TiGgR skrev:
LOL
Vem är det som har mycket att lära?? DU skulle jag säga....
OM du läser det jag tidigare skrivit så säger jag att 2 steg med likvärdig kvalitet som det skiljer 60W...
240W mot 300W kommer inte att generera någon skillnad för när man MAXAR vad dessa steg klarar av...
(vilket ni envist tjatar om..) så kommer man inte höra någon skillnad... PUNKT SLUT....
Ta och läs på innan ni yttrar er....
Over and out!!
/TiGgR.
Det är ju flera i tråden som som säger emot dig, det säger väll det mesta?
Jag får upprepa mig och göra ett till försök här, det handlar inte om volym eller dB!
Vi rekommenderar inte ett starkare slutsteg för att han ska kunna spela 3dB högre. Det handlar om hur pass ren signal slutsteget skickar ut till basen. Är det mindre effekt, så får du gaina mer och då "förvrängs" signalen, så är det på
alla slutsteg som finns ute på marknaden och kommer förmodligen alltid att vara så. (Dom dyrare stegen har ju mycket mindre distortion såklart, men även dom har samma problem).
Det klenare steget kan absolut spela lika högt, (då det är förhållandevis små effektskillnader) men det kommer att skicka ut en mer oren signal vilket får basen att spela sämre och med mindre kontroll. Vilket man märker!
Detta är fakta och du kan inte på något sätt argumentera emot detta, det är bara idiotiskt. Men om det är värt dom extra kronorna är ju upp till var och en att bestämma, det kan du argumentera emot hur mycket du vill...
"Over and out!!"