3404
Sök

Bedragare I Stockholms Län!

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Residence skrev:
1500 va ett shysst pris för en sån bil som rullar smile

Jo, han som sålde den innan ville ha 7000:-, men jag prutade "lite" och tillslut blev han så irriterad och han ville bli av med den så han sa ta den då.. haha

327 Inlägg
10 december 2009
1500kr, ja herre det var billigt fast han tyckte gratis var billigare.

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Rs4Danderyd skrev:

Jo, det var billigt. Men men, jag är glad så länge det inte är min älskade 740 som är borta. <3
Men men, ville mest varna andra.

327 Inlägg
10 december 2009
Volvo740fiia skrev:
Rs4Danderyd skrev:

Jo, det var billigt. Men men, jag är glad så länge det inte är min älskade 740 som är borta. <3

Ja gud ja, en 740 vill man gärna inte bli av med.

375 Inlägg
10 december 2009
Hur kan man vara glad att den bil man har kvar av en VOLVO 740 och en BMW 730 är Volvo:n roll big_smile
Senast redigerat av Dirk Diggler (10 december 2009)

KHRacing
10 december 2009
varför skicka in papprena om bilen är polisanmäld stulen ?

Du har polisanmälan som grund till att du kommer slipap alla böter relaterade till fordonet ju

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Dirk Diggler skrev:
Hur kan man vara glad att den bil man har kvar av en VOLVO 740 och en BMW 730 är Volvo:n roll big_smile

för bmwn köpte jag för att ha på isen och i vinter, är väl upp till mig vilken bil jag vill ha:D

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:

Du har polisanmälan som grund till att du kommer slipap alla böter relaterade till fordonet ju

nej, det är det man inte gör. bilen är avställd och kör han med den kommer bötern till oss, kör han tull kommer bötern till oss, parkeringsböter kommer till oss. dom på polisstatinen sa de och transportstyrelsen.

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Rs4Danderyd skrev:
Volvo740fiia skrev:
Rs4Danderyd skrev:

Ja gud ja, en 740 vill man gärna inte bli av med.

haha så lagom ironisk lr?tongue  volvon kommer vara de fordon som följer mig så länge det går! smile hämtades samma dag den skulle skrotas, köpte en ny hallgivare för 20:- på skroten och sen dess har bilfan gått som en klocka, 2 år tillbaka. Nuwwen följer mig! smile
Senast redigerat av Volvo740fiia (10 december 2009)

7 100 Inlägg
10 december 2009
Volvo740fiia skrev:
bmx skrev:
han har jag ochså haft med att göra.
han blåste mej på 1000kr,om en växellåda.

men han är anmäld!

Åfan! Ja en riktig idiot är vad han är!
Är det länge sedan han lurade dig?
Hur har det gått i efterhand?

jaaa ojaa!
hmm var väll typ i sommras.
ja vet inte riktigt,vi anmälde han,gav polisen alla mina mejl som han hadde skrivit till mej.
sen efter ett tag ringde dom och sa att han var anälm mm

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
bmx skrev:
Volvo740fiia skrev:
bmx skrev:
han har jag ochså haft med att göra.
han blåste mej på 1000kr,om en växellåda.

men han är anmäld!

Åfan! Ja en riktig idiot är vad han är!
Är det länge sedan han lurade dig?
Hur har det gått i efterhand?

jaaa ojaa!
hmm var väll typ i sommras.
ja vet inte riktigt,vi anmälde han,gav polisen alla mina mejl som han hadde skrivit till mej.
sen efter ett tag ringde dom och sa att han var anälm mm

aah, okej!
Så sjukt tråkigt med dessa människor!

375 Inlägg
10 december 2009
Volvo740fiia skrev:
Dirk Diggler skrev:

för bmwn köpte jag för att ha på isen och i vinter, är väl upp till mig vilken bil jag vill ha:D

Klart det är, trodde du förstog av smileyn att jag skojade men men hmm

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Dirk Diggler skrev:
Volvo740fiia skrev:
Dirk Diggler skrev:

Klart det är, trodde du förstog av smileyn att jag skojade men men hmm

aha, såg inte dom förren nu:)

1 207 Inlägg
10 december 2009
Volvo740fiia skrev:
KHRacing skrev:

nej, det är det man inte gör. bilen är avställd och kör han med den kommer bötern till oss, kör han tull kommer bötern till oss, parkeringsböter kommer till oss. dom på polisstatinen sa de och transportstyrelsen.

Då är det något som är jävligt fel på lagarna. Jag tycker det skall vara en självklarhet att man skall bli fritt från allt när man väl lämnat in en anmälan. Tänk om bilen förblir stulen och i drift flera år, hinner bli många p-botar på några år... Gäller det "trafikförsäkringslagen" också?

28 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
maco skrev:
Volvo740fiia skrev:
KHRacing skrev:

Då är det något som är jävligt fel på lagarna. Jag tycker det skall vara en självklarhet att man skall bli fritt från allt när man väl lämnat in en anmälan. Tänk om bilen förblir stulen och i drift flera år, hinner bli många p-botar på några år... Gäller det "trafikförsäkringslagen" också?

Problemet är det att han själv har ställt på bilen, så vi vet ju inte vilket försäkringsgrejjs han har skrivit bilen på, OM han gjort det dvs.. Kan man ta reda på det? BIlen är idag avställd sedan i måndags, då vi ringde och ställde av den. Men saken är ju den att hur jävligt det än låter, så så länge bilen står på dig som ägare så är det du som får bötrarna m.m, MEN vi har som sagt nu blivit rekommenderade av polisen att skicka in ägarpapprena iallafall , då denne  som både vi OCH polisen misstänker är den som får dessa bötrar i fortsättningen. + att han had mängder med brott, och så att vi inte skulle åka på något nu när vi anmält honom..

Jag vet ingenting om detta, så alla tips ni kan ge mig blir jag glad över.

2 982 Inlägg
10 december 2009
Dirk Diggler skrev:

funderade över samma sak.
nu har jag både bmw o volvo i blodet men förstår inte hur ts tänker riktigt
Senast redigerat av Residence (10 december 2009)

8 156 Inlägg
10 december 2009
Tråd låst på trådskaparens begäran.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök