2731
Sök

Hur skrämmer jag upp min v70 tdi

14 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
har en v70 tdi 103kw som jag undrar vad som går att göra med den på inklaste sätt

4 005 Inlägg
5 december 2009
Vanligaste är ju att chippa den. På diesel (med turbo då) brukar det ge en rätt skaplig effekt.

4 001 Inlägg
5 december 2009

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

2 072 Inlägg
5 december 2009
japp en box brukar ge 20-40hk (är vad firmor uppger)
jag fick 30hk och 76NM.. så de blev lite skillnad.. (efs har jag bmw 320d)

Sandzoo i da house

761 Inlägg
6 december 2009
Börja med att lossa röret på wastegaten.
det är en banjo, sen pluggar man röret med en vanlig M8 och en mutter, samt dom 2 brickorna som redan sitter där.

Då får du ca 1,1-1,2 i laddtryck, det ger inte så mycket effekt, men efter det kan du sätta dit en box och ställa på dieselpumpen

24 Inlägg
7 december 2009
sätt dit en KCR box hur smidigt som helst:)

761 Inlägg
7 december 2009
Leffler_90 skrev:

laddet måste upp med, annars ger det inte lika mycket, samt att bilen går snålare om man höjer laddtrycket, svartrök är ju förvisso trevligt, men det kostar i förbrukningen med som man inte utnyttjar. med höjt laddtryck så utnyttjas den extra dieseln också.

4 001 Inlägg
8 december 2009
dannnej skrev:
Leffler_90 skrev:

laddet måste upp med, annars ger det inte lika mycket, samt att bilen går snålare om man höjer laddtrycket, svartrök är ju förvisso trevligt, men det kostar i förbrukningen med som man inte utnyttjar. med höjt laddtryck så utnyttjas den extra dieseln också.

jepp, å laddtrycket tål dom, jag körde i över ett år med fel på laddtrycksstyrningen så den laddade fritt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

761 Inlägg
8 december 2009
Jag plockar alltid bort styrningen till laddtrycket på alla dieselbilar jag har, har aldrig varit något problem.

Blir trycket för högt så öppnar wastegaten av övertrycket ändå.

Om man inte gör som polaren, kopplar wastegaten till vakuumpumpen så wastegateventilen aldrig kan öppna smile Men det funkade bra det med.

2 072 Inlägg
8 december 2009
dannnej skrev:
Jag plockar alltid bort styrningen till laddtrycket på alla dieselbilar jag har, har aldrig varit något problem.

Blir trycket för högt så öppnar wastegaten av övertrycket ändå.

Om man inte gör som polaren, kopplar wastegaten till vakuumpumpen så wastegateventilen aldrig kan öppna smile Men det funkade bra det med.

funkar de på alla dieselbilar?`nyare me?

Sandzoo i da house

761 Inlägg
8 december 2009
Fungerar gör det alltid, men förmodligen ger det massa felkoder då nyare bilar har massa onödig elektronik.

Och när det blir en felkod brukar styrsystemet strypa ner dieseln

Sök