en uppdate direkt! Har bara inte haft tid tongue


2 788 Inlägg
13 mars 2010
#100
Ser mycket bra ut smile Blev kanon med plåtarna på undersidan också, kul att det går framåt wink



Sök