3169
Sök

Strandberg's Volvo 740 -90 | Ny tråd på G!!

Driftwannabee
142 Inlägg
4 oktober 2010
#481
Jag hoppas vid gud att du kommer ta ABS lådan o kasta så långt uta helvete du bara kan... Ser bra ut förövrigt, men jag har inte riktigt förstått vad som kommer ske med motor osv osv för att 116hk skall orka flytta sig på tvären i 140km/h ?

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

1 314 Inlägg
4 oktober 2010
#482
Trodde inte det gick skruva ner kylarbalken....wink

Men om inte annat borde det ju finnas begagnade som är finare än denlol
Senast redigerat av RallyMartin (4 oktober 2010)

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295

438 Inlägg
4 oktober 2010
#483
RallyMartin skrev:
Trodde inte det gick skruva ner kylarbalken....wink

Men om inte annat borde det ju finnas begagnade som är finare än denlol

Det går inte att skruva loss den tongue den är punktsvetsad till karossen tongue
Jag gjorde en ny i rostfritt för min var helt borta oxå
och satte fast med självborrande plåtskruv tongue

MVH VAnd3rsson


1 314 Inlägg
4 oktober 2010
#484
VAnd3rsson skrev:
RallyMartin skrev:
Trodde inte det gick skruva ner kylarbalken....wink

Men om inte annat borde det ju finnas begagnade som är finare än denlol

Det går inte att skruva loss den tongue den är punktsvetsad till karossen tongue
Jag gjorde en ny i rostfritt för min var helt borta oxå
och satte fast med självborrande plåtskruv tongue

MVH VAnd3rsson

Kapade du bort den då Strandberg?

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295

2 419 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
#485
RallyMartin skrev:
VAnd3rsson skrev:
RallyMartin skrev:
Trodde inte det gick skruva ner kylarbalken....wink

Men om inte annat borde det ju finnas begagnade som är finare än denlol

Det går inte att skruva loss den tongue den är punktsvetsad till karossen tongue
Jag gjorde en ny i rostfritt för min var helt borta oxå
och satte fast med självborrande plåtskruv tongue

MVH VAnd3rsson

Kapade du bort den då Strandberg?

borrade ur punktarna sen tog ja en sån huggmejsel eller vad det heter och en hammare så lossna den fint tongue skall höra med dem på praktik platsen min, det är plåtverkstad där också så de borde ju kunna ta hem nått!
Senast redigerat av strandberg31 (4 oktober 2010)


2 419 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
#486
Rauken91 skrev:
Jag hoppas vid gud att du kommer ta ABS lådan o kasta så långt uta helvete du bara kan... Ser bra ut förövrigt, men jag har inte riktigt förstått vad som kommer ske med motor osv osv för att 116hk skall orka flytta sig på tvären i 140km/h ?

ABS:n kommer jag att ha kvar så man slipper krångel med bes! men det är bara att dra ur kontakten så slutar den funka!

Står lite på första sidan vad som skall hända med motorn 531vassare kam, portning mm så det blir nog en bra början! får se om det blir turbo i framtiden! eller glt motorn från s70 kanske hihi


Driftwannabee
142 Inlägg
5 oktober 2010
#487
De e väl inget dom på  bes bryr sig om, släng skiten åt helvetet och ta bort lampan så den inte lyser, skall du börna sladda och ha dig e väl ABS mer än fara än vad det är till säkerhet, du får ju ingen som helst känsla i pedalerna samt att bromsverkan kan bli hemsk när du väl behöver nypa till ordentligt!...
tror inte de kommer räcka för drifting tyvärr, kanske om du har några år av erfarenhet bakom dig så går de o drifta runt me en original slöförti.. men men... iaf värt ett försök. tror du lyckas bättre med en festivalmotor typ dubbla webrar/Dellortos och värre kam.. eller varför inte satsa på 16v me extraktor på direkten..

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

181 Inlägg
7 oktober 2010
#488
Wooow! hadde inte en susning om att det va så lätt att ta bort kylar balken!! yikes
Fan va bra kommer underlätta som fan när man renoverar. (håller också på att spackla i motorrummet)
big_smile då lärde man sig något nytt. cool

Projektet Volvo 740 Turbo Intercooler.

