3904
Sök

Inför: P-hus träff 6/2 Kl 15-18 på entrè i Malmö

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 januari 2010
Andreas79 skrev:
Tycker också att absolut hellre den 20/3 (lördag) typ kl 13.00 än lönehelgen (slutet av månaden)

Men du skrev nog lite fel i slutet av ditt inlägg då du skrev 30/3 då det är en tisdag wink

Får checka nån dag så fort jag får tid/och en annan
kollat upp lite mer grejer, vilket är viktigt som sagt

Det måste som sagt kunna spärras av denna dagen med, så det måste vara helt 100%
från Q-parks sida att allt är OK med. Så vi avvaktar lite med att jag lägger ut en tråd
med ny anmälan tills allt är helt säkert. Förhoppningsvis inom nån vecka senast.

20/3 kl 13.00 är min tanke ja - undrar också vad andra säger om detta datumet och tidpunkten?

Låter detta bra så får jag försöka kolla upp fler saker som sagt innan jag skapar en ny tråd
med definitivt datum och tidpunkt och exakt var i p-huset vi får lov att ha vår bilträff.

Ändrade, 20/3 skulle det ju vara big_smile
13 eller kanske 15...

Avstängd
9 Inlägg
10 januari 2010
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Lifes too short to drive a volvo

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
10 januari 2010
Kalle_64 har nog trippat lite eller?wink

Anyway, håller med på datumet 20/3 ... låter perfa smile

SkenLaddRacing
130 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Har fått kontakt med andreas 79 så har fått q-parks nr nu så kommer ringa han imorgon och bestäma en tid för prata med han personligen. Sen 20/3 är helt okej så blir det datument jag lägger fram till han och att vi vill köra ner där vid 13 tiden. Plus kommer lägga fram att de kan komma mycket bilar så dom kommer tjäna en slant på de=) Mvh Mange

SkenLaddRacing

120 Inlägg
10 januari 2010
Mange_volvo skrev:
Har fått kontakt med andreas 79 så har fått q-parks nr nu så kommer ringa han imorgon och bestäma en tid för prata med han personligen. Sen 20/3 är helt okej så blir det datument jag lägger fram till han och att vi vill köra ner där vid 13 tiden. Plus kommer lägga fram att de kan komma mycket bilar så dom kommer tjäna en slant på de=) Mvh Mange

Super låter mycket bra y00 !

JDM y00000 !!

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
10 januari 2010
matteeee skrev:
Ganska meningslöst att ha en träff inomhus när det börjar bli sommar?! Anledningen att ha den i p-huset är väl att det är för kallt ute? I april kan man ju gå i shorts och njuta av solen - utomhus..

Sen, hur många av de "anmälda" bilarna är nåt "utöver det vanliga" som folk skulle lockas till (av de som inte är biltokar som oss..) Själv skulle jag aldrig ställa min bil där för att visa upp för allmänheten. Det är ju i princip en vanlig A4.. Däremot, på en bilträff ställer jag gärna min bil, låter intresserade se vilka förändringar jag gjort, vad som är unikt med min bil, och snacka om allt möjligt som kommer på tal med likasinnade. Och såklart, kolla på andra mer eller mindre förändrade bilar.
Ska allmänheten bjudas in till nån "happening" lär de ju va krav på lite mer än en A4 Avant som min. Vet inte hur bilarna i listan är då jag inte kollat dom, men en snabb överblick pekar inte på nåt som allmänheten ens ser skillnad på mot vanliga svensson-bilar..?

Håller med här. Meningslöst att ha en träff på våren, då finns det massor av andra träffar.

Och sedan varför vill du ha en träff kl 13:00 andreas? också onödigt får då är ingen vaken och dessutom så kommer folk dra hem och äta etc innan man drar vidare till "körningen", därför skall man ha träffen typ 17:00 eller 18:00... och jävligt onödigt och dra dit allmänheten med alla fattiga bilar som kommer vara där.

Och sluta vara så jävla seriösa typ "vi FÅR inte vara i garaget om vi inte har tillstånd", vad fan är problemet och köra ner och ställa sig i ett garage som är öppet? och sluta fjäska för andreas om att han har gjort så jävla mycket, vad fan har han gjort? ringt ett onödigt samtal och skickat ett onödigt mejl.

Här har ni min åsikt.

