TenZer skrev:
Subw000fer--92 skrev:
http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_540_ia_v8_Touring_24638778.htm?ca=9&w=3
Kvalitetsvagnar med mycket hästar va de jah
![smile](img/smilies/smile.png)
Tycker dom motorerna verkar gå som en påse skit (skrammel och det ena med det andra) eller så har folk bara haft otur med 540
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Visst är det pulver i dom original men ska trådskaparen högre så kommer det kosta att trimma sugsnurror, speciellt sådana motorer....
Kan du leva med att inte gå på brehäng hela tiden så är 9000 inte alls dum, en CS(E) '94-'98 är väll det du först och främst ska leta efter, tsc är säkert en bra grejj när den funkar men har ställt till det för många (bland annat mig men det va både billigt och lättåtgärdat) så försök i möjligaste mån solla bort dom bilarna (finns en anledning till varför det försvann '96)
"Lyckad och slitstark motorkonstruktion. Finns dock svaga punkter att kontrollera. Oljepumpsbultarna brukar lossna med tiden pga. vibrationer som uppkommer i motorn under drift. Har man nyligen köp en V8 så bör man snarast möjligt se till att få oljepumpsbultarna kontrollerade och åtdragna"Plockat från Autopower, om dessa bultar kan "skramla" vete fan men det är väl det enda felet på M60. Om de skramlar och har sig i övrigt har ju med skötsel att göra inte själva bilen. Men visst köper man en 540i för 13k av Muhammed "knarksläden" kallech så får man nästan skylla sig själv...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.