Jo, han som sålde den innan ville ha 7000:-, men jag prutade "lite" och tillslut blev han så irriterad och han ville bli av med den så han sa ta den då.. haha
varför skicka in papprena om bilen är polisanmäld stulen ?
Du har polisanmälan som grund till att du kommer slipap alla böter relaterade till fordonet ju
nej, det är det man inte gör. bilen är avställd och kör han med den kommer bötern till oss, kör han tull kommer bötern till oss, parkeringsböter kommer till oss. dom på polisstatinen sa de och transportstyrelsen.
1500kr, ja herre det var billigt fast han tyckte gratis var billigare.
Jo, det var billigt. Men men, jag är glad så länge det inte är min älskade 740 som är borta. <3 Men men, ville mest varna andra.
Ja gud ja, en 740 vill man gärna inte bli av med.
haha så lagom ironisk lr? volvon kommer vara de fordon som följer mig så länge det går! hämtades samma dag den skulle skrotas, köpte en ny hallgivare för 20:- på skroten och sen dess har bilfan gått som en klocka, 2 år tillbaka. Nuwwen följer mig!
Senast redigerat av Volvo740fiia (10 december 2009)
han har jag ochså haft med att göra. han blåste mej på 1000kr,om en växellåda.
men han är anmäld!
Åfan! Ja en riktig idiot är vad han är! Är det länge sedan han lurade dig? Hur har det gått i efterhand?
jaaa ojaa! hmm var väll typ i sommras. ja vet inte riktigt,vi anmälde han,gav polisen alla mina mejl som han hadde skrivit till mej. sen efter ett tag ringde dom och sa att han var anälm mm
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
han har jag ochså haft med att göra. han blåste mej på 1000kr,om en växellåda.
men han är anmäld!
Åfan! Ja en riktig idiot är vad han är! Är det länge sedan han lurade dig? Hur har det gått i efterhand?
jaaa ojaa! hmm var väll typ i sommras. ja vet inte riktigt,vi anmälde han,gav polisen alla mina mejl som han hadde skrivit till mej. sen efter ett tag ringde dom och sa att han var anälm mm
Du har polisanmälan som grund till att du kommer slipap alla böter relaterade till fordonet ju
nej, det är det man inte gör. bilen är avställd och kör han med den kommer bötern till oss, kör han tull kommer bötern till oss, parkeringsböter kommer till oss. dom på polisstatinen sa de och transportstyrelsen.
Då är det något som är jävligt fel på lagarna. Jag tycker det skall vara en självklarhet att man skall bli fritt från allt när man väl lämnat in en anmälan. Tänk om bilen förblir stulen och i drift flera år, hinner bli många p-botar på några år... Gäller det "trafikförsäkringslagen" också?
Då är det något som är jävligt fel på lagarna. Jag tycker det skall vara en självklarhet att man skall bli fritt från allt när man väl lämnat in en anmälan. Tänk om bilen förblir stulen och i drift flera år, hinner bli många p-botar på några år... Gäller det "trafikförsäkringslagen" också?
Problemet är det att han själv har ställt på bilen, så vi vet ju inte vilket försäkringsgrejjs han har skrivit bilen på, OM han gjort det dvs.. Kan man ta reda på det? BIlen är idag avställd sedan i måndags, då vi ringde och ställde av den. Men saken är ju den att hur jävligt det än låter, så så länge bilen står på dig som ägare så är det du som får bötrarna m.m, MEN vi har som sagt nu blivit rekommenderade av polisen att skicka in ägarpapprena iallafall , då denne som både vi OCH polisen misstänker är den som får dessa bötrar i fortsättningen. + att han had mängder med brott, och så att vi inte skulle åka på något nu när vi anmält honom..
Jag vet ingenting om detta, så alla tips ni kan ge mig blir jag glad över.