V-Power
1 186 Inlägg
10 januari 2010
Jag tycker också kl 13 är för tidigt.

Jag röstar för att vi drar igång vid 16-17 någon gång som förra året.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
10 januari 2010
Andreas79 skrev:
distrikchefen sa...

Jag kom ju även fram till detta med distriktschefen....

Nån måste som sagt träffa distriktchefen....

Distriktschefen måste även godkänna...

Är det distriktchefen som skall ha bilträffen eller? nej exakt så han behöver inte veta ett skit, och du behöver inte komma överrens med han om någonting för det är inte han som skall ha träffen.

Och angående rabatt i garaget.. skojar du eller? 95% av folket som står där betalar inte, vi skall inte stå där hela dagen, vi står där 1-2 timmar MAX, så kul är det inte att kolla på samma bilar om och om igen.
Efter 1-2 timmar så drar man vidare till det roliga efteråt.

993 Inlägg
10 januari 2010
Skrivits av Andreas: "Nu är det en bilTRÄFF, d.v.s inget burnande o.s.v, och det gäller
att ALLA sköter sig och inte spelar massa bas och musik i p-huset !"

Asså haha, en bilträff utan burnouts, musik, bas, osv är juh ingen bilträff?
det är juh som och käka en karamell med papper på.

Men det blir juh så klart körning efter träffen, som förrgående gångerna!
då är det mer fritt fram! (H)
Senast redigerat av Kungen-EssE (10 januari 2010)

1 464 Inlägg
10 januari 2010
brandt_ skrev:
Håller med här. Meningslöst att ha en träff på våren, då finns det massor av andra träffar.

Och sedan varför vill du ha en träff kl 13:00 andreas? också onödigt får då är ingen vaken och dessutom så kommer folk dra hem och äta etc innan man drar vidare till "körningen", därför skall man ha träffen typ 17:00 eller 18:00... och jävligt onödigt och dra dit allmänheten med alla fattiga bilar som kommer vara där.

Hmmm... Snacka om generaliserande. 'Alla sover', 'folk kommer att dra hem', 'fattiga bilar som kommer' och ändå kommer inte du själv att närvara då det är meningslöst eftersom det är 'massor av andra träffar'? Du lägger ner en hel del energi på att gnälla över något som är 'jävligt onödigt och meningslöst'. Shit, tagga ner...

brandt_ skrev:
Och sluta vara så jävla seriösa typ "vi FÅR inte vara i garaget om vi inte har tillstånd", vad fan är problemet och köra ner och ställa sig i ett garage som är öppet? och sluta fjäska för andreas om att han har gjort så jävla mycket, vad fan har han gjort? ringt ett onödigt samtal och skickat ett onödigt mejl.

Det handlar om att visa de goda sidorna för folk som faktiskt kan underlätta. Allmänheten hatar oss som träffas, folk som kör loss eller du kanske har missat det helt? Jag gissar på att du är en av dessa som skiter blankt i regler, etik, moral och gör precis som du vill bara 'för att du är ju som du är' och skiter i alla andra? Det är inte lönt att förklara om du inte sens förstår begreppet att 'ge och ta'.

Vad har du själv gjort för att underlätta?

brandt_ skrev:
Här har ni min åsikt.

Den är antecknad. Den behöver inte vara överensstämmande med majoriteten av alla andras åsikter, men den är iallafall din. Jag undrar mer vad det är i tråden som irriterar, för anledningarna du räknat upp hittills är bara barnsliga. roll

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

120 Inlägg
10 januari 2010
Kungen-EssE skrev:
Skrivits av Andreas: "Nu är det en bilTRÄFF, d.v.s inget burnande o.s.v, och det gäller

hahahaha ! Mannen de e tack vore såna som du vi inte kan ha träff utan att ringa q-park osv! Ska du burna inne på entre då garanterar jag dig att vår sköna träff kommer sluta på gatan !!

hahahahaha, Jävla cirkus! Bara gör en träff o sluta snacka skit fram o tillbaka ! den som vill kommer den som bölar stannar hemma o pilar sig i näsan !

JDM y00000 !!

Avstängd
9 Inlägg
10 januari 2010
Bolek skrev:
Kungen-EssE skrev:

hahahaha ! Mannen de e tack vore såna som du vi inte kan ha träff utan att ringa q-park osv! Ska du burna inne på entre då garanterar jag dig att vår sköna träff kommer sluta på gatan !!

hahahahaha, Jävla cirkus! Bara gör en träff o sluta snacka skit fram o tillbaka ! den som vill kommer den som bölar stannar hemma o pilar sig i näsan !