2 419 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#489
Robbaco1 skrev:
Wooow! hadde inte en susning om att det va så lätt att ta bort kylar balken!! yikes
Fan va bra kommer underlätta som fan när man renoverar. (håller också på att spackla i motorrummet)
big_smile då lärde man sig något nytt. cool

haha ja det är lättare än vad det ser ut! fast på ena sidan syndes inte punkterna då det var så rostigt tongue


2 419 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
#490
Tjoo!! dåligt med updates den senaste tiden, men jag har en bra ursäkt wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007529_84s0pz.jpg
Håller på och river gammla uthus här hemma så det tar up ganska mkt tid tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007530_byjya6.jpg
Men helt dött har det inte vart, börjat riva framvagnen big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007531_874atm.jpg
Ganska dålig bild men tror minna brosmsköldar har gjort sitt roll


535 Inlägg
15 oktober 2010
#491
strandberg31 skrev:
Tjoo!! dåligt med updates den senaste tiden, men jag har en bra ursäkt wink

http://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007529_84s0pz.jpg
Håller på och river gammla uthus här hemma så det tar up ganska mkt tid tongue
http://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007530_byjya6.jpg
Men helt dött har det inte vart, börjat riva framvagnen big_smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007531_874atm.jpg
Ganska dålig bild men tror minna brosmsköldar har gjort sitt roll

Bra och bra ursäkter vet ja kanske inte. men jävligt roliga kan jag tänka mig iallfall:)


2 419 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
#492
DKn skrev:
strandberg31 skrev:
Tjoo!! dåligt med updates den senaste tiden, men jag har en bra ursäkt wink

http://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007529_84s0pz.jpg
Håller på och river gammla uthus här hemma så det tar up ganska mkt tid tongue
http://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007530_byjya6.jpg
Men helt dött har det inte vart, börjat riva framvagnen big_smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1007531_874atm.jpg
Ganska dålig bild men tror minna brosmsköldar har gjort sitt roll

Bra och bra ursäkter vet ja kanske inte. men jävligt roliga kan jag tänka mig iallfall:)

hahah ja men när uthusen är borta så blir det plats för ett garge wink och jävligt kul vare tongue haha


139 Inlägg
15 oktober 2010
#493
jag har en grenrör, turbo, å lite mer godis, ev en hel B230et ifall du är intresserad av turbo konvertering wink Mvh Enberg

Om603 Turbo!

2 419 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
#494
enbergg skrev:
jag har en grenrör, turbo, å lite mer godis, ev en hel B230et ifall du är intresserad av turbo konvertering wink Mvh Enberg

nej nej nej! inge turbo wink haha ska sugtrimma först sen kanske det får bli turbo iframtiden eller om det får bli en annan bil!


139 Inlägg
15 oktober 2010
#495
det ska sitta hårtorkar i alla bilar, haha, överladd<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Om603 Turbo!

2 419 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
#496
Börjat plocka bort okena nu och det gick mkt lättare än vad jag trodde tongue till och med glidpinnarna gick fint big_smile men de är ju så j*vla rostiga så det får bli nya runt om!!


Driftwannabee
142 Inlägg
21 oktober 2010
#497
dina planer på drifting med sugtrimmningen lär aldrig funka... antingen får du slå på stort o bygga ett sjuhelvetes förgasarmonster med dubbla 48er, eller så turbokonvertera

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

2 419 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#498
Rauken91 skrev:
dina planer på drifting med sugtrimmningen lär aldrig funka... antingen får du slå på stort o bygga ett sjuhelvetes förgasarmonster med dubbla 48er, eller så turbokonvertera

Ojoj här var det nån som vaknat på fel sida idag! går faktiskt i turbo tankar!!


2 419 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#499
Tjooo! går som sagt i planerna på att slänga i en turbo motor! men har talat lite med en från sfro och enligt honom så måste man fixa värre bromsar, ombygnation av chassi för att "ev" få ca 300hk godkänt! vad tror ni om detta? har ju sett flera som turbokonverterat så det måste ju gå, eller?


Med lem
1 127 Inlägg
21 oktober 2010
#500
Vad ska du ha i för motor som har 300hk? Du kan inte regga en trimmad motor om det var det du tänkte. Turbokonvertera får du heller inte göra, motorn du sätter i ska vara en standard turbomotor.



Sök