2628
Sök

Volvo 745 -90 med B230F startar ej då den stått ca: 1 timme efter körning

CSR
167 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Hej, jag har ett litet problem om någon skulle kunna / vilja hjälpa mig med? wink

Jag har en volvo 745 -90 med B230F motor som startar hur lätt som helst när den är kall, och startar jättelätt när den är varm. Men om jag kör bilen varm, låter bilen stå ca: 45 min - 60 min så är den riktigt trög att starta?
Det låter från den främre bränslepumpen (hör inte den bakre) när jag slår på tändningen, och motorn får gnista när jag försöker starta den men den bara står och "tuggar" och "tuggar", och vägrar att starta!

Efter att ha stått ca: 10 - 15 min och försökt starta, med jämna mellanrum mellan försöken så startar den plötsligt? Hänt ett antal gånger sista veckan, fast det har varit varierande kyla (ibland iskallt och frost, ibland regn)

Någon som har tips och ideér på vad detta kan vara för fel? tongue

Jättetacksam för svar! smile
Senast redigerat av Svedan (5 december 2009)

~ Kör hårt, men lugnt! ~

CSR
167 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Finns det ingen som kan hjälpa mig med detta? hmm

~ Kör hårt, men lugnt! ~

1 Inlägg
6 december 2009
Prova att byta vevaxelgivaren. Hade samma problem med sambons bil, halvvarm var den skittjurig att starta men gick igång när den svalnat. Fick byta denna givare flera gånger under några år:P
Sitter under fördelaren, på sprängkåpan.

CSR
167 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Okajj, ska testa det smile tack smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~

27 Inlägg
9 december 2009
Hej har ett liknande fel på min bil och jag undrar om det hjälpte att byta vevaxelgivaren?

CSR
167 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Jag har inte provat än, men jag skriver när jag har gjort det smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~

Sök