3397
Sök

Bedragare I Stockholms Län!

28 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Pedaln skrev:
Visar han sig i mina trakter så får han en 940 uppkörd på något otrevligt ställe.

Jag filmar Jonas!

Elektriker/Montör
534 Inlägg
9 december 2009
Volvo740fiia skrev:
Tog kort på hans pass när han var här och kollade på bilen!

Då har du hans 4 sista siffror?? Det var allt jag kunde få fram om honom..

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

28 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Robbin_V90 skrev:
Volvo740fiia skrev:
Tog kort på hans pass när han var här och kollade på bilen!

Då har du hans 4 sista siffror?? Det var allt jag kunde få fram om honom..

Ja, tack så mycket! Men han har ju skrivit på ägarbytes papprena , våra egenskrivna kvitton och allt:S så han har ju många skruvar lösa, eller så är det hans spel... tacksam för all hjälp!

8 156 Inlägg
10 december 2009
Jag kan bara hoppas att ni lyckas att sätta dit honom.
Du har redigerat tillräckligt mycket i ditt första inlägg, så jag tänker inte låsa tråden.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Jag kan bara hoppas att ni lyckas att sätta dit honom.
Du har redigerat tillräckligt mycket i ditt första inlägg, så jag tänker inte låsa tråden.

Jag hoppas med att han åker fast!
Synd vissa människor inte kan förstå att jag gör detta av 2 skäl:
Först, för att jag skall få tillbaka min bil
Andra, för att andra inte ska råka ut för samma sak. Kanske samma person tillochmed..

7 100 Inlägg
10 december 2009
han har jag ochså haft med att göra.
han blåste mej på 1000kr,om en växellåda.

men han är anmäld!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
bmx skrev:
han har jag ochså haft med att göra.
han blåste mej på 1000kr,om en växellåda.

men han är anmäld!

Åfan! Ja en riktig idiot är vad han är!
Är det länge sedan han lurade dig?
Hur har det gått i efterhand?

327 Inlägg
10 december 2009
Du skriver ägarbyterpapper, ger han bilnycklarna och han drar.
Pengarna då?
Förövrigt så är han inte hemlös längre, "din" förra bil är en pundarbil nu.

5 198 Inlägg
10 december 2009
Stöld å stöld...han fick ju nycklarna och ägarpappren är underskriva... hur som helst är han ett as, han KAN hävda att han betalt men inte fått nåt kvitto.. många affärer genomförs utan kvitto

327 Inlägg
10 december 2009
Han har ju inte stulit bilen "egentligen".
Hade varit kul att se hur den här hemlöse mannen såg ut när du släppte in hinom i ditt hem.
Kan inte förstå hur du kunde vara så godtrogen genom att skriva papper och ge honom bilnycklarna.
Du skriver att du gör det här först och främst för att få tbx din bil.
Kan nog lova dig att den bilen vill man aldrig sitta i igen.
Pundare som skiter i den m.m.
Senast redigerat av Rs4Danderyd (10 december 2009)

5 198 Inlägg
10 december 2009
Lämnar man nycklar frivilligt å sen inte får betalt,, ja då lär man inte få nåt av fb heller.. Möjligen kan han få för olovligt brukande av fordon.men bilen har du nog sett för sista gången

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 december 2009
det han gjort är klart tarvligt men varför ihelvete låter man nån skriva papper och få nycklar innan man har pengarna man kommit överens om i handen?..

dyrköpt läxa för dig det där

2slow

327 Inlägg
10 december 2009
azid skrev:
det han gjort är klart tarvligt men varför ihelvete låter man nån skriva papper och få nycklar innan man har pengarna man kommit överens om i handen?..

dyrköpt läxa för dig det där

Mmm det var ju inte precis direktör Herr Andersson som klev in genom dörren utan hemlöse Harry.

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Absolut, men då vi hade kollat upp alla uppgifter om honom hos polis, så stämde allt överens. Och jag släppte ALDRIG in någon i MITT hem. Och skulle vid bilaffär ALDRIG ta in någon i mitt hem som jag inte känner. Han skrev på Ägarbytes papprena, SOM VI FÖR ÖVRIGT HAR KVAR, och han skrev på våra egenskrivna kvitton, DÄR DET ÄVEN STÅR ATT PENGARNA INTE KOMMIT ÖVER ÄN! Och enligt polisen var detta bra då dom tror mer på oss på tal om det här att han skulle kunna säga att han betalat. Dom tror inte på en som har gjort såhär mååånga gånger förut.

Och självklart var det dumt gjort av mig att släppa bilen innan, men jag var så sjukt glad över att någon skulle komma och köpa skiten som jag själv köpte för 1500:-, FEMTONHUNDRA KRONOR. Så jag känner ingen förlorad kostnad om vi säger så, MEN rätt ska vara rätt! Bilen ska jag ha tillbaka.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 december 2009
du var så glad att nån kom och skulle köpa den att du släppte iväg den gratis men nu vill du ha tillbaka den? ja gisses

by the way du kanske ska posta ägarbytet så du slipper får x antal tusingar i parkböter och bara förlora 1500 som du betalt för bilen
Senast redigerat av azid (10 december 2009)

2slow

5 198 Inlägg
10 december 2009
azid skrev:
du var så glad att nån kom och skulle köpa den att du släppte iväg den gratis men nu vill du ha tillbaka den? ja gisses

by the way du kanske ska posta ägarbytet så du slipper får x antal tusingar i parkböter och bara förlora 1500 som du betalt för bilen

Just kontrollavgiften för felparkering är den enda som skickas hem till ÄGAREN och som sagt.. det kan bli mycket pengar.

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Precis pratat med polisen  som kollade upp lite extra om honom. Det första hon sa när jag gav henne hans personnummer var " oj fyfan, han är inte att leka med"  kuull. Nu åker papprena in sen skiter jag i bögfanskapet! Tack för alla svar iallafall!

2 982 Inlägg
10 december 2009
Volvo740fiia skrev:
Absolut, men då vi hade kollat upp alla uppgifter om honom hos polis, så stämde allt överens. Och jag släppte ALDRIG in någon i MITT hem. Och skulle vid bilaffär ALDRIG ta in någon i mitt hem som jag inte känner. Han skrev på Ägarbytes papprena, SOM VI FÖR ÖVRIGT HAR KVAR, och han skrev på våra egenskrivna kvitton, DÄR DET ÄVEN STÅR ATT PENGARNA INTE KOMMIT ÖVER ÄN! Och enligt polisen var detta bra då dom tror mer på oss på tal om det här att han skulle kunna säga att han betalat. Dom tror inte på en som har gjort såhär mååånga gånger förut.

Och självklart var det dumt gjort av mig att släppa bilen innan, men jag var så sjukt glad över att någon skulle komma och köpa skiten som jag själv köpte för 1500:-, FEMTONHUNDRA KRONOR. Så jag känner ingen förlorad kostnad om vi säger så, MEN rätt ska vara rätt! Bilen ska jag ha tillbaka.

Har du hunnit skicka in papperena på ägarbytet?

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Residence skrev:
Volvo740fiia skrev:

Har du hunnit skicka in papperena på ägarbytet?

Nej det har jag inte, men polisen som jag pratade med på telefon nyss rekomenderade mig att skicka in dom då hon fick upp att han hade en massa brott i registret, men inget hon kunde gå in på. Så som jag skrev så köpte jag bilen för 1500:- , så nu skiter jag i gubbfan och skickar in papprena så vi inte åker på en massa böter som alla, vilket är jättebra, har sagt!

Får nog inte se min Torun igen:(
Senast redigerat av Volvo740fiia (10 december 2009)

2 982 Inlägg
10 december 2009
1500 va ett shysst pris för en sån bil som rullar smile

Sök