den har ju redan lite av de stuket så jag tänkte bara göra den rostfri och mer rat/oldschool
vet inte om jag kanske ska byggga en egen grill ändå av gamla rostiga amerings järn
tackar
Ett tips, keep it low, wide and clean! kör på orginalgrill med nya lysen, rosta endast huven och gör sedan resten av karossen fin. Sen är det coils, breda fälgar bla bla bla så har du en fet tyskstukad ratgolf
Mvh
låg ska den bli har redan tyskstuk`s fälgar (kommer bilder imån) sen allt det andra har ju så många redan gjort jag är lite egen av mig o tycker om att prova nya saker
Credit för det... Ärligt talat förstår jag inte riktigt idén med rosthuv... Ingen som har det behöver nu ta illa upp för det är inte så jag menar, men det känns rent spontant som en sån där grej man kör bara för att andra gjort det. Första gången man såg en så hajade man väl till men nu tycker jag det sitter en sån på var och varannnan bil. Då känns det bara tjatigt... Javisst, var och varannan bil är sänkt också, men det förbättrar ju i de flesta fall utseendet, men vem kan säga att en rosthuv gör det? Nä, tänk i nya banor säger jag med.
Trots allt är det ju inte något som ser så vidare "patinerat" ut... Riktiga bilar rostar ju lite här och var, sällan på enbart huven... Fast när jag var liten (runt 1990) så hade farsan en gammal kompaktmerca där det var sprutspackelsläpp och därmed rost över större delen huven, vi har skrattat ofta på senare tid åt hur före sin tid den var...
Ett tips, keep it low, wide and clean! kör på orginalgrill med nya lysen, rosta endast huven och gör sedan resten av karossen fin. Sen är det coils, breda fälgar bla bla bla så har du en fet tyskstukad ratgolf
Mvh
låg ska den bli har redan tyskstuk`s fälgar (kommer bilder imån) sen allt det andra har ju så många redan gjort jag är lite egen av mig o tycker om att prova nya saker
Credit för det... Ärligt talat förstår jag inte riktigt idén med rosthuv... Ingen som har det behöver nu ta illa upp för det är inte så jag menar, men det känns rent spontant som en sån där grej man kör bara för att andra gjort det. Första gången man såg en så hajade man väl till men nu tycker jag det sitter en sån på var och varannnan bil. Då känns det bara tjatigt... Javisst, var och varannan bil är sänkt också, men det förbättrar ju i de flesta fall utseendet, men vem kan säga att en rosthuv gör det? Nä, tänk i nya banor säger jag med.
Trots allt är det ju inte något som ser så vidare "patinerat" ut... Riktiga bilar rostar ju lite här och var, sällan på enbart huven... Fast när jag var liten (runt 1990) så hade farsan en gammal kompaktmerca där det var sprutspackelsläpp och därmed rost över större delen huven, vi har skrattat ofta på senare tid åt hur före sin tid den var...
tror vi tänker i samma banor gillar itne rost o sen tänkte jag köra min egna ratlook på bilen
igentligen är ju alla bilar "patinerat" då ingen bil är sig lik.... men de kommer att bli kul och kombinera följande:
custom styling ratlook tyskstuk biljud på samma bil...
Tänkte lägga in bilderna från igår innan man går ut igen o fortsätter
före bygget.. bilen är rätt skitig på bilderna
lite rostlagning och ska lägga igen hålet till stötfångaren
billjud i dörrarna är ju ett måste
pluss kablen
lite ljuddämning och visst e de kul när det är så här fin bonn i bilen
basarna som ska i
6/9`orna som ska i
påbörjat att koppla in slutstegen
provisorisk hatthylla då jag ska ställa in var jag ska ha 6/9òrna plus att jag ska bygga lådor till dem... när hatthyllan är klar så ska allt kläs om i skuffen
Ska du göra en sån front kanske du skulle använda blinkers från en Manta A eller Kadett C (före facelift på Kadett C), de har lite snyggare former...
de hade vatt snyggt men tyvärr så är detta en rullande bil så den måste vara klar innan måndag med denna biten o kan inte få tag i några extra delar men kanske man bygger om de igen