3652
Sök

Ljuduppgradering volvo 940

44 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
TiGgR skrev:
Om man tittar på JBL´s rekomendationer skulle jag köra sluten låda på 84,96 liter (Gäller 2st GT5 15)
En portad låda skulle hamna på 198,22 liter!!!! big_smilebig_smile

Info hittar du här: http://www.jbl.com/resources/Brands/jbl … 051908.pdf

/TiGgR.

Drönirettab skrev:
Ja, sluten låda passar bättre enligt parametrarna iaf. Du kan testa med lite större låda än vad JBL rekommenderar, gör lådan på 100 liter totalt och stoppa in dämpull. Med den volymen så borde basarna spela ganska djupt, men om du tycker det är för djupt så kan du minska ner volymen genom att stoppa in träklossar. Du kan också kolla hur det blir utan dämpull i lådan. smile

Tackar så mycket, då är det bara en grej jag inte förstår, bygger ANTAGLIGEN sluten låda, men enligt länken: VBOX = 1.50 ft.3 (42.48 liters) SEALED BOX VOLUME
(INCLUDES DRIVER DISPLACEMENT)

Ska jag då bygga en låda på 42liter eller 99l. som det ni säger? Tur man har shyssta folk man kan fråga:P

21 761 Inlägg
30 november 2009
Om du bygger sluten låda så gör du den antingen på 42,5 liter per bas (JBL:s förslag) eller tex 50 liter per bas (mitt förslag). För båda basarna blir det alltså antingen 85 liter eller 100 liter. Basarnas volym är inräknade. smile

Jag tycker att du bör prova med sluten låda först eftersom basarna ska kunna spela djupt även i såna lådor, dessutom brukar slutna lådor spela tajt.
Senast redigerat av Drönirettab (30 november 2009)

44 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om du bygger sluten låda så gör du den antingen på 42,5 liter per bas (JBL:s förslag) eller tex 50 liter per bas (mitt förslag). För båda basarna blir det alltså antingen 85 liter eller 100 liter. Basarnas volym är inräknade. smile

Jag tycker att du bör prova med sluten låda först eftersom basarna ska kunna spela djupt även i såna lådor, dessutom brukar slutna lådor spela tajt.

Okej, Gött mos! big_smile
Då blir det nog en ca. 45l låda, tror att det duger som första bygge.
Tack Drönirettab och ni andra för hjälpen smile

251 Inlägg
30 november 2009
racso92 skrev:
Drönirettab skrev:

Okej, Gött mos! big_smile
Då blir det nog en ca. 45l låda, tror att det duger som första bygge.
Tack Drönirettab och ni andra för hjälpen smile

45-50 liter blir bra det!! Glöm det andra jag skrev!! Fick på något vis för mig att du
skulle köpa 2 st GT5 15" Basar!! tongue

/TiGgR.

21 761 Inlägg
30 november 2009
Jag gjorde samma misstag, fick också för mig att det gällde två basar. Men nu när jag kikade ordentligt i första inlägget så står det ju "basen". Så kan det gå. wink

44 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Haha aa jag förstod det tongue
Det blir nog finemangs ska ni se smile

Soppgubbe
900 Inlägg
2 mars 2011
Passar Sony XS-F1326 fram och bak i en 940 utan problmem?? Tänkte på den plåten som är på sidorna vid hålet.
Senast redigerat av V70Drive (2 mars 2011)

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

Sök