3069
Sök

Volvo 740 ljudtips

9 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Har funderat på att köpa :

( Ett litet stereopaket som finns att hitta på www.brl.se ) Art.nr. 500BILPKT25  Pris: 1998 kr/st

Stereo:----------------------------        JVC KD-R401
             Högtalare-bak:-------------------         Alpha 525x
             Högtalare-bak (hatthylla):-------         Alpha 6925x

+  ett par extra 5.25:or även dem från brl.

Högtalare-fram: ------------------ Alpha 525x       Art.nr. 400SAK3205  Pris: 448 kr/par

ÄR DET NÅGOT ATT HA ?
Tips på annat som är bättre, men ändå runt samma prisklass uppskattas !! big_smile

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det jag undrar nu...       Vad ska jag köpa för någon bas/steg ?  helst 10".  Någon som vet något bra paket?  Ska inte vara djävulsktdyrt. 

Är till en volvo 744 så måtten är ett litet problem om man nu ska montera basen i bagageluckan å få ljud genom lastluckan.

max höjd runt 280 mm  . djup 300mm . bredden kommer jag ej ihåg, men tillräcklig.

Tack på förhand! smile

1 772 Inlägg
8 december 2009
Var också inne på det förut, men vart sedan ännu mera sugen på 510BILPKT45. Känns nästan värt att lägga en tusing till för att slippa gas högtalarna och få en riktig stereo...
Senast redigerat av NordstromJ (8 december 2009)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Bas älskare
716 Inlägg
8 december 2009
köp 2 st lösa GAS 10or och sedan en SEV212 låda. spelar grymt bra! och sen ett rätt så skapligt steg, men kolla på ett MDS gp800 det driver 2 st gas 12or utan problem, spelar oxå grymt bra.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 december 2009
Om du nu ska ha en baslåda så kan du ju skippa 6x9orna och köra med 4st 5,25or istället, gärna steg till dessa också och en bra montering så kommer du kunna höra lite annat än bara bas. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök