Ja ni idag har det inte hänt så mkt tyvärr har vart så j*vla tråkigt väder så man har inte orkat nått Men har iaf stält bilen på pallbockar bak så det blir lite lättare att skrapa helvetes massan
Imorgon blir det till och åka hoj så då får ni vänta på en update
Tjohopp! Nu har jag skrapat rent ca halva baljan tog längre tid än vad jag trodde Man blir ju så j*vla trött i armarna efter ett tag haha
Dåligt med bilder blev det också ska försöka skrapa rent baljan imorrgon sen blir det till å ta fram vinkel nisse och kapa ur där den värsta rosten är!
Uppallad, Lite lättare att skrapa nu Äckliga rostiga bakvagnen med men det blir det snart ändring på!
Fy för rost
Nästan hela baljan grundad, Fixar hela när ny plåt är ditt svetsad.
Kråglade även med draget förut skruvarna satt ju som fan och så klart så släpte ju två muttrar på varje sida så det blir till att kapa av skruvarna imorrgon!
Hej hopp! Idag ni har allt gått skitt kan man säga haah skulle kapa bort skruvarna tänkte jag men det gick ju inte få det var för trångt så man kom inte in med varken bågsåg eller vinkelslipen så får försöka få tag i en tigersåg!
Så ser det ut nu! det var gott om grus där stötfångar fästena suttit
Nu så har det hänt en hel del idag Pappa tog bort alla stripes, medans jag skruvade bort luftburk,spolvätsketank och skyddsplasten till motorn! Var inte alls så mkt rost under luftburken som jag trodde! Men lite var det ju så klart
Tada! Måste nog damsugas lite, Hade även ett hål i tanken till spolarvätskan så det måste man skaffa sig en ny
Här var den lilla men ändå så jobbiga rosten! Nån som har nåt bra tips på hur man får bort rosten när det rostat mellan två plåtar?
Vinkelslipen har vart framme plåtarna är färdiga nu saknas bara gas till svetsen! Fick även bort draget wihu
Nu har jag skrapat ännu mer massa men blev trött på det efter ett tag så då to jag och märkte lite kablar så man vet vart allt går! Plockat bort hö fläkten samt skyddet till den och lite mer små saker.
Gjorde även en plåt till där batteriet står då den är helt röta!
Dåligt med bilder vart det också får så om man orkar ta några sen
Rullar ju på fin fint ju Ärsh klaga inte du har inte en hälften så mycket rost som jag har behöver oxå byta den balken som håller kylaren,,,,,, min balk var där bara några trådar kvar av, ett under att kylaren inte trillat ner i marken
Rullar ju på fin fint ju Ärsh klaga inte du har inte en hälften så mycket rost som jag har behöver oxå byta den balken som håller kylaren,,,,,, min balk var där bara några trådar kvar av, ett under att kylaren inte trillat ner i marken
MVH VAnd3rsson
Hahah trodde min rost slog allt skönt att nän har mer du vet inte om man kan köpa den balken ny?