Det är tack vare sånna som kungen-esse som gör träffarna värda att gå på också, tänk på det också. Helt ärligt hur kul är en träff där alla står som ljus och inget roligt händer?

945 Inlägg
10 januari 2010
Kalle_64 skrev:
Bolek skrev:
Kungen-EssE skrev:

Det är tack vare sånna som kungen-esse som gör träffarna värda att gå på också, tänk på det också. Helt ärligt hur kul är en träff där alla står som ljus och inget roligt händer?

Har varit på många sådana som du beskriver, det är verkligen hur tråkigt som helst.

Avstängd
9 Inlägg
10 januari 2010
Andreas79 skrev:
Jill skrev:
Jamen då kör vi på 20/3 då?? Veckan innan... Är väl perfekt? big_smile
Andreas kollar du med din kontakt?

Kom ihåg att det kommer inte 20-30-40bilar... utan 100-200 bilar talar vi om.. Folk från Danmark kom sist och lär nog komma i år igen... Så därför är det galet att lägga träffen på en lönehelg son det 27:e är...

Så vi röstar för 30/3 .. Vad säger ni andra??

Tycker också att absolut hellre den 20/3 (lördag) typ kl 13.00 än lönehelgen (slutet av månaden)

Men du skrev nog lite fel i slutet av ditt inlägg då du skrev 30/3 då det är en tisdag wink

Får checka nån dag så fort jag får tid/och en annan
kollat upp lite mer grejer, vilket är viktigt som sagt

Det måste som sagt kunna spärras av denna dagen med, så det måste vara helt 100%
från Q-parks sida att allt är OK med. Så vi avvaktar lite med att jag lägger ut en tråd
med ny anmälan tills allt är helt säkert. Förhoppningsvis inom nån vecka senast.

20/3 kl 13.00 är min tanke ja - undrar också vad andra säger om detta datumet och tidpunkten?

Låter detta bra så får jag försöka kolla upp fler saker som sagt innan jag skapar en ny tråd
med definitivt datum och tidpunkt och exakt var i p-huset vi får lov att ha vår bilträff.

Varför tror du att det är din träff? Du kan bara simma lungt tills SkenLaddRacing har fixats ihop träffen och du behöver inte komma med några "kl 1-bil-utställnings-öppen-för-allmänheten-förslag"

Avstängd
9 Inlägg
10 januari 2010
Bjare skrev:
Kalle_64 skrev:
Bolek skrev:

Har varit på många sådana som du beskriver, det är verkligen hur tråkigt som helst.

Men om det är så tråkigt så borde du kanske plocka svamp i skogen eller läsa en bok med tända ljus hemma istället?

120 Inlägg
10 januari 2010
Kalle_64 skrev:
Bolek skrev:
Kungen-EssE skrev:

ja ok om de är utom hus så inga problem ! Men läser du var träffen ska vara ? Inom hus, inne på entre ! Tror inte de är roligt o burna där !

JDM y00000 !!

993 Inlägg
10 januari 2010
Bolek skrev:
Kungen-EssE skrev:

sh*t så tr*g du måste vara, jag sa inte att jag ska köra och börna inne i ett garage på entrè, jag mena varför inte ha träff en träff med högmusik och massa bas, och ha någon burnout show utanför parkeringen ???? det är juh en riktigt träff...
om din bil inte har något bra ljud eller orkar göra burnout på 1 hjul,  så är det klart att du inte tycker om de förlsaget....

läs och lär innan du börjar skriva

sen skriver du att vi gör cirkus och ska sluta snacka skit fram och tillbaka, när det är du som gör cirkus av det hela och snackar skit på köpet!
kom med förslag istället för klaga
Senast redigerat av Kungen-EssE (10 januari 2010)

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
10 januari 2010
Tycker detta börjar gå off-topic... Låt SkenLaddRacing sköta detta så är resten tysta.

945 Inlägg
10 januari 2010
Yenza skrev:
Tycker detta börjar gå off-topic... Låt SkenLaddRacing sköta detta så är resten tysta.

Ibland är det bra att låta en konversation flyta, man vet aldrig vad som kan framgå.

Sök